Hop til indhold
Stavox

Gym tips


slaskefar

Recommended Posts

Da jeg umuligt kan være den eneste der skal starte på et gymnasie efter ferien tænkte jeg at alle der har nogle gode tips og tricks kan dele dem her. Ved du hvad man skal gøre, og hvad man ikke skal gøre, så del din viden her så alle nye, inkl. mig, ikke kommer til at være en flok forvirrede 1.g’ere.

 

Det kan være ting som hvordan man kan komme af sted med ikke at lave lektier eller hvordan man får høje karakterer. Tænker lidt alt viden er god viden her. Jeg skal selv på HHX så kom gerne med med nogle gode tips dertil. Hvis du har et til en anden skole så sig det endelig stadig, der er sikkert en anden der skal derhen.

 

Prøv at hold det semi-seriøst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg jo officielt gennemført 1.g

 

Nogle tips jeg har lært igennem tiden:

- Lav de små lorte opgaver og del dem gerne med klassekamerater (så længe der ikke plagiat-tjekkes på dem), derefter skylder folk dig opgaver! Gem disse opgaver til når du ikke magter at lave de store opgaver. Så sparer du en del tid.

- Hold din fravær nede så længe som muligt. Jeg begyndte først at pjække jævnlidt i starten af 2020

ycjm4yg.png

- Deltag til diverse fredagscaféer. Ja selvom det er lige efter fredag skole dag og du er pisse træt, så får man bedre venskaber opbygget.

- Sig 'Hej' til din lærer. Karakter: Stonks

- Jeg går også selv på HHX og jeg har haft meget gavn af en stor skærm til min skole PC, da man nogle gange skal have mange Excel dokumenter åben på engang osv.

- Igen, ikke være nærig med opgaver, del gerne, men kun til folk der deler igen og kun hvis det ikke er en plagiat-tjekket opgave.

- Pas godt på dine bøger, ellers kommer de efter dig til sommer.

- Ikke aflever tomme dokumenter, min ven gjorde det og fik en skriftlig advarsel og plagiat, fordi han ikke var den første til at gøre det (han går ikke på gym længere #fridobbeltT)

 

Det var lige det jeg kom på her til at starte med, opdatere jævnligt, hvis jeg finder på noget mere :'

good luck mi amigo

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad vær med at ligge syg hele første uge af grundforløbet, det er der hvor nærmest ingen kender hinanden og du har størst mulighed for at danne bekendtskaber.

😞 efd0a1d034fac53372e193ae8031fb10.png
https://gyazo.com/efd0a1d034fac53372e193ae8031fb10

 

 

Desuden. Hvis du kender nogen der tidligere har gået på HHX eller nogen som går i 2-3G, så spørg om de har E-bøgerne. Min storebror skaffede mig samtlige HTX bøger som ebog så jeg slipper for at have dem med i fysisk form.

Nogle facitlister & ebøger findes allerede på google.

Link til kommentar
Del på andre sites

Critz' pro gym tips:

 

  •  Lav opgaver, men ikke lektier.
  • Vær social - dvs. deltag til alt du kan, ellers ender du med ikke at blive inviteret til privatefester, eller lign.
  • Hold fravær under 10%, hvis du nu skal på ferie og ikke vil have en advarsel.
  • Tal med dine lærere.
  • Ikke sæt dig bagerst, sid tæt på læreren for gode karakterer, så kan du også tale med ham/hende i timen lol.
  • Lav dine opgaver selv.
  • Bare tal med folk på gangene og til festerne, og lær mange at kende. så der også flere damer 😉

Gym er ikke så svært, som folk siger. Du overlever.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

15 minutter siden, Critz skrev:

Critz' pro gym tips:

 

  •  Lav opgaver, men ikke lektier.
  • Vær social - dvs. deltag til alt du kan, ellers ender du med ikke at blive inviteret til privatefester, eller lign.
  • Hold fravær under 10%, hvis du nu skal på ferie og ikke vil have en advarsel.
  • Tal med dine lærere.
  • Ikke sæt dig bagerst, sid tæt på læreren for gode karakterer, så kan du også tale med ham/hende i timen lol.
  • Lav dine opgaver selv.
  • Bare tal med folk på gangene og til festerne, og lær mange at kende. så der også flere damer 😉

Gym er ikke så svært, som folk siger. Du overlever.

 

ikke lave lektier, går det ikke ud over karakterer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, slaskefar skrev:

ikke lave lektier, går det ikke ud over karakterer?

Ik rigtigt, vi gennemgår altid alt i timen, da lektierne ofte bare er det vi har om. Men du kan godt lave det, tror bare ik du magter, når du laver opgaver. 

Du kan også bare lige skimme lektien.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gym er overrated. Bare nyd tiden, lav dine afleveringer og kom til så mange timer som muligt. Man blomstre forholdvis meget socialt på gym, og det er virkelig en fantastisk tid. Der er ingen grund til at stresse for meget over gym, det er slet ikke fordi det betyder alt i verdenen. 
 

erfaring > uddannelse ligemeget hvad

Link til kommentar
Del på andre sites

Som folk allerede er kommet lidt ind på.

Hvis du går op i dit kommende gennemsnit, så vær indstillet på at gymnasiet er et stort skuespil, ifht. dine lærere.

 

- Du skal ikke slikke røv, så de kan mærke det, men du skal fandeme være en good boi.

 

- Hvis du bliver presset, så glem dag til dags lektier. De er ofte irrelevante og bliver gennemgået i starten af timen.

 

- Lad vær med at få 24% fravær. Det medfører du skal op i fuld pensum. Taler af erfaring, lol. 🙂 😞 

 

- Aflever ALTID dine skriftlige opgaver. De spiller en stor rolle i dine karakterer, og når først du kommer bagud med opgaverne, er det svært at catche op.

 

- Drik en masse øl. Kast dig ud i det sociale - sørg for at være udadvendt og opsøgende; også på tværs af klasserne. Gymnasiet er fantastisk til at opbygge et netværk.

 

Ps. vælg et hygge og nemt valgfag når du får muligheden. Dvs. Ikke astrologi eller sådan noget shit.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Lund skrev:


samf B er også luksus. Sig til hvis du skal bruge lidt help til det

Tusinde tak for det, ven!

 

13 timer siden, slaskefar skrev:

gør det samme, hvilken retning tog du?

 

Jeg tager en HHX, og min studieretning er International Business.


Afsætning A & IØ A 

Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, Tyndfed skrev:

kæft hvor luksus, får allerede 12 i standpunkt i folkeskolen #flex #folkeskole2ez så der burde ikke være noget der

Også skal du bare tryharde i erhvervsøkonomi det er legit ez 12 tal, og bum så har du godt standpunkt nemt nemt

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.