Hop til indhold
Stavox

[Solved] Staff klage - Beetle


lightergas

Recommended Posts

Dit ingame navn: STEAM_0:1:179702822
Staff ingame navn: Beetle
Dit SteamID: STEAM_0:0:446148560
Staff SteamID: STEAM_0:1:179702822
Forklar situationen: Jeg kører min mekaniker bil ind i masten i byen. Min bil springer i luften, og jeg bliver knocked. Så kommer Store og arrestere mig for "selvmordsforsøg". Jeg caller så case, da jeg ikke kan se i reglerne, at det ikke er tilladt begå selvmord, og at politiet kan arrestere en for det. Plus, siden der engang var en regel om at man ikke må begå selvmord (og at politiet kan vælge at arrestere en for det), som der så nu er blevet fjernet, så må det jo betyde at man nu godt må det. Nå, men Beetle teleportere så til mig, og siger at det er "sund fornuft", at politiet kan arrestere en for det, og giver mig 300 sekunders jail for at spilde hans (dyrebare) tid.

Siden hvornår fanden er det blevet imod reglerne at kalde RDA når man føler at man er blevet arresteret uden nogen grund? Og så endda jaile mig for det. Du kunne sagtens have valgt at sige, at det ikke er RDA og så afsluttet casen der. Men at give mig en straf for at kalde case, fordi at jeg bliver arresteret for noget som der ikke er beskrevet i serverens regler er sku for meget. Jeg kan som spiller ikke vide om det er ulovligt at begå selvmord eller ej når det ikke engang står i reglerne. Og siden at den regel der engang sagde at man ikke måtte gøre det (og at man kan blive arresteret for det), nu er blevet slettet, så må det da betyde at det ikke er ulovligt mere.
Bevis: kan sende over forum/discord hvis det skulle være

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Bot

Tak for at give din mening til kende. Vi forsøger hele tiden at forbedre vores arbejde.

For at få mest ud af din klage, beder vi dig være sikker på, at du har inkluderet alt nødvendigt information, samt fulgt den påkrævede skabelon.


Staff-klagen håndteres af ZeNoxXi

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

Du kører bevidst ind i en masten med din mekaniker bil - når masten springer, så er du dermed også til fare for andre borgere i byen. Du prøver bevidst at tage livet af dig selv, og du tager slet ikke hensyn til andre borgere - det kan politiet godt arrestere dig for - det er sund fornuft, at du ikke skal prøve at dræbe dig selv. 

 

Du har ikke noget at kalde case for, det er også det, som du får jail for. Du kan ikke kalde case, når du bevidst springer dig selv i luften og samtidig også er til fare for andre borgere i byen. Der skal man simpelthen tænke sig om, og lade være med at spilde staffs tid.

 

I den tid jeg har holdt øje med dig i dag, så har du bevidst prøvet at gøre spillet sur for alle andre end dig selv, og konstant bøje reglerne. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Beetle skrev:

Du prøver bevidst at tage livet af dig selv, og du tager slet ikke hensyn til andre borgere - det kan politiet godt arrestere dig for

Nu arresterede han mig så, ord for ord, for "forsøg på selvmord" (hvilket ikke er en strafbar handling ifølge serverreglerne) - Altså IKKE at bringe andre borgere i fare.

 

 

 

4 minutter siden, Beetle skrev:

Du har ikke noget at kalde case for

Det er da fint hvis du vurdere det, men ikke at jeg skal have jail for det. Jeg kører bevidst ind i masten, ja. Men igen, jeg kunne ikke se i reglerne at jeg ikke må, og derfor valgte jeg så at gøre det.

 

 

 

6 minutter siden, Beetle skrev:

Du kan ikke kalde case, når du bevidst springer dig selv i luften og samtidig også er til fare for andre borgere i byen. Der skal man simpelthen tænke sig om, og lade være med at spilde staffs tid.

Det kan jeg da sagtens hvis jeg reelt mener at jeg er blevet random arresteret. At jeg springer min bil i luften kan da være fuldstændig lige meget, hvis jeg stadig bliver arresteret for noget som der ikke er beskrevet i serverens reglement, og derfor er et random arrest.

 

 

 

12 minutter siden, Beetle skrev:

I den tid jeg har holdt øje med dig i dag, så har du bevidst prøvet at gøre spillet sur for alle andre end dig selv, og konstant bøje reglerne. 

Så at du mener at jeg har gjort det, betyder så at du kan give mig en voldsom hård straf for at kalde RDA over en som du så ikke mener har brudt reglerne? Du kunne sagtens bare have sagt, at du syntes at betjenten havde en grund til at arrestere mig, og så bare afsluttet casen der (ligesom alle andre gør). Men at give mig en straf for det er simpelthen for meget.

 

 

 

17 minutter siden, Beetle skrev:

når masten springer, så er du dermed også til fare for andre borgere i byen

1. Der var ingen i nærheden. 2. Andre folk mister ikke HP af det. 3. Det var ikke det som betjenten arresterede mig for.

 

 

Alt i alt, så syntes jeg at det var en dårlig beslutning du tog. Jeg har som helt normalt spiller ikke nogen mulighed for at vide at man ikke må begå selvmord, når det ikke engang er beskrevet i serverens regler. Og så kommer du og skælder mig ud, for at spilde din tid, og giver mig jail for det. Skal jeg nu gå rundt og være bange for at få en straf hver gang jeg caller case, da det jo kan være at adminen ikke mener, at det jeg har kaldet case over, ikke er imod reglerne? Det syntes jeg i hvert fald ikke.

Mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er da ren sund fornuft, at du ikke skal udføre et forsøg på at skade dig selv bare fordi du har lyst. Man kan også godt tænke sig til, at man på en eller anden måde vil modtage en straf, hvis du truer med at skade dig selv, eller at du rent faktisk udføre et planlagt selvmord - som du så også gjorde. Det kan godt være, at det ikke står beskrevet i reglerne, men man kan godt tænke sig til, at man bliver arresteret for at køre dårligt samt forsøg på selvmord, ved at køre direkte ind i en mast med vilje, og den så derefter springer efter dit ønske. Politiet kan jo ikke have en borger løbene i byen, som går og har planer om at skade sig selv eller andre. Når du gerne vil skade dig selv, eller rent faktisk prøver på at udføre et selvmordsforsøg, så bliver politiet nød til at reagere på det og selvfølgelig beskytte borgerne, som løber rundt i byen.

 

 

11 minutter siden, malte2505 skrev:

Det kan jeg da sagtens hvis jeg reelt mener at jeg er blevet random arresteret. At jeg springer min bil i luften kan da være fuldstændig lige meget, hvis jeg stadig bliver arresteret for noget som der ikke er beskrevet i serverens reglement, og derfor er et random arrest.

Uanset hvad, så ved du godt, at du ikke blev random arrested. Du kører dårligt, og du lavede et forsøg på selvmord - samtidig også et forsøg på at skade dig selv - hvilket politiet er nød til at reagere på - ellers ville man jo kunne gøre alt, som man ikke kunne tænke sig til, hvilket heller ikke vil give mening. Der er ligesom en grund til, at reglen 1.3 blev oprettet, så man selv kunne tænke sig til ting, som giver mening ift. det rigtige liv.

 

1.3 indenholder alle de ting, som giver mening, når man lige giver tingene en tanke.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Beetle skrev:

Det er da ren sund fornuft, at du ikke skal udføre et forsøg på at skade dig selv bare fordi du har lyst. Man kan også godt tænke sig til, at man på en eller anden måde vil modtage en straf, hvis du truer med at skade dig selv, eller at du rent faktisk udføre et planlagt selvmord - som du så også gjorde. Det kan godt være, at det ikke står beskrevet i reglerne, men man kan godt tænke sig til, at man bliver arresteret for at køre dårligt samt forsøg på selvmord, ved at køre direkte ind i en mast med vilje, og den så derefter springer efter dit ønske.


Lige præcis det kunne du bare have forklaret mig under casen, i stedet for at straffe mig for at kalde case over noget, som DU syntes er sund fornuft*. Da JEG ikke mente, at betjenten havde en lovmæssig hjemmel til at arrestere mig, valgte jeg at kalde case. Det kan jo ikke være sådan at vi skal til at spørge om lov før vi kalder på admin, og spørge om det vi kalder case over er noget som der er imod reglerne ifølge dem. Hele det her case system virker jo sådan, at når en person føler at en anden spiller har gjort noget forkert, så kan de klage over dem til en højtrangeret spiller, som der så vil vurdere om det er i orden eller ej.

*Det er jo i sidste ende op til den individuelle hvad der er "sund fornuft". Og da jeg ikke mente at det var sund fornuft, da det ikke var beskrevet i reglerne, så kaldte jeg case over det. At DU så mener at det er sund fornuft, at selvmord er noget som en politibetjent kan arrestere en for er helt i orden. Vi er jo alle forskellige. Men at du straffer mig for at spilde din tid, da jeg ikke at deler din holdning af hvad "sund fornuft" er, er mildest talt absurd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fortalte også til dig i casen, at det var sund fornuft, og du skulle lade være med at spilde staffs tid.'

 

Jeg er helt enig. Det er op til den individuelle person, hvad der er sund fornuft, og hvad der ikke er. Jeg synes stadigvæk, at det er et lidt mildt argument du bruger til at forsvare din holdning. 1.3 er nemlig oprettet til de her situationer. Som skrevet ovenover, så kørte du rundt og gjorde spillet surt for andre, samtidig med, at du bøjede reglerne helt sindssygt. Michael havde endda også fat i dig vedr. noget med en konfiskeret bil, som du tog fra PD uden god grund - det er også, at bruge sin sunde fornuft, hvilket Michael også fortalte dig - men du fortsat åbenbart med at "hygge" dig, og blive ved med at spilde vores tid på ligegyldige ting, som du udmærket også godt selv ved ikke er relevant ift. at kalde på staff. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du vurderede at jeg "hyggede mig" lidt for meget, så kunne du bare tage fat i mig ang. det, i stedet for at straffe mig med jail for at kalde at kalde case over noget som DU syntes var spild af tid.
 

9 minutter siden, Beetle skrev:

og blive ved med at spilde vores tid på ligegyldige ting, som du udmærket også godt selv ved ikke er relevant ift. at kalde på staff. 


Hvis jeg syntes at det var ligegyldigt, så havde jeg vel nok ikke kaldet på admin? Jeg kalder jo på staff for RDA, da jeg mener at det er RDA. Hvis du så ikke mener det, så fair enough. Men det sku ikke i orden at jeg får en straf for det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er korrekt, at vi ikke har en serverregel mod at begå selvmord. Selvmord er heller ikke ulovligt i sig selv.

Det skal heller ikke stå i serverens regler, da det vil være politiets opgave at forhindre det, og ikke et forbud der skal stå i reglerne.

nUlXIku.png

- Love og rettigheder fra Politi.dk ingame

 

Om du skulle have jail for at kalde case på det, er jeg ikke helt sikker på. Nu har jeg ikke været der, og kan derfor kun vurdere det ud fra jeres korrespondance ovenover.

Du har tydeligvis ikke vidst, at politiet godt måtte arrestere dig, da du jo har lavet denne klage. Jeg vil nok ikke selv have givet dig jail i tilfældet, men jeg synes ikke at det er et forkert valg Beetle har gjort. Dog bliver jeg nok nødt til at lukke klagen til Beetles fordel, da jeg også vil mene, at det er sund fornuft, at politiet godt kan tilbageholde/arrestere dig i tilfældet.

 

Spørgsmål? Send mig en pm her på forum.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.