Hop til indhold
Stavox
  • 2

Regel 1.14 - Back-seat moderating


Kagen

Spørgsmål

Nu har @kirkevej1 & jeg undret os over regel 1.14, den siger

Back-seat moderating er ikke tilladt (fortælle andre at de får ban osv.). Et eksempel kunne være: "Du får ban hvis du skyder mig". Staff bestemmer om folk får ban, ikke dig. Det er helt i orden at informere andre spillere om reglerne.

 

Vi har været i et par cases hvor folk back-seat moderater rigtig meget, problemet er bare når de vælger at sige " Du får jobban/jail for det du har gjort " hvilket vi kategorisere indenfor regel 1.14, det udløser simpelthen ingen straf til dem, som nævner det overfor os ( Selv hvis man får en pm ( Jeg har dig på video lige om lidt får du jail eller what ever) har ikke lige billede eksempel på pt. Hvorfor have den reglen hvis staff ikke straffer for den, folk som misbruger at de ikke får straf for at bryde reglen bliver jo bare ved med at gøre det igen og igen

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

det her er legit det bedste forslag der er kommet længe.

jeg hader at være i case med 14 årige gutter, som tror de kender regler ud og ind, og råber at man får ban, eller råber "tak for klip, tak for klip", men når det ender i en admin case, får man ingen straf.

Det kunne også være en ide, at det ikke er tilladt at komme med udsagn lign. "Jeg har video" "Jeg har klip"

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu vil jeg helst ikke udtale mig forkert. Men sidst jeg spillede herinde gik staff meget op i deres staff reuptation, eller de gode % man fik. - måske gider de ikke have dårlige procenter? Jeg ved ikke om det passer, men det har været min oplevelse tidligere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går ud fra at folk ikke får en straf, fordi det ikke heeelt er back-seat moderating. Hvis folk siger at man "burde få en straf" i stedet for, at konsekvent sige, at man får en straf "hvis .." 

 

Den ene er bare at lufte sin mening, og kan højst gå ind under failrp.

Den anden er et forsøg på at hindre en roleplay-mæssig handling ved at decideret true med at få personen straffet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er heller ingen grund til at fjerne reglen selvom (nogle) staffs ikke straffer for det.

Men ligesom så mange andre regler skal personen ikke straffes for regelbruddet (kommer self. an på alvorlighed), men de skal bare lige gøres opmærksom på den er der.

Plejer selv at sige reglen er der og hvis de fortsætter får de selv jail.

 

32 minutter siden, Kagen skrev:

" Du burde få jobban/jail for det du har gjort "

(Som Middi skriver)

Der er forskel på at sige "du får ban" og "du burde få ban", som reglen beskriver er det hvis du truer med straf.

Og hvis en person bliver ved med at bryde reglen skal de jo self. straffes for det, jeg har også uddelt meget få straffe for det.

 

 

6 minutter siden, Monada skrev:

Nu vil jeg helst ikke udtale mig forkert. Men sidst jeg spillede herinde gik staff meget op i deres staff reuptation, eller de gode % man fik. - måske gider de ikke have dårlige procenter? Jeg ved ikke om det passer, men det har været min oplevelse tidligere.

Truueeee, tror det er der problemet ligger meget i.

Jeg er selv stoppet med at gå op i mit case-rating da jeg følte det havde "for stor" en indflydelse på mine cases, jeg tror præcist det er derfor mange staffs er lidt sødere mod ham der kaldte case..

 

29 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

det her er legit det bedste forslag der er kommet længe.

 

29 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Det kunne også være en ide, at det ikke er tilladt at komme med udsagn lign. "Jeg har video" "Jeg har klip"

Bedste forslag, men du vil have der skal være regel imod det?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Mic skrev:

(Som Middi skriver)

Der er forskel på at sige "du får ban" og "du burde få ban", som reglen beskriver er det hvis du truer med straf.

Og hvis en person bliver ved med at bryde reglen skal de jo self. straffes for det, jeg har også uddelt meget få straffe for det.

 

34 minutter siden, Kagen skrev:

" Du får jobban/jail for det du har gjort "

Jeg har lige ændret mig selv 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.