Hop til indhold
Stavox

Knallertundervisning


Andrew,

Recommended Posts

Hej, jeg skal starte til knallertundervisning som starte her d. 21 Oktober. Men jeg har et par spørgsmål som jeg håber jer der har taget knallertkørekort kan svare mig på.

1. Er et førstehjælpskursus noget man skal igennem, eller kan man godt undgå det?
2. Hvor langtid går der før man får sit kørekørt (Efter man har bestået og er helt færdig)

 

Sidste lille ting, har i nogle tips som vil gøre det meget nemmere at bestå? Tak på forhånd.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey bro,

 

1. En førstehjælpskursus er obligatorisk, og er noget man skal igennem. Man kan enten gøre det igennem selve køreskolen, eller hos et individuelt kursus.

2. Jeg fik mit kørekort præcis 14 dage efter jeg bestod min køreprøve, så tænker at det er der omkring.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 29/09/2020 den 5:42 PM , DEAGLEMEISTER skrev:

Det første spørgsmål var altså lidt dumt. Selvfølgelig skal man kunne førstehjælp. 

På nogle skoler har man førstehjælpskursus og for dem giver det jo ikke rigtigt mening at tage det endnu en gang så kort tid efter.

Ved ikke om det er hvad han tænker, men synes det er meget fint, hvis de elever kunne springe over der.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Scaled skrev:

På nogle skoler har man førstehjælpskursur og for dem giver det jo ikke rigtigt mening at tage det endnu en gang så kort tid efter.

Ved ikke om det er hvad han tænker, men synes det er meget fint, hvis de elever kunne springe over der.

Fuldkommen enig! Men jeg tænker mere at det er en nødvendighed, hvis man skal ud på de danske veje. 

Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, DEAGLEMEISTER skrev:

Det første spørgsmål var altså lidt dumt. Selvfølgelig skal man kunne førstehjælp. 

Han spørger om man skal til førstehjælpskursus, ikke om man skal kunne førstehjælp

 

22 timer siden, Andrew, skrev:

1. Er et førstehjælpskursus noget man skal igennem, eller kan man godt undgå det?

Du kan kun slippe for det hvis du har taget det i en anden forbindelse, eller hvis du bare har taget det før, men inden det udløber. 

Hvis ikke du har taget det før skal du til de 8 timer undervisning. Det er ikke så slemt hvis du har en ven med.

 

 

@Andrew, bare af ren nysgerighed, hvilken knallert skal du have, eller hvilken har du, hvis du allerede har en.

PS, hvis du allerede har en, så skal du ikke køre på den til køreprøven. Havde en der gjorde det til min, og han fik ikke sit kørekort.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Hizlau skrev:

Du kan kun slippe for det hvis du har taget det i en anden forbindelse, eller hvis du bare har taget det før, men inden det udløber. 

Hvis ikke du har taget det før skal du til de 8 timer undervisning. Det er ikke så slemt hvis du har en ven med.

Jeg kender flere der ikke har kunne slippe - er det noget du har personlig erfaring indenfor?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Hizlau skrev:

Han spørger om man skal til førstehjælpskursus, ikke om man skal kunne førstehjælp

 

Du kan kun slippe for det hvis du har taget det i en anden forbindelse, eller hvis du bare har taget det før, men inden det udløber. 

Hvis ikke du har taget det før skal du til de 8 timer undervisning. Det er ikke så slemt hvis du har en ven med.

 

 

@Andrew, bare af ren nysgerighed, hvilken knallert skal du have, eller hvilken har du, hvis du allerede har en.

PS, hvis du allerede har en, så skal du ikke køre på den til køreprøven. Havde en der gjorde det til min, og han fik ikke sit kørekort.

Har ikke købt en endnu, men har valgt at det skal være en hot 50, da jeg har kørt på nogle af mine venners hot's, og jeg synes bare at de er de fedeste.

9 minutter siden, Scaled skrev:

Jeg kender flere der ikke har kunne slippe - er det noget du har personlig erfaring indenfor?

Tror hvis du tager et førstehjælpskursus før knallertundervisningen, så slipper du.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, Scaled skrev:

Jeg kender flere der ikke har kunne slippe - er det noget du har personlig erfaring indenfor?

Jeg har ikke selv gjort det, men to på mit hold, havde taget førstehjælp før, fordi de prøvede at tage knallertkørekort før, men failede eller tog de ikke prøven idk de fik ihvertfald ikke deres kørekort. Førstehjælpsbevis gælder 3 år mener jeg det er et stykke tid siden jeg tog så kan ikke huske det 100%, og de brugte det. De fik deres kørekort, og var ikke til førstehjælp. 

Vi blev også spurgt om der var nogen af os der havde haft førstehjælp før de skrev os på.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Hizlau skrev:

Jeg har ikke selv gjort det, men to på mit hold, havde taget førstehjælp før, fordi de prøvede at tage knallertkørekort før, men failede eller tog de ikke prøven idk de fik ihvertfald ikke deres kørekort. Førstehjælpsbevis gælder 3 år mener jeg det er et stykke tid siden jeg tog så kan ikke huske det 100%, og de brugte det. De fik deres kørekort, og var ikke til førstehjælp. 

Vi blev også spurgt om der var nogen af os der havde haft førstehjælp før de skrev os på.

Hvis de har taget et førstehjælpskursus til knallertundervisning før er det da klart, at de slipper. Jeg tænker mere på førstehjælpskurser der kan tages i folkeskolen, til spejder osv. - for dem mener jeg ikke kan bruges til at bestå kørekortet.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Scaled skrev:

Hvis de har taget et førstehjælpskursus til knallertundervisning før er det da klart, at de slipper. Jeg tænker mere på førstehjælpskurser der kan tages i folkeskolen, til spejder osv. - for dem mener jeg ikke kan bruges til at bestå kørekortet.

 

 

Korrekt, jeg har 12 timer altså det til bil, selvom vi var inde over knallert gælder det ikke, det er sådan lidt meeh.

 

3 timer siden, Hizlau skrev:

Jeg har ikke selv gjort det, men to på mit hold, havde taget førstehjælp før, fordi de prøvede at tage knallertkørekort før, men failede eller tog de ikke prøven idk de fik ihvertfald ikke deres kørekort. Førstehjælpsbevis gælder 3 år mener jeg det er et stykke tid siden jeg tog så kan ikke huske det 100%, og de brugte det. De fik deres kørekort, og var ikke til førstehjælp. 

Vi blev også spurgt om der var nogen af os der havde haft førstehjælp før de skrev os på.

 


Btw, det gælder i 2 år.

Link til kommentar
Del på andre sites

Var til førstehjælpskursus og det hele, han sagde vi ville få vores bevis indenfor en uge, fik aldrig mit men har stadig mit kørekort omegalul

Knallertundervisning er ikke så slemt, der er pauser (selvfølgelig afhængigt af læreren) og det er egentligt chill nok bare så længe man har venner med eller bliver venner med nogen fra ens hold.

 

Når man skal ud og køre skal man bare slappe af og lytte til, hvad læreren siger, hvis man laver en fejl skal man ikke bekymre sig så meget om det, man lærer af det og lader være med at gøre det i fremtiden.

Til køreprøven skal man egentligt også bare slappe af og køre stille og roligt, burde ikke tage mere end 10 minutter, altså selve køreturen.

Man bliver spurgt om nogle visse ting, man lærer til teori-undervisning og muligvis kørsels-undervisning, blandt andet hvad der er lovkrav for en knallert og hvad der skal fungere på knallerten, hvordan man kontrollerer visse ting, såsom bremsevæske til hydraulisk bremse.

Når/hvis du består køreprøven får du et midlertidigt kørekort der gælder i 2 måneder, efter de 2 måneder skulle du gerne allerede have dit rigtige kørekort.

Alt i alt, bare slap af og lyt godt efter hvad læreren har at sige, så skal du nok klare den. 😄 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mr Hunt 🛴 skrev:

Tog knallertkørekort uden jeg kendte nogle, samme med førstehjælp. Et godt tip, hav en med du kender og kan udfører diverse opgaver sammen med, ellers bliver det måske lidt akavet når du ligger på jorden og dunker i en figur.

 

Ikk' når der kun er piger på dit hold. 

Var sammen med en kammerat, det var fede 8 timer 

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, det er ikke umuligt at undgå førstehjælp. Du har stadig brug for førstehjælps-beviset, men der er nogle der tager lidt penge for folk der ikke orker - eller har et forældet bevis. Hvorfor man dog vil bruge penge på at undgå 6-8 timers undervisning kan jeg ikke forstå. Det kan sagtens være at du får brug for det på et tidspunkt + betale 300-400 ish kroner for bare at undgå et par timers undervisning? Så har man for mange penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

1. Alle skal have førstehjælpskursus.

2. Hvis du er fyldt 15 får du et midlertidigt kørekort lige efter køreprøven, og får sendt dit rigtige i din postkasse. Det er tilladt at køre med sit midlertidige kørekort. Hvis ikke du er fyldt 15 får du først sendt dit kørekort når du fylder 15.

 

 

//Kartofler 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Karto skrev:

1. Alle skal have førstehjælpskursus.

2. Hvis du er fyldt 15 får du et midlertidigt kørekort lige efter køreprøven, og får sendt dit rigtige i din postkasse. Det er tilladt at køre med sit midlertidige kørekort. Hvis ikke du er fyldt 15 får du først sendt dit kørekort når du fylder 15.

 

 

//Kartofler 

Hvorfor skriver du på døde posts??!?!?!?

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.