Hop til indhold
Stavox

[Solved] Matti - Staffklage


Critz

Recommended Posts

Dit ingame navn:

Critz


Staff ingame navn:

Matti


Dit SteamID: STEAM_0:0:142189984
Staff SteamID: STEAM_0:1:420168501

 


Forklar situationen:

Jeg går ind på PD, for at se hvad der sker og har på daværende tidspunkt ikke set nogle tegn på man ikke må gå derind, og da der ingen PD-base var. Da det jo er statens ejendom er det helt okay at bevæge sig på politistationen, så længe jeg ikke er indenfor AOS, da man normalt går ind på PD for at anmelde en kriminel eller hvis man nu vil ansøge om at blive betjent. Jeg står derinde helt fredeligt, og kigger, jeg udgør ingen trusel, bare en normal borger der i indgangen til politistationen.

 

Så kommer Matti lige pludslig og siger jeg skal gå ud, uden at begrunde dette, og derfor spørg jeg hurtigt "Hvorfor må jeg ikke være herinde?", da det er et sted for alle, så længe der ingen AOS er. Problemet er så bare at jeg knap nok når at udtale mig, før Matti 2 sekunder efter han sagde jeg skulle gå ud, uden grund arrester mig. Jeg kan ikke nå at gå ud af PD på 2 sekunder, og man har vel lov til at få en grund for dette, da jeg bare stod og kiggede. Ligesom alle andre handlinger, skal man have tid til at reagerer, og da jeg kun fik 2 sekunder, og så blev jeg tazed, kunne jeg ikke nå at gøre noget, så Matti handlede lidt for hurtigt der, hvilket jeg klager over. 

 

Så kalder jeg RDA, da jeg ikke syntes det er en fair grund til arrest, da de ikke engang havde skrevet jeg ikke måtte være inde på PD, og heller ikke kan begrunde hvorfor jeg ikke må. I casen siger han så jeg udgjorde en trusel, og jeg spurgte så hvordan og hvorfor jeg nu gjorde det, dog kunne han ikke argurmentere for det, og prøvede bare at lukke casen, og sagde bare hver gang at han bad mig om at gå ud, dog uden nok tid til at handle.

 

Så siger han jeg skal vente med at få min grund til arrest, til jeg kommer ud af fængsel, men hvis jeg husker rigtigt siger staff altid man skal begrunde sit arrest FØR man arrester personen, så man lige præcis undgår for mange unødvendige RDA cases. 

 

Konklusion:

Jeg får ikke nok tid til at reagere på hvad han siger, fik 2-3 sekunder, og blev tazed, så det lidt svært at gå ud af PD. Jeg prøver så at få en begrundelse på hvorfor jeg ikke må være inde på PD, dog for jeg ikke en. Han mener så at han føler sig truet, uden at kunne begrunde dette, da jeg intet har gjort, og han taler bare udenom det i casen. Dog tag dog det andet jeg har skrevet med i dine overvejelser, da Matti åbenbart ikke vil indrømme sin fejl.


Bevis:

Kan uploades, hvis noget her nægtes.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Bot

Tak for at give din mening til kende. Vi forsøger hele tiden at forbedre vores arbejde.

For at få mest ud af din klage, beder vi dig være sikker på, at du har inkluderet alt nødvendigt information, samt fulgt den påkrævede skabelon.


Staff-klagen håndteres af ZeNoxXi

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Critz

Business Egon, som også var politi på daværende tidspunkt havde også bedt dig om at gå ud, nogle få sekunder før, at jeg siger det til dig.
Jeg vælger at arrestere dig, da du ikke giver tegn på, at du vil forlade området. 

Du siger, at jeg har sagt, at du skulle vente til at du kommer ud af fængslet før, at du får grunden til din arrest, hvis jeg har sagt det sådan, så undskylder jeg da også. Det var ikke min mening. Det jeg ville mene var, at du skulle vente til at få begrundelsen til, hvorfor at du skulle gå ud af PD efter, at du var kommet ud af PD, hvis jeg ikke havde gjort det klart nok i casen, vil jeg gerne undskylde, og tage det til efteretning, så jeg kan forbedre mig.

Grunden til at du skulle forlade PD's matrikel var, at vi kun var to betjente på arbejde på daværende tidspunkt, og vi havde ikke lyst til at blive PD-Raidet, da vi bare gerne ville bygge en PD-Base.


Jeg forstår ikke helt, hvorfor at du mener, at jeg bare ville have lukket casen, det mindes jeg i hvert fald ikke. Det var Rasmusss, som selv sagde, at vi ikke kom videre med casen.

Jeg prøvede også, at forklare dig i casen, at hvis du havde gjordt tegn til at forlade PD, havde du ikke blevet arresteret.

 

Vh
Matti


 

Link til kommentar
Del på andre sites

Business Egon siger på videoen, altså fra min synsvinkel ikke et eneste ord.

 

Du sagde jeg kunne spørge efter jail, men fair.

 

Det kunne i jo bare have sagt, så skulle jeg da nok smutte fra PD, da i bygger og jeg ikke ville forstyrre jer, dog nævner i ikke engang det.

 

Du trådte bare rundt i at du have sagt jeg skulle gå hele tiden.

 

Kan jeg ikke når du tazer mig med det samme.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Critz skrev:

Business Egon siger på videoen, altså fra min synsvinkel ikke et eneste ord.

 

Du sagde jeg kunne spørge efter jail, men fair.

 

Det kunne i jo bare have sagt, så skulle jeg da nok smutte fra PD, da i bygger og jeg ikke ville forstyrre jer, dog nævner i ikke engang det.

 

Du trådte bare rundt i at du have sagt jeg skulle gå hele tiden.

 

Kan jeg ikke når du tazer mig med det samme.

 

 

Vi nævner ikke, at vi bygger, nej.


Dog så nævnte vi begge to, at du skulle forlade PD, jeg skal ikke kunne sige om du kunne høre Business Egon eller ej. Du stod dog ret tæt på ham, så jeg regnede med, at du godt kunne høre ham.

Det er korrekt, at jeg i casen sagde, at vi havde sagt, at du skulle gå, det havde vi jo også, når du så ikke vælger at bevæge dig ud af PD, vælger jeg så, at du skal arresteres.

Hvis du havde gjort udtryk for, at du var på vej ud af PD, så havde du aldrig blevet arresteret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Uploader lige video.

 

20 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Vi nævner ikke, at vi bygger, nej.

Nej? Så gør da det, da der var ingen grund til jeg skulle forlade stedet, og nej "Jeg vil ikke blive PD-Raidet" er en dårlig grund, da jeg ingen trusel udgjorde. Du kunne da våbencheck, hvis du følte dig utryk, dog vælger du at arrest, hvilket ikke giver mening da jeg ikke har gjort noget ulovligt. Jeg opholder mig på et offentligt sted.

 

23 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Dog så nævnte vi begge to, at du skulle forlade PD

Egon gjorde ikke, du gjorde og gav mig 2 sekunder til at reagere og da jeg spørger hvorfor, bliver jeg tazed og arrested (Altså 2 sekunder  efter)

58 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Det jeg ville mene var, at du skulle vente til at få begrundelsen til, hvorfor at du skulle gå ud af PD efter, at du var kommet ud af PD

Ligesom alle andre tilfælde begrunder man først, og ikke handler. En handling skal begrundes, ligesom man ikke banner folk og forklarer dem hvorfor efter de er bannet. Logik?!

 

25 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

når du så ikke vælger at bevæge dig ud af PD, vælger jeg så, at du skal arresteres.

Altså jeg ved ik om du ikke har nogen tidsfornæmelse, men når du kun 2 sekunder efter jeg blev spurgt om at gå ud, tazer mig, kan jeg ligesom ikke rykke mig.

 

26 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Hvis du havde gjort udtryk for, at du var på vej ud af PD, så havde du aldrig blevet arresteret.

Tænker ikke jeg skal gøre udtryk for noget, da jeg intet havde gjort. PD er et sted for alle, de steder der ikke er AOS. Hvis du vil have jeg forlader stedet, må du begrunde det?!

 

___

Ville også lige høre, hvad gjorde du følte dig truet? Det er dig der går med våben, ikke mig. Jeg gjorde intet der skulle opfordrer til noget kriminelt, så du kan ik bare sige du føler dig truet ud af det blå.

Hvis man søger "At true" op på Den Danske Ordbog siger de:

 

"Udtrykke sin hensigt om at man vil skade eller straffe nogen hvis ikke der bliver gjort som man forlanger"

"Virke skræmmende ved sin kropsholdning eller gestik"

Link

 

Jeg havde ikke sagt, eller været tæt på nogen betjente, indenfor de seneste 5 minutter.

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutter siden, Critz skrev:

Altså jeg ved ik om du ikke har nogen tidsfornæmelse, men når du kun 2 sekunder efter jeg blev spurgt om at gå ud, tazer mig, kan jeg ligesom ikke rykke mig

Hvis du bliver bedt om at forlade PD, skal du selvfølgelig gøre det. Min pointe i det som jeg skriver er, at hvis du havde gjordt tegn på at gå ud PD ved at gå hen mod døren, så havde du ikke blevet arresteret.
Du har ret i, at der ingen skiltning var, og derfor var det også, at vi sagde til dig, at du skal gå ud. I min optik ser jeg ikke, at du skal have en grund for at forlade PD.

Det kan godt være, at du ikke hørte at Business Egon havde sagt til dig, at du skulle forlade PD, men du hørte mig. 
 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Igen du svare mig ikke på hvordan jeg truede jer, som du nævnte jeg gjorde i casen.
Nu har jeg gjort det lidt større, så jeg er sikker på du læser det!

 

7 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

men du hørte mig. 

Ja, jeg har jo sagt jeg hørte dig, dog som du kan se i videoen for jeg ikke nogen chance for at reagere.

 

7 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

en grund for at forlade PD.

Jo? Ligesom alt andet skal du have en grund, da du ikke ejer PD. Du bare en normal betjent, uden mere magt end nogen anden, og jeg spørg dig hvorfor jeg skal gå, dog er du for hurtig på arrest sticken. Det tager knap 3 sekunder.

 

 

9 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Hvis du bliver bedt om at forlade PD, skal du selvfølgelig gøre det

Ja, hvis der er en grund, hvilket du ikke havde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har måske brugt det forkerte ord. Jeg har så ment ‘bange’ for at du skal PD-raide.

 

Som jeg også nævner ovenover, og som vi kan se på videoen, så havde du en chance for at reagere. 
 

Man behøver ikke en grund for, at bede en spiller om at forlade PD.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ærligt er du dum?

 

Man kan da ik bare sige "Jeg er bange :quotes:", så kan alle da bare rende rundt og sige jeg var bange for han ville skyde mig, så jeg skød ham først. Du kan ikke bare antage jeg vil PD-Raid, hvis du føler dig bange, hvilket bare er dumt kan du checke mig for våben eller sige jeg skal forlade PDFORDI du lidt bange.

 

2 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

så havde du en chance for at reagere. 

Hvorfor tror du man fx ved et mug har 15 sek, FORDI man skal have tid til at reagere, og 2,5 sek er slet ik i nærheden af nok, og det tror jeg også godt selv du ved 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

 

3 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Man behøver ikke en grund for, at bede en spiller om at forlade PD.

Jo det gør man, logik for burhøns. Du ejer ik stedet, det gør staten, og hvis du ikke vil have en civil borger ind på PD må du skrive det op, og forklarer hvorfor. Det så dumt at man ikke skulle måtte være på PD, uden en grund 🤦‍♂️

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Critz skrev:

Ærligt er du dum?

 

Man kan da ik bare sige "Jeg er bange :quotes:", så kan alle da bare rende rundt og sige jeg var bange for han ville skyde mig, så jeg skød ham først. Du kan ikke bare antage jeg vil PD-Raid, hvis du føler dig bange, hvilket bare er dumt kan du checke mig for våben eller sige jeg skal forlade PDFORDI du lidt bange.

 

Hvorfor tror du man fx ved et mug har 15 sek, FORDI man skal have tid til at reagere, og 2,5 sek er slet ik i nærheden af nok, og det tror jeg også godt selv du ved 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

 

Jo det gør man, logik for burhøns. Du ejer ik stedet, det gør staten, og hvis du ikke vil have en civil borger ind på PD må du skrive det op, og forklarer hvorfor. Det så dumt at man ikke skulle måtte være på PD, uden en grund 🤦‍♂️

Ja, en del af PD er et offentligt sted, hvor man kan befinde sig, hvis ikke andet er skiltet - Korrekt. 

Men, hvis betjente beder dig om at gå ud fra PD, behøver de ikke at oplyse dig en decideret grund, da de bliver nødt til at bevare sikkerheden i PD. Det er politiet der styrer hvad der bliver bygget, samtidig også hvem der opholder sig i PD

Hvis du havde stået i spawn, eller midt ude på gaden, kan de selvfølgelig ikke gøre det, uden at afspærre eller begrunde hvorfor.

 

Kan dog godt forstå, at de reagerer som de gør, da du såment løber ind i PD og direkte hen mod døren til resten af PD, og stopper lige foran. Det er jo heller ikke helt normalt.

Tidsmæssigt har Matti nok været for hurtig, om det vil gøre den helt store forskel er jeg ikke sikker på, da det virker til, at du gerne vil diskutere...

Link til kommentar
Del på andre sites

31 minutter siden, ZeNoxXi skrev:

Men, hvis betjente beder dig om at gå ud fra PD, behøver de ikke at oplyse dig en decideret grund, da de bliver nødt til at bevare sikkerheden i PD. Det er politiet der styrer hvad der bliver bygget, samtidig også hvem der opholder sig i PD.

Det forskel på en politistation og et fængsel, hvis vi taler tingene hver for sig. 

Fængsel, ja der ikke adgang for alle, kun i sær tilfælde, derimod hele pointen med en politistation er et sted hvor borgere kan komme og snakke om diverse ting, give politiet tips til hvor der nu forgår ulovlige ting, klage over betjente, søge om betjent eller andet. Det er på ingen måde RP at man bare bliver smidt ud af et sted, hvor meningen er at man GERNE må være, uden noget god grund, fordi jeg spørger "Hvorfor må jeg ikke være her" ligger ikke op til jeg vil diskutere, bare at jeg vil have en grund til jeg ikke må opholde mig på politistationen. Politiets job er at sikre tryghed, dette gøres bl.a. på politistationen, hvor en af grundene til der er sofaer og sådan en taleboks ting ting, I indgangen er fordi man godt må være der. Når man vil have folk til at handle udfra hvad man siger, har man ret til at spørge indtil hvorfor, DETTE ER IKKE EN DISKUSSION.

 

39 minutter siden, ZeNoxXi skrev:

Kan dog godt forstå, at de reagerer som de gør, da du såment løber ind i PD og direkte hen mod døren til resten af PD, og stopper lige foran. Det er jo heller ikke helt normalt.

Tidsmæssigt har Matti nok været for hurtig, om det vil gøre den helt store forskel er jeg ikke sikker på, da det virker til, at du gerne vil diskutere...

Det vel ligemeget hvor jeg står, da de bare kan lukke de døre, hvis folk ikke må kigge ind? Da de stod åbne tænkte jeg ikke de havde noget imod folk stod og kiggede ind.

 

Det jo dumt du siger om det vil gøre den helt store forskel, da alle andre handlinger kræver du giver offeret en chance for at reagerer og handle, altid mere end 10 sekunder, så kan du jo umuligt syntes 2,5 sek er nok tid.

Plus, som i altid siger til folk i cases, fortæl hvorfor de bliver arrestet INDEN, så der ikke skabes tvivl. Jeg for intet at vide, og må ikke engang spørge dem står ifølge loven skal hjælpe borgere, om hvad jeg gør forkert, da jeg bevæger mig på et offentligt sted.

 

Som du siger er det offentligt, og derfor har jeg tilladelse til at være der, hvis der ikke er grund til jeg skal forlade stedet.

Og somsagt at begrunde sin handling er på ingen måde en diskussion?!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

49 minutter siden, Critz skrev:

Det forskel på en politistation og et fængsel, hvis vi taler tingene hver for sig. 

Fængsel, ja der ikke adgang for alle, kun i sær tilfælde, derimod hele pointen med en politistation er et sted hvor borgere kan komme og snakke om diverse ting, give politiet tips til hvor der nu forgår ulovlige ting, klage over betjente, søge om betjent eller andet. Det er på ingen måde RP at man bare bliver smidt ud af et sted, hvor meningen er at man GERNE må være, uden noget god grund, fordi jeg spørger "Hvorfor må jeg ikke være her" ligger ikke op til jeg vil diskutere, bare at jeg vil have en grund til jeg ikke må opholde mig på politistationen. Politiets job er at sikre tryghed, dette gøres bl.a. på politistationen, hvor en af grundene til der er sofaer og sådan en taleboks ting ting, I indgangen er fordi man godt må være der. Når man vil have folk til at handle udfra hvad man siger, har man ret til at spørge indtil hvorfor, DETTE ER IKKE EN DISKUSSION.

 

Det vel ligemeget hvor jeg står, da de bare kan lukke de døre, hvis folk ikke må kigge ind? Da de stod åbne tænkte jeg ikke de havde noget imod folk stod og kiggede ind.

 

Det jo dumt du siger om det vil gøre den helt store forskel, da alle andre handlinger kræver du giver offeret en chance for at reagerer og handle, altid mere end 10 sekunder, så kan du jo umuligt syntes 2,5 sek er nok tid.

Plus, som i altid siger til folk i cases, fortæl hvorfor de bliver arrestet INDEN, så der ikke skabes tvivl. Jeg for intet at vide, og må ikke engang spørge dem står ifølge loven skal hjælpe borgere, om hvad jeg gør forkert, da jeg bevæger mig på et offentligt sted.

 

Som du siger er det offentligt, og derfor har jeg tilladelse til at være der, hvis der ikke er grund til jeg skal forlade stedet.

Og somsagt at begrunde sin handling er på ingen måde en diskussion?!

 

Ja, der er forskel på hvilke dele af politistationen du befinder dig i. Og hvis du havde været inde for AOS, kunne de jo arrestere dig uden at tøve, dette er ikke tilfældet. Matti bedte dig om at gå ud fra fængslet, som du ikke gjorde (jeg ved godt, at du ikke har fået nok tid). Som skrevet før, er det op til politiet selv at bestemme, om de vil have folk ind på pd eller ej. Er det ikke skiltet, bliver de bare nødt til at bede folk om at gå ud først. Du skal jo kun opholde dig inde i PD, hvis du har et relevant formål, det er jo ikke et hotel.

 

Har aldrig sagt, at du har fået nok tid til at reagere og handle, skrev at det sikkert ikke vil gøre en forskel.

 

Nej, man giver ikke altid folk mere end 10 sekunder for at reagere, hvorfor du har fået den holdning ved jeg ikke. Man giver en passende tid, og det må man vurdere i situationen.

Det er korrekt, at den mængde tid du fik ikke er nok, det kan vi godt blive enige om. 

 

Vi vil helst også gerne have, at betjente fortæller spilleren, hvorfor man bliver arresteret inden, hvis det ikke er åbenlyst, men derimod ikke et krav.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, ZeNoxXi skrev:

Matti bedte dig om at gå ud fra fængslet

Jeg var ikke inde i fængslet?

 

1 minut siden, ZeNoxXi skrev:

Nej, man giver ikke altid folk mere end 10 sekunder for at reagere, hvorfor du har fået den holdning ved jeg ikke. Man giver en passende tid, og det må man vurdere i situationen.

Det er korrekt, at den mængde tid du fik ikke er nok, det kan vi godt blive enige om.

Godt, det jo det jeg klager over, jeg får ikke nok tid og han gør intet ved det, og så mener jeg at man skal have en grund til at forlade PD, der vi måske uenige, men jeg prøver bare at skabe mere RP, på det punkt.

 

Konklusion på klagen:

Matti har lavet en fejl eller to.

Han gav mig ikke nok tid, og så mener jeg så han skal begrunde sit arrest og besvare mit spørgsmål inden, og så sagde han også lidt forkert i casen med han følte sig truet og blabla.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Critz skrev:

Jeg var ikke inde i fængslet?

 

Godt, det jo det jeg klager over, jeg får ikke nok tid og han gør intet ved det, og så mener jeg at man skal have en grund til at forlade PD, der vi måske uenige, men jeg prøver bare at skabe mere RP, på det punkt.

 

Konklusion på klagen:

Matti har lavet en fejl eller to.

Han gav mig ikke nok tid, og så mener jeg så han skal begrunde sit arrest og besvare mit spørgsmål inden, og så sagde han også lidt forkert i casen med han følte sig truet og blabla.

Yeah, mente pd...

 

Vi kan sagtens blive enige om, at du ikke har fået nok tid til at forlade PD.

Jeg tænker, at grunden til at Matti ikke fortalte dig hvorfor, var fordi han tænkte, at du nok selv kunne regne det ud. 
Jeg mener ikke, at betjente behøver at forklare, hvorfor de vil have folk ud af PD.

 

@Matti 🐐 har du noget at tilføje?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, ZeNoxXi skrev:

Yeah, mente pd...

 

Vi kan sagtens blive enige om, at du ikke har fået nok tid til at forlade PD.

Jeg tænker, at grunden til at Matti ikke fortalte dig hvorfor, var fordi han tænkte, at du nok selv kunne regne det ud. 
Jeg mener ikke, at betjente behøver at forklare, hvorfor de vil have folk ud af PD.

 

@Matti 🐐 har du noget at tilføje?

Nej, det har jeg ikke.

Det ifht. til tiden er taget til efterretning, og det vil ikke ske igen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.