Hop til indhold
Stavox

Mikrofon Julegave ønske


Lolly

Recommended Posts

14 minutter siden, Lolly skrev:

Hej alle.

Jeg vil rigtig gerne have en mikrofon i julegave men ved ikke hvilken jeg skal vælge, Har i nogle forslag i 500-800kr kategorien?

Hvis du virkelig ikke skal bruge andet og du har et skrald headset kan det betale sig. De fleste headsets har en meget god mic. Hvis du har et lort headset burde du ønske dig et bedre. Jeg kan anbefale steelseries arctis 7

Link til kommentar
Del på andre sites

59 minutter siden, Hizlau skrev:

De fleste headsets har en meget god mic.

Hvad har du røget?! Jeg synes godt nok man skal lede langt for at finde et headset der bare på nogen måde lyder ordentligt. Jaja, man kan da nærmest altid forstå hvad der bliver sagt, men størstedelen af headsets har da mikrofoner der er til at lukke op og skide i??

 

Btw @Lolly hvad skal du bruge mikrofonen til? Bare Discord eller?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Emoyly skrev:

Hvad har du røget? Man skal fandme lede langt for at finde et headset der bare på nogen måde lyder ordentligt. Ja, man kan da nærmest altid forstå hvad der bliver sagt, men størstedelen af headsets har da mikrofoner der er til at lukke op og skide i???


Okay "meget" er måske overdrevet, men alt efter hvad han skal bruge den til vil jeg ikke mene det er værd at købe en mic. Hvis han bare spiller Gmod og snakker med venner på discord vil det nok ikke gøre noget som betyder meget. Selvfølgelig vil kvaliteten blive bedre men det betyder ikke noget medmindre hans mic lige er meget skrald. 

Link til kommentar
Del på andre sites

24 minutter siden, Hizlau skrev:

Hvis han bare spiller Gmod og snakker med venner på discord vil det nok ikke gøre noget som betyder meget

Det er rigtigt nok, det er ikke noget man har brug for. Men det gør stadig en ret stor forskel, om man bruger en headset mic vs. bare en Snowball.

Selv hvis man bare snakker på Discord, ville jeg anbefale at købe en dedikeret mikrofon. Self kun hvis man har penge til bare sådan at smide efter et "nice to have" produkt.

 

Hvis man kun skal bruge mikrofonen til Discord, ville jeg ikke betale over de 500kr.

Link til kommentar
Del på andre sites

50 minutter siden, Emoyly skrev:

Hvad har du røget?! Jeg synes godt nok man skal lede langt for at finde et headset der bare på nogen måde lyder ordentligt. Jaja, man kan da nærmest altid forstå hvad der bliver sagt, men størstedelen af headsets har da mikrofoner der er til at lukke op og skide i??

 

Btw @Lolly hvad skal du bruge mikrofonen til? Bare Discord eller?

 

Har Corsair Void Pro, og dens mic er slet ikke dårlig, self. vil den aldrig kunne samlignes med fx. en HyperX QuadCast.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du ikke har det store behov til en mikrofon, og det absolut ikke er nødvendigt med en blok af en mikrofon, så kan jeg varmt anbefale en mod mic. 

Det er ubetinget den bedste mikrofon du kan have på dine høretelefoner. Jeg mener at den jeg har er den anden i rækken, og siden er der kommet en USB version som også eftersigende skulle være vildt god, og lige til "plug n' play" - hvilket nok er den version jeg vil anbefale til dig. Derudover koster ikke sindssygt meget (600-700,- dkk)

 

Kan kun anbefale, men eventuelt lav din egen research på mikrofonen, og lav en selvstændig vurdering om hvorvidt den vil passe til dit behov.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan få en mikrofon der hedder Tonor Q9, som jeg har brugt i nogen par måneder nu og den er ret god, du kan få et kit til 500kr med mirkofon stand, popfilter og windshield osv. Men en ting du skal vide om den er, at den er en USB mirkofon som betyder den er nogen millisekunder delayed fra når du siger noget til at det kommer til computern gennem ledningen. Hvis du vil ha en mic uden delay så skal du får en analoge mirkofon, sårn nogen har legit intet delay, men det betyder at du sikkert skal købe noget gear mere til at kunne forbinde den til pc'en, ka ikke huske navnet men du kan skrive til mig hvis du er interesseret i en analoge og jeg kan prøve og skaffe dig navnene

https://www.amazon.co.uk/TONOR-Microphone-Condenser-Computer-Recording/dp/B07NMJ84FW/ref=sr_1_2?dchild=1&keywords=TONOR+USB+Microphone+Kit+Q9+Condenser+Computer+Cardioid+Mic+for+Podcast%2C+Game%2C+YouTube+Video%2C+Stream%2C+Recording+Music%2C+Voice+Over&qid=1599237604&sr=8-2

Link til kommentar
Del på andre sites

På 09/12/2020 den 9:54 AM , Bjørnen skrev:

Optager den ikke ALT for meget lyd? Synes min optager AAAAALT lyd

 

Går ud fra at du mener, at den opfanger omgivelserne? Altså, tastatur, blæsere osv?

 

En Blue Snowball var originalt en guitar mikrofon, hvilket man stadig kan bruge den til. Mikrofonen er relativ lav, specielt taget andre condenser mikrofoner i betragtning.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 07/12/2020 den 10:46 PM , Matti 🐐 skrev:

jeg har en hyperX quadcast, den er meget god, men hvis man skriger så meget, som jeg gør, så kan den godt blive lidt irriterende at høre på 😕

 

Tror ikke at det er mikrofonen som er irriterende at høre på, når du skriger...

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.