Hop til indhold
Stavox
  • 6

Nyt Xp system


Hizlau

Spørgsmål

OBS! Jeg har været på arbejde hele dagen og jeg er træt så der er måske stavefejl!

 

Formålet er at få mere konkurrence i ugens gang og give mindre gangs en chance. 

Jeg synes at xp systemet er ”unfair”. Det mener jeg fordi det kun er store gangs som har en chance for at vinde og det kun er kriminelle handlinger som giver brugbart xp. Mindre gangs som enten er kriminelle eller laver RP som gundealer og politi får ikke noget xp. De mindre gangs har heller ikke en chance for at lave meth og weed. Mest fordi store gangs som fx Gamesense og Big Brains med 16 medlemmer kommer og raider dem. Det er jo ikke sjovt og det ødelægger måske lysten for nogen til at spille. Derfor mener jeg at det vil blive sjovere hvis man kunne lave xp som alle jobs så der er flere gangs som kan kæmpe med i ugens gang.

Jeg har forskellige ideer til et nyt xp system. Det er kun ideer som jeg håber vil blive brugt til at ændre xp system til noget bedre eller i det mindste for flere til tænke på det så det kan blive ændret til noget nyt og forbedret. Jeg skriver kun mine ideer og jeg mener ikke de er de bedste så vær sød ikke og skrive ”Det er nogle lorte ideer du er lort og dum” jeg ved godt det er overdrevet men jeg håber det gør det lettere at forstå.

Jeg tager gerne imod konstruktiv kritik og andre ideer eller bare en vide bygning på mine.

Når det her er mine ideer til hvordan forskellige jobs, kan lave xp:

 Politi:

Jeg tænker man kan lave xp som betjent når man warranter, arrestere og konfiskere mennesker og ting. Så man får xå når man laver sit job.

Jeg ved der nok er nogen som vil abuse det og min ide til at stoppe det er at sætte en cooldown på det. Så hvis du konfiskerer en bil fra Dynn skal der gå x antal minutter før det vil give xp når du konfiskere en bil fra Dynn igen. Det samme med konfiskeringer så når du konfiskerer noget som Dynn har spawnet skal der gå x antal minutter igen. Dog så kan man konfiskere op til 4 printere og 5 krukker (8 hvis han er vip).

 

Landmand:

Man får xp pr solgte kartoffel fx eller pr t kr. så det bare er lige som weed, men bare lovligt.

 

Pakkeomdeler:

Xp pr. pakke over 1k leveret og cooldown på gang som bestiller. Så når du har afleveret 10 pakker til et gang skal der gå noget tid før du får xp for at levere til det gang igen.

 

Gundealer:

Jeg ved man allerede får xp når man køber våben, men måske så man får ekstra når man er gundealer. Jeg ved ikke om der er en funktion E2 som gør det let at se når et våben bliver solgt, men hvis der er det så man får xp når man sælger et våben som gundealer. Selvfølgelig med cooldown igen for at undgå abuse.

 

Borgmester:

Jeg tænker man kan få xp pr. solgt licens og lottery. Igen med cooldown pr person og xå afhænger af pris på licens.

Mekaniker:

Man får xp når man fisker en bil eller tanker den og igen med cooldown pr. person.

 

Taxi og buschauffør:

Xp pr passager og med cooldown pr person.

 

Hvis der er flere jobs som i mener der skal kunne lave xp så skriv endelig

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

12 minutter siden, Phillip Smith skrev:

Bankmand evt.

Ikke lige så meget som tyv med xp, men lidt.

Gør alt ting mere atrativt, ogman kan banne tyve for og lege bank

Det er en god ide fordi så kommer man til at bruge bankmand jobbet istedet for at bruge en e2 hvor man kan være tyv

Link til kommentar
Del på andre sites

Det her har været oppe og vende rigtig mange gange i løbet af min tid på Stavox. Jeg synes selv, at der skulle komme nogle nye tilføjelser til xp-systemet, dog så ser jeg ikke en mulighed i dine forslag. 
Den største faktor, som spiller ind i disse forslag er snyd. Du har prøvet at counter det med, at sætte en cooldown på, men bliver det så worth, at rende rundt som politi, og kun at få xp for visse personer? Du ville få så lidt xp ift. weed og meth, at det ikke ville kunne sammenlignes med dyrkning af weed og fremstillelse af meth. 

Hvis jeg skulle komme med lidt konstruktiv kritik, så skulle det være, at du ikke kunne få xp af dine gangmedlemmer.

Jeg værdsætter dog din dedikation, men jeg tror desværre ikke, at vi ser nogle ændringer til xp-systemet lige forløbelig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes umidlbart at xp systemet er sådan okay, dog ser jeg gerne at man kan optjene gang xp ved andre jobs inkl nogle lovlige jobs. Jeg synes dog at weed og meth stadig skal give mere xp end alt det andet, da jeg også synes det skal være en fordel at være et stort gang iforhold til et lille gang.

Desværre tænker jeg som @Matti 🐐 også nævnte at man er nød til at gøre noget angående snyd. Jeg tænker ikke at det vil hjælpe bare at fjerne muligheden for at få xp fra gang medlemmer da folk også er gode venner med folk uden fra deres eget gang. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan godt se din pointe, det er træls for de mindre gangs at de store dominere så meget. 

 

Dog syntes jeg ikke der skal laves om på det, der skal sjovt nok være fordele ved at være bedst.

Hvis man er et lille gang, så skal man jo bare kæmpe for at få nye medlemmer, så man en dag selv kan dominere på serveren.

 

Man har set af flere omgange, mindre gangs kæmpe sig op og faktisk vinde over de traditionelle store gangs som f.eks Big Brains og Gamesense.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.