Hop til indhold
Stavox

Mit amatør lorte musik


Polle

Recommended Posts

16 minutter siden, 『♛』 Legenden 『♛』 skrev:

Staabile beats, hvis jeg kunne rappe havde jeg gjordt det med de beats. De skal dog bare varer lidt længere end 1 minut 😄

I know. Mister bare kreativiteten efter et minuts tid i dem. Men skal nok forsøge at gøre dem længere

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Polle skrev:

I know. Mister bare kreativiteten efter et minuts tid i dem. Men skal nok forsøge at gøre dem længere

 

Hvis man tænker over det de første er der plads til forbedring men bestemt ikke lort, kræver bare øvelse jeg så meget en der hed noget med “OceanBeats” på yt

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Lund skrev:

Hvis i er til clubby remixes, kan jeg anbefale ham jeg driver en event virksomhed med.

 

Virkelig dygtig producer 

 

Sværg laver du event med Zanderz, sindsyg producer ærligt

@Lund Har du produceret noget på Soundcloud eller noget ?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutter siden, Jenss skrev:

Sværg laver du event med Zanderz, sindsyg producer ærligt

@Lund Har du produceret noget på Soundcloud eller noget ?

 

 

Yeye. Det er en af mine bedste homies. Vi ejer firmaet sammen.

Nope. Producerer ikke. Kun mixtapes

 

13 minutter siden, 『♛』 Legenden 『♛』 skrev:

@Lund

Hvilket event virksomhed driver i til dagligt?

Sawe Event hedder den

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Lund skrev:

 

Yeye. Det er en af mine bedste homies. Vi ejer firmaet sammen.

Nope. Producerer ikke. Kun mixtapes

 

Sawe Event hedder den

 

Sværger så ham på "Jesu Brødre" da han lavede remix af den der instagram sang og checkede ham ud efter han er for sindsyg ærligt

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lund skrev:

Hvis i er til clubby remixes, kan jeg anbefale ham jeg driver en event virksomhed med.

 

Virkelig dygtig producer 

Laver i også psytrance/trance remixes? Club musik er ikke heeelt min genre, er mere til narko-musik hvis man kan kalde det dét. 

Men det er sgu da meget fedt. 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Polle skrev:

I know. Mister bare kreativiteten efter et minuts tid i dem. Men skal nok forsøge at gøre dem længere

 

 

Forståeligt. Da jeg startede ud havde jeg heller ikke nogen idé om, hvordan man fortsatte sine beats når de nåede til et hvis punkt fordi man måske ikke ved hvad ens beat kan brydes ned i i arrangementer (intro, vers, omkvæd, bro og middle-8).

 

Selvom du arbejder uden vokal, så er det en god idé at fastlægge hvad der er intro, vers, omkvæd og måske bro, fordi hvert af de arrangementer betyder en del, når det kommer til hvilke elementer der skal puttes ind i beatet og hvornår.

 

Jeg kan give dig den lille opskrift jeg startede med, og stadig af og til bruger 8 år senere.

 

Intro: 4-8 takter (hvis du er til mainstream musik, så skal introen faktisk bare være første vers.)

Vers: 8 takter

Bro: 4-8 takter

Omkvæd: 4-8 takter

Vers 2: 8-16 takter

 

Det er noget du kan lege lidt med. Når du har grundelementerne i dit beat (bass, trommer, pads og melodi), så kan du begynde at tage de elementer og putte dem ind og ud i en kontekst, så dit beat får variation (hvilket du allerede er god til, eller i hvert fald opbygningen), jeg forestiller mig det lidt som et puzzlespil når man når til den fase.

 

Og allersidste ting - der behøver ikke være et drop. Bassen behøver ikke rive tøjet af drengene når den kommer i verset eller omkvædet, selvom det er lidt fedt. 😏

 

Held og lykke du 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Willy skrev:

 

Forståeligt. Da jeg startede ud havde jeg heller ikke nogen idé om, hvordan man fortsatte sine beats når de nåede til et hvis punkt fordi man måske ikke ved hvad ens beat kan brydes ned i i arrangementer (intro, vers, omkvæd, bro og middle-8).

 

Selvom du arbejder uden vokal, så er det en god idé at fastlægge hvad der er intro, vers, omkvæd og måske bro, fordi hvert af de arrangementer betyder en del, når det kommer til hvilke elementer der skal puttes ind i beatet og hvornår.

 

Jeg kan give dig den lille opskrift jeg startede med, og stadig af og til bruger 8 år senere.

 

Intro: 4-8 takter (hvis du er til mainstream musik, så skal introen faktisk bare være første vers.)

Vers: 8 takter

Bro: 4-8 takter

Omkvæd: 4-8 takter

Vers 2: 8-16 takter

 

Det er noget du kan lege lidt med. Når du har grundelementerne i dit beat (bass, trommer, pads og melodi), så kan du begynde at tage de elementer og putte dem ind og ud i en kontekst, så dit beat får variation (hvilket du allerede er god til, eller i hvert fald opbygningen), jeg forestiller mig det lidt som et puzzlespil når man når til den fase.

 

Og allersidste ting - der behøver ikke være et drop. Bassen behøver ikke rive tøjet af drengene når den kommer i verset eller omkvædet, selvom det er lidt fedt. 😏

 

Held og lykke du 👍

Tak Willy!

 

Jeg vil prøve igen i morgen for at se om jeg kan finde ud af din opskrift.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Polle skrev:

@Willy 

me done 🙂

 

synes dog selv det er lidt ensartet. min kreativitet går legit i nul.

 

Musikproduktion er ikke super nemt når man lige starter ud, og jeg kan egentligt godt forstå, hvorfor det kan være demotiverende - jeg havde det på samme måde, kinda.

 

Til det her beat synes jeg der mangler en melodi, som kan introduceres i ny og næ for at give beatet en form for 'retning'. Før du laver en melodi, så kan jeg kun anbefale, at du sætter dig ind i en skala.

Mit råd vil være C-dur, for den ligger på alle de hvide tangenter på klaveret:

Xs1B8Lf.png

 

Når du har et beat opbygget omkring den samme skala, så vil du finde ud af, at alt du lægger ind i beatet (så længe det følger reglerne for skalaen) så vil det lyde 'godt'. Hertil bliver det også nemmere at lave variationer, så kreativiteten ikke dør.

 

Det var mine to cent, men jeg kan kun slutte af med at anbefale nogle producere på Youtube som jeg af og til har brugt:

 

Links:

In The Mix

Busy Work Beats (trods hans kontroversielle bagside, så er hans tips og råd gode)

Simon Servida

LifeStyleDidIt

 

Jeg vil med glæde give dig flere tips, men jeg tror det er bedre, at du ser tingene for dig, end at jeg beskriver dem. 🤘

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.