Hop til indhold
Stavox

Anti Sell Light - Undvig videre salg af dupes!


Expel

Recommended Posts

Hvad og hvorfor?

Jeg hader virkelig når folk sælger dupes videre som de ikke må. Jeg besluttede mig derfor for at lave en e2 som hjælper til at folk ikke bruger dupes som de har købt ulovligt.

 

Hvad gør den?

Den gør ikke så folk ikke kan sælge din dupe videre da jeg ikke kunne finde ud af hvordan jeg skulle gøre det, men den gør så folk ikke kan bruge den hvis de har købt den fra andre end dig. Det den præcist gør er at når man sætter den ulovligt(hvis man ikke har købt den fra dig) så bliver man spammet 5 gange i chatten med "ULOVLIG DUPE" derefter får man den her besked "Denne dupe er blevet købt af spilleren  med steamidet -STEAM_0:1:163088266 Kontakt spilleren Expel_ med steamidet STEAM_0:1:163088266 om at købe dupen lovligt", så sender den en pm til dig "Expel har lige sat en ulovlig e2 købt af spilleren med steamidet -STEAM_0:1:163088266" og til sidst fjerner den alle personens props.

 

Hvordan bruger man den?

Du sætter den til din dupe, du skal selvfølgelig placere den et eller andet sted hvor køberen ikke finder den, men du stadig lige kan ændre lidt i den inden du sælger den.

Når du skal til at sælge en dupe med e2en skal du gå ind i e2en så helt i toppen er der 3 linjer du skal ændre i. 

 

Den første er linje 11 hvor du skal ændre det der står nu (Expel) til dit navn

Eksempel 

    Ejer = "Expel" 

 

Den næste er linje 12 hvor du skal ændre det der står nu (STEAM_0:1:163088266) til dit steamid. Få dit steamid ved at klikke på dit navn i tab.

Eksempel

    EjerID = "STEAM_0:1:163088266"

 

 

Den sidste er linje 13 hvor du skal ændre det der står nu (STEAM_0:1:163088266) til køberens steamid. Igen få køberens steamid ved at klikke på hans navn i tab.

Eksempel

    ID = "STEAM_0:1:163088266"

 

Så har du sat e2en op og du kan nu "trygt" sælge din dupe videre.

 

 

Her er koden
 

Spoiler

@name Anti Sell Light
@inputs 
@outputs 
@persist ID:string Ejer:string EjerID:string
@trigger 

if(first())
{
    
    #Det er her du skal aendre
    Ejer = "Expel" #Indst dit navn her
    EjerID = "STEAM_0:1:163088266" #Indsaet dit steamid her
    ID = "STEAM_0:1:163088266" #Indsaet kberens steamid her
    
    
    
function entity string:findPlayer(){
    return findPlayerByName(This) ?: findPlayerBySteamID(This) ?: findPlayerBySteamID64(This)    
}

function number check()
{
    if(owner():steamID() == ID || owner():steamID() == EjerID)
    {
        return 1    
    } else {
        return 0
    }
}

function void notOwner()
{
    printColor(vec(150,0,0),"ULOVLIG DUPE")   
    printColor(vec(150,0,0),"ULOVLIG DUPE")   
    printColor(vec(150,0,0),"ULOVLIG DUPE")   
    printColor(vec(150,0,0),"ULOVLIG DUPE")   
    printColor(vec(150,0,0),"ULOVLIG DUPE")
    printColor(vec(150,0,0)," ")   
    printColor(vec(150,0,0),"Denne dupe er blevet k"+oe()+"bt af spilleren "+ID:findPlayer():name()+" med steamidet "+ID) 
    printColor(vec(150,0,0),"Kontakt spilleren "+Ejer+" med steamidet "+EjerID+" om at k"+oe()+"be dupen lovligt")
    concmd("gmod_cleanup")
    sendMessage(EjerID:findPlayer(), owner():name()+" har lige sat en ulovlig e2 k"+oe()+"bt af spilleren med steamidet "+ID)  
}

    
    if(check() == 1)
    {
        hint("Confirmed Owner",5)
    } else {
        hint("Not Owner",5)
        notOwner()
        #concmd("gmod_cleanup")
    }    
}

 

 

 

Link til kommentar
function entity string:findPlayer()
{
    return findPlayerByName(This) ?: findPlayerBySteamID(This) ?: findPlayerBySteamID64(This)    
}
printColor(vec(150,0,0),"Denne dupe er blevet k"+oe()+"bt af spilleren "+ID:findPlayer():name()+" med steamidet "+ID) 

Du kan ikke få et entity ud af et SteamID medmindre spilleren er online på serveren, så skal du lave et nyt variable med personens navn.

Du kan self. også bare lade være med at give et navn og så kun vise SteamID.

40 minutter siden, ibex123 skrev:

#concmd("gmod_cleanup")

Du skal også lige huske at fjerne "#" ellers fjerner den ikke dupen.

 

1 minut siden, malte2505 skrev:

tak, men er det ikke imod serverreglerne at have sådan en oppe? ville bare lige være sikker

Nej er det ikke.

Link til kommentar
3 minutter siden, malte2505 skrev:

tak, men er det ikke imod serverreglerne at have sådan en oppe? ville bare lige være sikker

Nej det er det ikke.

2 minutter siden, Mic skrev:

Du kan ikke få et entity ud af et SteamID medmindre spilleren er online på serveren, så skal du lave et nyt variable med personens navn.

Du kan self. også bare lade være med at give et navn og så kun vise SteamID.

Det ved jeg godt men gad ikke lige til at gøre det da jeg ikke synes det er super vigtigt når man får steamidet.

2 minutter siden, Mic skrev:

Du skal også lige huske at fjerne "#" ellers fjerner den ikke dupen.

 

Det er meningen, men for lidt mindre forviring har jeg fjernet det i koden.

 

Link til kommentar

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.