Hop til indhold
Stavox

Jeres virus program


Aske

Recommended Posts

Nu er der nok lavet en tråd med det, men hvilke anti-virus programmer bruger folk.

 

Jer der sad i rummet hørte det nok godt. Men idioten Aske kom til at aktivere en virus på sin ejen PC. Jeg sad aktiv til cirka kl 12 for at få den fjernet ud af System 32 og er stadig usikker på jeg har været succeful med det. Så ville egentlig bare gøre hvad i bruger og hvorfor det specifikke program.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Aske skrev:

Nu er der nok lavet en tråd med det, men hvilke anti-virus programmer bruger folk.

 

Jer der sad i rummet hørte det nok godt. Men idioten Aske kom til at aktivere en virus på sin ejen PC. Jeg sad aktiv til cirka kl 12 for at få den fjernet ud af System 32 og er stadig usikker på jeg har været succeful med det. Så ville egentlig bare gøre hvad i bruger og hvorfor det specifikke program.

Fandme også uheldigt haha 😂😂

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Tyndfed skrev:

windows defender er superior til avast så selvfølgelig bruger jeg windows defender

Nu er problemet jo også at det var Windows systemer der lod den komme igennem.

 

46 minutter siden, Kaistar skrev:

Living on the edge. Har intet antivirus. Har selv slået Windows Defender fra 🙂 

Der ligger en scrap version af den i karantæne fordi AVG anti virus ikke kan slette den. Skal jeg sende en kopi? Den er designet meget intelligent, giver sig selv system rettigheder og downloader flere virus gennem FileZilla installeren. Den  nægtede mig endda at åbne mapper hvor den gemte sig. Og den gemmer sig selv i dine Windows temaer(Skrivebord baggrund) og system32.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, Aske skrev:

Der ligger en scrap version af den i karantæne fordi AVG anti virus ikke kan slette den. Skal jeg sende en kopi? Den er designet meget intelligent, giver sig selv system rettigheder og downloader flere virus gennem FileZilla installeren. Den  nægtede mig endda at åbne mapper hvor den gemte sig. Og den gemmer sig selv i dine Windows temaer(Skrivebord baggrund) og system32.

Oh... Det er self også træls... Kan desværre ikke hjælpe her.. 

Men good luck ❤️ 

Link til kommentar
Del på andre sites

@Aske jeg bruger Norton. Det er så simpelt som det kan være... har også haft kaspersky i 3 måneder, men det var lidt sværre at finde rundt i. En gang (i norton) i mellem popper der også en besked op der siger at den beskyttede mod et virus-angreb.

 

Nortons interface:

image.png.b88db7b20169b7fb2ffdcae686517ab3.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har brugt et par forskellige i løbet af tiden, men jeg bruger personligt selv den fulde version af Bitdefender nu, selvom nogle mener at jeg er lidt for overparanoid 🤔.

Men det er nok et af de bedst beskyttende, og laveste brug af ydelse som jeg klart kan anbefale.
Hvis du gerne vil selv vil finde lidt rundt i det, kan jeg anbefale denne Kanal, som laver test af mange forskellige programmer, så kan du også selv se hvad du føler er bedst, og få nogle råd derfra.

Håber det hjælper!, og her er nogle links til removal-tools jeg lige fandt, måske kan det bruges?

Side med links

Norton Power Eraser

Og Malwarebytes skulle vist også være ret gode til at fjerne malware.

 

/Edit, Lol nu har @Mic så lige smidt en liste op med de samme ting jeg tænkte på. 😄

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Sekondløjtnant Sand skrev:

Øhhh, kunne det måske være at de Cheats var inficeret med virus, og den derfor advarer dig mod det som den også skal?. 🤔

Nope, det er fordi alle cs cheats ændre signatures og nogen gange cs filer, og det kunne Norton ikke lide 😅

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Sekondløjtnant Sand skrev:

Okay.......

Men det er nok stadig en dårlig idè at downloade hack/cheats, for man ved aldrig hvad de indholder? 😉

True nok, dog så kører jeg de fleste cheats i en virtual computer bare for at være lidt mer' sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kører med to slags. På min stationære hvor jeg downloader en masse sketchy stuff bruger jeg Kasperspy Total Security, fordi jeg kunne få det gratis, og fordi det havde fantastisk gode ratings, det stopper alt det jeg har kørt den igennem, og så hjælper den også med at købe online, så keyloggers og så videre ikke får dine koder.

 

På min bærbar bruger jeg Avast Premium Security, sammen med deres VPN. Avast bruger jeg, fordi jeg syntes det er super simpelt, og så har jeg aldrig haft bøvl med dem, ja og så kostede to år 140kr. 🤷‍♂️

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, Aske skrev:

er stadig usikker på jeg har været succeful med det

Prøv at logge ind på din bank, så finder du hurtigt ud af det :))

 

4 timer siden, MRBennetsen✔ skrev:

jeg downloader en masse sketchy stuff

 

Hvis du godt selv ved at du downloader sketchy ting, så lad for guds skyld være med at gøre det på en rigtig computer. Du beder bare om at få virus. Intet antivirusprogram er 100% sikkert, og mange sketchy ting beder dig jo alligevel slå dit antivirus fra, før du kan bruge det.

I stedet bør du bare bruge en virtual machine, så er du i hvert fald nogenlunde sikker på at det ikke spreder sig til resten af din pc. Det nemmeste er nok at aktivere windows sandbox.

Du aktiverer det bare i "Slå Windows-funktioner til eller fra." menuen.

image.png

 

Det kræver dog at du har Windows 10 pro, så hvis du ikke har det, anbefaler jeg bare at købe en greymarket key på ebay eller lign. Det koster kun 20-30 kroner: Link til eBay søgning.

 

Hvis du ikke bryder dig om Windows Sandbox, kan du ellers også bare hente VirtualBox eller VMware. Det er også relativt nemt at bruge. Der skal du dog bruge en Windows 10 ISO fil, som let kan hentes fra Microsofts egen hjemmeside. Du kan hente deres Media Creation Tool, og bare bede den gemme en ISO fil.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Emoyly skrev:

Prøv at logge ind på din bank, så finder du hurtigt ud af det :))

 

 

Hvis du godt selv ved at du downloader sketchy ting, så lad for guds skyld være med at gøre det på en rigtig computer. Du beder bare om at få virus. Intet antivirusprogram er 100% sikkert, og mange sketchy ting beder dig jo alligevel slå dit antivirus fra, før du kan bruge det.

I stedet bør du bare bruge en virtual machine, så er du i hvert fald nogenlunde sikker på at det ikke spreder sig til resten af din pc. Det nemmeste er nok at aktivere windows sandbox.

Du aktiverer det bare i "Slå Windows-funktioner til eller fra." menuen.

image.png

 

Det kræver dog at du har Windows 10 pro, så hvis du ikke har det, anbefaler jeg bare at købe en greymarket key på ebay eller lign. Det koster kun 20-30 kroner: Link til eBay søgning.

 

Hvis du ikke bryder dig om Windows Sandbox, kan du ellers også bare hente VirtualBox eller VMware. Det er også relativt nemt at bruge. Der skal du dog bruge en Windows 10 ISO fil, som let kan hentes fra Microsofts egen hjemmeside. Du kan hente deres Media Creation Tool, og bare bede den gemme en ISO fil.

Han downloadede ikke noget, han var i gang med at lave en virus også kommer han til at åbne selve filen i stedet for åbne den i Visual code studio.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Polle skrev:

Han downloadede ikke noget, han var i gang med at lave en virus også kommer han til at åbne selve filen i stedet for åbne den i Visual code studio

Det er jeg godt klar over. Den del var også ment som svar til MRBennetsens opslag. Det var derfor jeg citerede ham 😉

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.