Hop til indhold
Stavox

Anmeldelse af Hacknet


Recommended Posts

Hejsa.

Jeg vil gerne skrive en lille anmeldelse omkring et spil ved navn Hacknet.

Til at starte med vil jeg sige at det er et virkelig cool spil, der går ud på at du er en hacker med et avanceret Linux-operativsystem designet til dedikeret hacking.

Du starter med at starte dit OS op, og får så en besked i din mail fra en person ved navn "Bit", han fortæller så om at der sandsynligvis er sket noget og at du må hjælpe ham med at opklare hans forsvinden.

Du bliver så guidet i gemmen en lille test for at lærer dig de basale ting du skal gøre, du lærer så at hacke et meget basalt computersystem, og finder så nogle værktøjer fra hans test PC, som du kan downloade og bruge så din hacking bliver nemmere.

Efterhånden som du begynder at bevæge dig rundt i forskellige computer systemer, lærer du så og bliver bedre til hvordan man først bruger en Kommando til at "finde porte på et system", så bruger du dine værktøjer til at hacke de porte, f.eks ved at bruge et værktøj med navnet "SSHcrack.exe", og derefter bruger du så "Porthack" til at komme ind på systemet og få "administrator adgang", som gør at du så kan scanne netværket og finde andre servere og computere forbundet, og kigge i filsystemet på den computer efter interessante oplysninger, eller værktøjer, og det Vigtigste man skal huske!, at slette sine logs, med "command rm * ".

Derefter svarer du så tilbage til den Email fra Bit, og han viser dig så vej til en lille hacker-gruppe "Entropy" som kan hjælpe dig videre, hvor du så skal hacke en af deres test-servere for at blive inviteret til gruppen, og så udføre en mission hvor du skal hacke dig ind på et nyhedsmedie, og slette nogle dårlige artikler om dem, for så at blive helt accepteret i gruppen. Efter det får du så adgang til bla en "Entropy Asset Server", og en "Contract Server", hvor du så kan acceptere nogle små missioner som du kan udføre.

Derefter bliver du så hacket af en hacker, efter at du havde fået til opgave at slette en fil på hans server som han havde hacket sig til, og fordi du sletter den, bliver han sur og hacker dig og sletter dit OS's UI system, så du er nød til at starte op i "Terminal Mode" og kun ved hjælp af commands prøve og skaffe sig adgang til "Naix's proxy server", og downloade en kopi af dit system tilbage, for derefter at tage hævn mod ham.

Derefter skriver lederen af den lille hackergruppe så til dig, og giver en invitation til en større "eksklusiv hacker-organisation" ved navn CSEC, der løser du så nogle gåder igen, og kommer ind hos dem.

Der laver du så lidt det samme igen, med at klarer nogle missioner og i mellemtiden begynder at efterforske nærmere omkring Bits forsvinden.

 

Tilsidst, får du så en mail af en af Bit`s venner, som også prøver at finde ud af hvad der er sket med ham, og i begynder så begge at finde vej ind i et selskab "EnTech", som man så finder ud af at Bit har arbejdet hos, og at ham og nogle få mennesker i det firma, har været i gang med at udvikle et operativsystem ved navn "Hacknet OS". Hvad der er sket ham vil jeg ikke spoile, men hans sidste ønske han giver til dig, er at du skal hacke dig ind, og slette alle kopier af Hacknet OS!, og så er det GO GO GO!.

 

Derefter er det slut, og du har nu fuldført spillet.

Så dette var min lille "ELLER RET STORE" anmeldelse af dette meget fine og interessante spil som jeg vil anbefale folk at prøve, hvis i kan lide denne type genere, så tror jeg virkelige det er noget for jer!.

Guide hvis i vil kigge lidt mere på det, https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=499723234

Spoiler

ps, så er det et Mr`Robot Easter Egg* i det, og spillet føles meget som Mr`Robot!!. 😄

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.