Hop til indhold
Stavox

[Solved] Selvforsvar


Maloni

Recommended Posts

Gør at det er lovligt at forsvare sig selv/sine gang medlemmer/sin gund hvis man har våben licens der er flere gange hvor jeg har blevet arresteret eller har fået konfiskeret mine våben fordi en af mine venner er blevet beskudt og jeg har forsvaret ham. Enten burde det blive tilføjet som lov eller en regel

Edit: takke være mics kommentar så kan jeg godt forstå det er lidt noget som man ikke kan gøre op med og det er mere bare øv bøv

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er allerede tilladt at forsvare sin grund, hvis du bliver raided. Du skal bare stoppe med at skyde så snart politiet dukker op. (Du skal også selv kalde efter politiet)

 

Hvordan skal politiet så nogensinde arrestere folk der skyder medmindre de faktisk har været på scenen?

Alle kommer jo bare til at sige det er selvforsvar, og hvis du så arrestere dem er det RDA

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, Mic skrev:

Det er allerede tilladt at forsvare sin grund, hvis du bliver raided. Du skal bare stoppe med at skyde så snart politiet dukker op.

 

Hvordan skal politiet så nogensinde arrestere folk der skyder medmindre de faktisk har været på scenen?

Alle kommer jo bare til at sige det er selvforsvar, og hvis du så arrestere dem er det RDA

Jeg kan godt se problemet i det, det er bare en af de ting der er sådan set uløselige

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har jo tilføjet lige netop den regel, som gør selvforsvar muligt. (På privat grund altså)

 

Se 28.2

Med våbenlicens er det lovligt at forsvare din ejendom imod indbrud/røverier vha. våben. Betingelsen er dog, at Politiet kontaktes øjeblikkeligt, og skydningen indstilles så snart Politiet ankommer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.