Hop til indhold
Stavox

[Solved] Bil som våben regel.


Store

Recommended Posts

At der bliver lavet en bil som våben regel som giver nogen eksempler På hvad folk må køre folk ned for da der er forskellige meninger om det. Det ville gøre det en del nemmere at gå ud fra, da folk har forskellige meninger om hvad en reel trussel er.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Store skrev:

At der bliver lavet en bil som våben regl som giver nogen eksempler På hvad folk må køre folk ned for da der er forskellige meninger om det. Det ville gøre det en del nemmere at gå ud fra, da folk har forskellige meninger om hvad en reel trussel er.

 

Fx. Står der intet om at det skal være en LIVS trussel så derfor kan man jo godt køre dem ned hvis de truer med at tage din frihed fra dig. - Syntes selv reglen skal updateres til  at være mere specifik om hvad betegnes som en trussel

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil mene det er en trussel. Når det er noget der udsætter dig for fare, altså ved de fx. prøver at skyde dig, kidnappe dig eller andre risikable ting.

 

Det vil så sige at jeg ikke mener det er en trussel at en betjent tazer efter dig, prøver at arrest dig. Eller når man stopper en at de så hopper ind og svinger venstre om med NOS også du død og egentlig heller ikke når man står og arbejder med våben som betjent og er i våbenduel også kommer de kørende og brager dig ned fordi de synes "du var en trussel fordi du skød" selvom man skød efter en helt anden person. Har også været ude for et eksempel med "EJ DET ER EN TRUSSEL MOD MIN ØKONOMI" fordi jeg gav ham en bøde.

 

Det er pisse nederen at spille som betjent når man skal være så meget påpasselig med hvad man gør ellers bliver man pløjet midt over.. 

 

Så synes også helt klart der skal ændringer til.

Link til kommentar
Del på andre sites

32 minutter siden, Mads E. skrev:

Jeg vil mene det er en trussel. Når det er noget der udsætter dig for fare, altså ved de fx. prøver at skyde dig, kidnappe dig eller andre risikable ting.

 

Det vil så sige at jeg ikke mener det er en trussel at en betjent tazer efter dig, prøver at arrest dig. Eller når man stopper en at de så hopper ind og svinger venstre om med NOS også du død og egentlig heller ikke når man står og arbejder med våben som betjent og er i våbenduel også kommer de kørende og brager dig ned fordi de synes "du var en trussel fordi du skød" selvom man skød efter en helt anden person. Har også været ude for et eksempel med "EJ DET ER EN TRUSSEL MOD MIN ØKONOMI" fordi jeg gav ham en bøde.

 

Det er pisse nederen at spille som betjent når man skal være så meget påpasselig med hvad man gør ellers bliver man pløjet midt over.. 

 

Så synes også helt klart der skal ændringer til.

Generelt burde betjente ikke være en trussel på nogen måde.

 

KUN hvis du bliver beskudt af en betjent, men så har man selv startet det da de ikke må skyde først... 

Link til kommentar
Del på andre sites

45 minutter siden, Store skrev:

At der bliver lavet en bil som våben regl som giver nogen eksempler På hvad folk må køre folk ned for da der er forskellige meninger om det. Det ville gøre det en del nemmere at gå ud fra, da folk har forskellige meninger om hvad en reel trussel er.

 

 

Det behøver vel egentligt ikke gøres mere kompliceret end normalt.

 

Hvis man ikke sad i en bil, havde man så haft et grundlag til at skyde dem?
Hvis nej -> Lad vær med at køre dem ned.
Hvis ja -> Kør dem med.

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Mads E. skrev:

Det er pisse nederen at spille som betjent når man skal være så meget påpasselig med hvad man gør ellers bliver man pløjet midt over.. 

 

Det er generelt blevet lort at være betjent efter de nye regler. Hvordan kan en betjent helt seriøst være en trussel, når han giver dig en fartbøde? Det er efterhånden blevet sådan, at man blot skal kigge lidt forkert på en spiller, før man ender med at blive skudt for at være en trussel. 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Lund skrev:

 

Det behøver vel egentligt ikke gøres mere kompliceret end normalt.

 

Hvis man ikke sad i en bil, havde man så haft et grundlag til at skyde dem?
Hvis nej -> Lad vær med at køre dem ned.
Hvis ja -> Kør dem med.

Min mening er at der burde være en lille forskel på dem for hvis man skyder en er der en chance for at man ikke dør. Men med en bil skal de nærmest snitte dig så er du død, og hvis en bil har fuld body armor har man ingen chance.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mads E. skrev:

Det vil så sige at jeg ikke mener det er en trussel at en betjent tazer efter dig, prøver at arrest dig.

 

Så det er ikke en trussel, at en betjent prøver at sende x antal volt gennem din krop? - eller at han prøver at tage din frihed fra dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lund skrev:

Hvis man ikke sad i en bil, havde man så haft et grundlag til at skyde dem?
Hvis nej -> Lad vær med at køre dem ned.
Hvis ja -> Kør dem med.

Hvis dette gældte, ville folk have lov til at køre betjente ned når man fik en bøde.

Et andet eksempel ville være folk der kørte andre ned, hvis de blev kaldt noget fx. " Hey <SPILLERNAVN> du er grim!".

 

ligesom @Store siger ville det være et ret OP redskab til at dræbe folk med. Jeg har også forstået på mange at man kun må dræbe folk med bilen, hvis der er tanke om en reel livstrussel - Hvilket jeg er helt enig i. Dsv. man ikke må dræbe folk for de 2 overstående eksempler.

 

En konklusion på dette ville være godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

25 minutter siden, Philipwn skrev:

Hvis dette gældte, ville folk have lov til at køre betjente ned når man fik en bøde.

Et andet eksempel ville være folk der kørte andre ned, hvis de blev kaldt noget fx. " Hey <SPILLERNAVN> du er grim!".

 

ligesom @Store siger ville det være et ret OP redskab til at dræbe folk med. Jeg har også forstået på mange at man kun må dræbe folk med bilen, hvis der er tanke om en reel livstrussel - Hvilket jeg er helt enig i. Dsv. man ikke må dræbe folk for de 2 overstående eksempler.

 

En konklusion på dette ville være godt.

 

Som det er lige nu, er det tilladt. Reglen er fjernet. - Så jeg siger det lige igen:

 

I en situation hvor man ville bruge et skydevåben, må man nu også bruge en bil.

Bilen må godt anvendes som et våben. 

 

Der bliver jo heller ikke skelnet mellem hvornår du må bruge en pistol, kontra et gevær.

 

Dog kan jeg kan forstå de holdninger der kommer ud her i tråden. I kan eventuelt komme med et konkret regelforslag til hvordan reglen skal lyde.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Lund skrev:

 

Som det er lige nu, er det tilladt. Reglen er fjernet. - Så jeg siger det lige igen:

 

I en situation hvor man ville bruge et skydevåben, må man nu også bruge en bil.

Bilen må godt anvendes som et våben. 

 

Der bliver jo heller ikke skelnet mellem hvornår du må bruge en pistol, kontra et gevær.

 

Dog kan jeg kan forstå de holdninger der kommer ud her i tråden. I kan eventuelt komme med et konkret regelforslag til hvordan reglen skal lyde.

 

 

“Bilen må bruges som våben hvis der bliver gjort en fysisk døds trussel mod dig. Det vil sige når politiet bruger deres midler til at stoppe en kriminel handling såsom bøder, arrest, tazer eller stopper dig. Skal man anvende sit våben ikke sin bil, ellers betegnes det som cdm da politiet ikke er en trussel på dit liv”

 

Bare et forslag til en regel der kunne laves.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Store skrev:

At der bliver lavet en bil som våben regel som giver nogen eksempler På hvad folk må køre folk ned for da der er forskellige meninger om det. Det ville gøre det en del nemmere at gå ud fra, da folk har forskellige meninger om hvad en reel trussel er.

 

Alt er en trussel ^^

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, creaMY skrev:

Det er generelt blevet lort at være betjent efter de nye regler. Hvordan kan en betjent helt seriøst være en trussel, når han giver dig en fartbøde? Det er efterhånden blevet sådan, at man blot skal kigge lidt forkert på en spiller, før man ender med at blive skudt for at være en trussel. 

At udstede en fartbøde til en spiller er ikke årsag til at blive dræbt af pågældende spiller. Så snart du sætter efter spilleren for at håndhæve bøden, bliver det retfærdiggjort at uskadeliggøre dig ved at køre dig ned eller skyde dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Dynn skrev:

At udstede en fartbøde til en spiller er ikke årsag til at blive dræbt af pågældende spiller. Så snart du sætter efter spilleren for at håndhæve bøden, bliver det retfærdiggjort at uskadeliggøre dig ved at køre dig ned eller skyde dig.

Jeg sad og snakke med @Boris Димитри, @Jenss & @Gerda i dag. Må betjente også godt køre kriminelle ned, hvis de er til fare for dit eget liv?

Jeg vil se mene, at det er tilladt, dog så må de ikke finish dem, ligeså at politiet hellere ej må finish folk, hvis de kan arrestere dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Jeg sad og snakke med @Boris Димитри, @Jenss & @Gerda i dag. Må betjente også godt køre kriminelle ned, hvis de er til fare for dit eget liv?

Jeg vil se mene, at det er tilladt, dog så må de ikke finish dem, ligeså at politiet hellere ej må finish folk, hvis de kan arrestere dem.

Hvis de aktivt bliver beskudt, tænker jeg godt det kan anvendes som mulighed for at uskadeliggøre kriminelle.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, Dynn skrev:

Hvis de aktivt bliver beskudt, tænker jeg godt det kan anvendes som mulighed for at uskadeliggøre kriminelle.

Men du skal stadig gå efter Arrest efter de køre dem ned ik?, eller må de også køre en helt ned nu som betjent?

 

1 minut siden, Wittenberg skrev:

Men du skal stadig gå efter Arrest efter de køre dem ned ik?, eller må de også køre en helt ned nu som betjent?

 

Nej ok.. Bare nej som ikke læste god nok efter

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Wittenberg skrev:

Men du skal stadig gå efter Arrest efter de køre dem ned ik?, eller må de også køre en helt ned nu som betjent?

 

Selvfølgelig skal du forsøge arrest. Under ingen omstændigheder giver de mening at færdiggøre dem med din bil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Må man gerne bare køre alle ned nu?
Nej. Lad være med at være dum.

Hvis nogen udgør en reel trussel mod dig, må du gerne køre dem over, men det er jo stadig RDM, hvis du kører folk over tilfældigt.

 

 

Vi skal nok lige få uddybet hvornår man så må skyde eller køre folk over.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.