Hop til indhold
Stavox

Realistiske bøder?


Ra1fi💧

Recommended Posts

Såååå, det er pænt populært at give en bøde på 10k efter at persone ikke har betalt en bøde, men hvorfor? For mig giver det ikke mening at man kan få en bøde på 1k til 3k og så ladevære med at betale, og derefter få en på 10k?!?!? Det er flere regler om det. Men det beskriver ikke en Realistiske bøde

 

15.32 Du må gerne benytte spilleres navn over deres hoved til at slå dem op i KR. Du må også gerne se om en spiller er eftersøgt, ved at der står eftersøgt over hovedet på spilleren. Dog skal du ikke arrestere, blot fordi at en spiller er eftersøgt. Tjek hans ID-kort eller KR, for at finde den passende straf.

 

Men er det en passende straf? Jeg syndes at give fx. 10 gange så meget så den originale bøder eller fængsel er få meget. Så jeg gik in og læste på hvad en "realistiske bøde" ville være, og det findes ikke, IRL kommer du i retten. Men selv IRL giver du ikke 10 gange så meget i bøde jo. Det er altid en vurderings sag om hvad der skal betales OSV. 

Jeg mener bare at det ikke giver mening at folk kan giver så høje bøder få så overtrædelser som en fartbøder der ikke er betalt, syndes helder ikke at fængsel er passende, så hvad gøre man? Udover det følger jeg at der er fordi at politiet er blevet til en mafia som opkræver penge fra folk igennem bøder som blodsugende insekter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg ser det.

Når du nægter at betale din bøde (om du så siger nej eller bare lade den udløbe) så har politiet en grund til at arrestere dig, så giver de dig en ekstra chance for at undgå arrest og derfor giver dig en bøde på 10k.

 

Jeg syntes det er fair nok, du kan vel bare betale din bøde til at starte med?

Link til kommentar
Del på andre sites

det kommer jo også an på situationen, hvis du får en fartbøde, og vælger at spurte væk og ikke betale bøden, er det lidt ligesom at flygte. Og hvis du bare generalt ikke betaler en bøde, prøver du også at undgå en straf, og går imod politiets ord/vilje.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Ra1fi💧 skrev:

Udover det følger jeg at der er fordi at politiet er blevet til en mafia som opkræver penge fra folk igennem bøder som blodsugende insekter.

Det er jo nok fordi at de ser et marked i at suge så mange penge de kan, fra alle de rige gangs, og midt imellem det, kommer almenlige fattige mennesker desværre i klemmen. 🤔🙁

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan 100% se hvad du mener Ralf. Jeg har personligt altid synes, at det er meget utilfredstillende måde, som politiet tit opfører sig på ifht. bøder. 
Det er selvfølgelig lidt en skam, at der ikke er regler omkring hvor meget en bøde må stige med, hvis en person nægter at betale i første omgang.
Men set på den anden side, kan det heller ikke padse, at Dynn er nødsaget til at skrive yderligere 1000 regler, til sine nuværende 500...
Derfor må folk også en gang imellem, bruge deres sunde fornuft, hvilket jo faktisk også er en regl. (1.3) - Hvilket nok er det eneste jeg lige kan tænke på, som faktisk går lidt imod den her 10-dobling på bøderne, som der af og til sker for rigtig mange.
Der er dog ikke specielt mange der tager brug af den, da de fleste som du siger så flot, er nogle "blodsugende insekter." og i sidste ænde, bare skal tjene så meget som muligt på kortest tidsrum.

- Peanut

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså jeg mener også selv folk er rigtigt gode til det med urealistiske bøder. Jeg giver personligt selv 1.500 i bøde for hver overtrædelse af færdselsloven og f.eks. våben uden licens er self dyrere da det er meget mere kriminelt. Men jeg oplever tit at folk giver en bøde på sådan 5.000 for at lige at køre et lille stykke på fortovet eller komme til at ramme et skilt eller en lygte i et sving det er bare slet ikke realistisk og jeg føler ikke staffs gør noget ved urealistiske bøder mm. Det er en bøde på 20.000 når det skulle være sådan 3.000 altså heller ikke sådan de bare lige siger til dem at de skal lige tænke over hvad de giver i bøde

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.