Hop til indhold
Stavox

[Solved] Staff klage på Taurox


Jørgen Ingenarm

Recommended Posts

Dit ingame navn: Jørgen Ingenarm
Staff ingame navn: Taroux
Dit SteamID: STEAM_0:1:43298578
Staff SteamID: STEAM_0:0:45530609
Forklar situationen: Jeg kører rundt ude for byen hvor jeg kører bag Taroux (det kan godt være at jeg kører lidt for tæt på ham) hvor han så pludselig stopper op. Så stopper jeg ham og giver ham en bøde for at stoppe midt på vejen hvor han så nægter så arresterer jeg ham selvfølgelig. Så Tp'er han og begynder med at sige "Du kan vist ikke finde ud af at være betjent" hvor jeg så svarer med "Du kan vist ikke finde ud af at være staff" Det kan godt være at det er lidt flabet men jeg siger bare det samme som ham. Han siger så at jeg ikke skulle have arresteret ham og så giver mig jobban. Men da jeg så tror casen er færdig så prøver jeg at hoppe ned fra taget hvor han  siger at det er disrespect af staff og så giver mig 450 sek
Bevis: https://medal.tv/clips/23610055/d1337r63gFDU

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Bot

Tak for at give din mening til kende. Vi forsøger hele tiden at forbedre vores arbejde.

For at få mest ud af din klage, beder vi dig være sikker på, at du har inkluderet alt nødvendigt information, samt fulgt den påkrævede skabelon.


Staff-klagen håndteres af ZeNoxXi

Link til kommentar
Del på andre sites

Din fejl som betjent:
I trafikken skal man holde sikkerheds afstand, hvilket du ikke gjorde, som resulterede i du kørte direkte op i mig og smadrede min bugatti

 

Regler og lovgivning inden for dette område:

Serverens færdselslov: 
Stk. 3. Afstanden til forankørende bør være således, at der ikke er fare for påkørsel, hvis den forankørende nedsætter hastigheden eller bremser.  

 

Den danske færdselslov:  
Færdselsloven § 15, stk. 3, pkt. 1. Afstanden til foran kørende skal afpasses på en sådan måde, at der ikke er fare for påkørsel, hvis køretøjet foran standser, eller dets hastighed nedsættes. Køretøjer, for hvilke der gælder en særlig hastighedsbegrænsning, jf. § 43, skal uden for tættere bebygget område tillige holde en sådan afstand til foran kørende, at overhalende køretøjer uden fare kan føres ind imellem et sådant køretøj og køretøjet foran.

Rådet for sikker traffik: 

Du får et klip, hvis du kører med for kort afstand til køretøjet foran. Derudover får du en bøde på 2000 kr.
Der er ikke en fast grænse for, hvor stor afstanden skal være. Loven siger, at afstanden til forankørende skal afpasses, så der ikke er fare for påkørsel, hvis bilen foran standser eller sætter farten ned.

 

Din opførelse i case'en:

Din adfærd er meget upassende, og det første du siger til mig, da jeg tager fat i dig er følgende: "Du brude ikke være staff". Det er meget respektløs at sige, og det er slet ikke noget vi indenfor staff holdet bakker op om, vi sætter vores tid af for, at alle følger reglerne og kvaliteten af RP og gameplay er så god som mulig. Derefter vælger du også at løbe væk fra casen 2 gange, mens jeg stadig står og snakker, hvilket også er respektløst og noget jeg slet ikke finder mig i. Det er slet ikke til diskussion, at din adfærd på ingen måde var i orden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg husker rigtigt sagde jeg også da jeg stoppede dig at hvis du var utilfreds med min kørsel må du kontakte min chef hvilket du aldrig spurgte om. Men derfor skal du stadig have din bøde for at stoppe op på¨vejen.
 

I stedet for at vente på at jeg arrestere dig kan du bruge rp når vi laver rp i stedet for at du bruger dine staff privilegier til at straffe mig.

 

Og min opførsel i casen var ikke perfekt men det hjælper ikke rigtig at du starter casen ud med at du siger "Du skal vist ikke være betjent" 

 

-Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke ulovligt at stoppe på vejen, så nej, det skal jeg ikke have en bøde for.

Jeg ved ikke hvad du mener med, at jeg kunne lave noget RP ud af det? Du bryder tydeligtvist reglerne, hvilket naturligvist har konsekvenser.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Taroux skrev:

Det er ikke ulovligt at stoppe på vejen, så nej, det skal jeg ikke have en bøde for.

Jeg ved ikke hvad du mener med, at jeg kunne lave noget RP ud af det? Du bryder tydeligtvist reglerne, hvilket naturligvist har konsekvenser.

 

 

Hvad fuck mener du med det ikke er ulovligt at stoppe på vejen?

Du skaber en farlig situation ved at stoppe op midt på vejen.

Jeg kan godt se at jeg måske kørte lidt for tæt på dig og dermed skaber en farlig situation, men igen så kunne du have snakket med min Vice-Rigs om det.

 

-Jørgen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke ulovligt at stoppe på vejen. 
Den eneste grund til, at det endte galt var fordi, at du ikke holdte din sikkerheds afstand, og dermed skabte DU en farlig situation.
Jeg blev RDA'et og dermed går jeg til dig som staff, og ikke til din Vicerigs som RP spiller.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Taroux skrev:

Det er ikke ulovligt at stoppe på vejen. 
Den eneste grund til, at det endte galt var fordi, at du ikke holdte din sikkerheds afstand, og dermed skabte DU en farlig situation.
Jeg blev RDA'et og dermed går jeg til dig som staff, og ikke til din Vicerigs som RP spiller.

Det er stadig ulovligt at stoppe på vejen

Og du kunne have forhindret den case ved at snakke med min Vice-Rigs eller bare have betalt din bøde fordi det var dig der stoppede på vejen.

 

-Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan godt høre du ikke har taget et kørekort. Så kan jeg fortælle dig, at det er lovligt at stoppe/bremse på vejen, hvad skulle man så ellers gøre hvis der kommer et dyr løbende ud foran en? Skal man så bare jerne speederen i bund, fordi man ikke må benytte sin bremse eller?

Når vi snakker om et decideret brud på reglerne, så er det ikke noget der skal fortsætte i RP, så bliver jeg nødt til at tage fat i dig som staff, da du tydeligvis ikke er klar over trafikkens regler som politi.

Jeg skal ikke betale en bøde for at bremse på vejen, det er tværtimod dig, der skal betale en bøde, da du bryder reglerne, hvis du er i tvivl om regler og lovgivning på dette område, vil jeg henvise dig til dette:
 

Regler og lovgivning inden for dette område:

Serverens færdselslov: 
Stk. 3. Afstanden til forankørende bør være således, at der ikke er fare for påkørsel, hvis den forankørende nedsætter hastigheden eller bremser.  

 

Den danske færdselslov:  
Færdselsloven § 15, stk. 3, pkt. 1. Afstanden til foran kørende skal afpasses på en sådan måde, at der ikke er fare for påkørsel, hvis køretøjet foran standser, eller dets hastighed nedsættes. Køretøjer, for hvilke der gælder en særlig hastighedsbegrænsning, jf. § 43, skal uden for tættere bebygget område tillige holde en sådan afstand til foran kørende, at overhalende køretøjer uden fare kan føres ind imellem et sådant køretøj og køretøjet foran.

Rådet for sikker traffik: 

Du får et klip, hvis du kører med for kort afstand til køretøjet foran. Derudover får du en bøde på 2000 kr.
Der er ikke en fast grænse for, hvor stor afstanden skal være. Loven siger, at afstanden til forankørende skal afpasses, så der ikke er fare for påkørsel, hvis bilen foran standser eller sætter farten ned.

 

Det er meget muligt du ikke tror på mig, men du må da tro på den danske lovgivning, det danske sikkerhedsråd for traffik og serverens egne regler.

Jeg har ikke mere at knytte til denne sag @ZeNoxXi

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Taroux skrev:

Kan godt høre du ikke har taget et kørekort. Så kan jeg fortælle dig, at det er lovligt at stoppe/bremse på vejen, hvad skulle man så ellers gøre hvis der kommer et dyr løbende ud foran en? Skal man så bare jerne speederen i bund, fordi man ikke må benytte sin bremse eller?

Når vi snakker om et decideret brud på reglerne, så er det ikke noget der skal fortsætte i RP, så bliver jeg nødt til at tage fat i dig som staff, da du tydeligvis ikke er klar over trafikkens regler som politi.

Jeg skal ikke betale en bøde for at bremse på vejen, det er tværtimod dig, der skal betale en bøde, da du bryder reglerne, hvis du er i tvivl om regler og lovgivning på dette område, vil jeg henvise dig til dette:
 

Regler og lovgivning inden for dette område:

Serverens færdselslov: 
Stk. 3. Afstanden til forankørende bør være således, at der ikke er fare for påkørsel, hvis den forankørende nedsætter hastigheden eller bremser.  

 

Den danske færdselslov:  
Færdselsloven § 15, stk. 3, pkt. 1. Afstanden til foran kørende skal afpasses på en sådan måde, at der ikke er fare for påkørsel, hvis køretøjet foran standser, eller dets hastighed nedsættes. Køretøjer, for hvilke der gælder en særlig hastighedsbegrænsning, jf. § 43, skal uden for tættere bebygget område tillige holde en sådan afstand til foran kørende, at overhalende køretøjer uden fare kan føres ind imellem et sådant køretøj og køretøjet foran.

Rådet for sikker traffik: 

Du får et klip, hvis du kører med for kort afstand til køretøjet foran. Derudover får du en bøde på 2000 kr.
Der er ikke en fast grænse for, hvor stor afstanden skal være. Loven siger, at afstanden til forankørende skal afpasses, så der ikke er fare for påkørsel, hvis bilen foran standser eller sætter farten ned.

 

Det er meget muligt du ikke tror på mig, men du må da tro på den danske lovgivning, det danske sikkerhedsråd for traffik og serverens egne regler.

Jeg har ikke mere at knytte til denne sag @ZeNoxXi

 

Men forskellen er at der var intet dyr eller menneske der lige pludselig hoppede ud foran dig så det ar en unødvendig bremsning og dermed skaber en farlig situation

 

Du kunne have undværet en case ved at bruge rp og snakke om det med min Vice-Rigs i stedet for at du står og venter på jeg vil arrestere dig.

 

Jeg kan godt se som jeg også har sagt før at jeg kørte lidt for tæt på dig men derfor skal du heller ikke skabe en farlig situation ved at stoppe op på vejen. Jeg ville aldrig have kørt ind i dig hvis du ikke havde bremset op.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

@Taroux

Well, hvis der ikke har været en grund til at bremse hårdt op, ser jeg ikke hvorfor det skal være den bagvedkørendes problem. Ja, han holdte måske ikke nok afstand til, at han selv kunne nå at bremse, og han har måske skabt en farlig situation, men du (Taroux) har vel lavet en ligeså farlig handling, ved at bremse op uden grund? 

Vi tager udgangspunkt i serverens færdselsregler, og det vil måske kunne diskuteres, at du selv har brudt den første grundregel for færdsel?

Citat

§ 1. Trafikanter skal være hensynsfulde og udvise opmærksomhed så der ikke opstår situationer, hvor der kan forvoldes skade eller ulempe for andre trafikanter eller gående. Dette betyder også, at trafikken ikke må hindres eller forstyrres unødvendigt. Overtrædes grundreglen straffes bruddet med enten bøde og eller fængsel.

Desuden tænker jeg ikke, at du behøver at tage fat i ham som staff, da som han også selv siger, ikke har brudt en serverregel, og det nok kunne have været løst i RP'en, hvis du kunne få fat i en indsatsleder / vicerigspolitichef.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har i jo så travlt med, at jeg skal RP ved at tage kontakt til hans visrigs - Jeg gav op på RP eftersom, at han ikke godtog mit RP, hvor jeg sagde, at der kom et dyr løbende udforan. Der døde RP'en med det samme, og det er selvfølgelig klart, at jeg ikke gider at prøve RP, da du ikke havde nogen anden interrese end at give mig en bøde. Jeg prøver selv at skabe noget RP i situationen, hvor jeg sagde der kom en hjort eller et dyr løbende udforan min bil, og jeg blev dermed nødt til at bremse. Når du fortsat blot bliver ved med at give mig bøder osv, så er det klart at RP'en er ødelagt, hvilket også er derfor jeg tager fat i dig. Derudover kørte jeg også inden til siden uden et forsøg på at flygte, for at snakke om sagen, og RP.

Jeg vil hellere end gerne RP og løse ting igennem RP i stedet for at trække staff kortet, men når du ikke gider at deltage i det RP scenarie, så falder det lidt til jorden. Det er trods alt ikke ulovligt at lave noget kreativt RP, og skabe nogle sitauationer, ligesom man kan opdigte man er en gammle borger, der skal bruge ekstra tid til at gå over vejen eller lignende - Synes i hvert flad personligt, at det tilføjere noget mere mangfoldighed og kreativitet til serveren. 

Det kan godt ske, at jeg ikke har været klar nok i spyttet, da jeg pointerede der kom et dyr, og så er det jo hvad det er, gav dig grunden, at der kom et dyr og det var du ligeglad med. Men kan fornemme du ikke helt fangede den, hvilket er okay.

Men der er selvfølgeligt forskellig måder at tolke det på. Jeg kan fornemme, at du ikke helt var med på, at jeg nævte der kom et dyr og ville prøve at lave noget RP eller lave lidt anderledes på serveren. Jeg kunne muligvis godt have håndteret dit job ban anderledes, men dit jail var velfortjent.

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Taroux skrev:

Nu har i jo så travlt med, at jeg skal RP ved at tage kontakt til hans visrigs - Jeg gav op på RP eftersom, at han ikke godtog mit RP, hvor jeg sagde, at der kom et dyr løbende udforan. Der døde RP'en med det samme, og det er selvfølgelig klart, at jeg ikke gider at prøve RP, da du ikke havde nogen anden interrese end at give mig en bøde. Jeg prøver selv at skabe noget RP i situationen, hvor jeg sagde der kom en hjort eller et dyr løbende udforan min bil, og jeg blev dermed nødt til at bremse. Når du fortsat blot bliver ved med at give mig bøder osv, så er det klart at RP'en er ødelagt, hvilket også er derfor jeg tager fat i dig. Derudover kørte jeg også inden til siden uden et forsøg på at flygte, for at snakke om sagen, og RP.

Jeg vil hellere end gerne RP og løse ting igennem RP i stedet for at trække staff kortet, men når du ikke gider at deltage i det RP scenarie, så falder det lidt til jorden. Det er trods alt ikke u lovligt at lave noget kreativt RP, og skabe nogle sitauationer, ligesom man kan opdigte man er en gammle borger, der skal bruge ekstra tid til at gå over vejen eller lignende - Synes i hvert flad personligt, at det tilføjere noget mere mangfoldighed og kreativitet til serveren. 

Men der er selvfølgeligt forskellig måder at tolke det på. Jeg kan fornemme, at du ikke helt var med på, at jeg nævte der kom et dyr og ville prøve at lave noget RP eller lave lidt anderledes på serveren. Jeg kunne muligvis godt have håndteret dit job ban anderledes, men dit jail var velfortjent.

Fair nok.

Hvis politiet vurderede, at der ikke var en real grund til at lave en nødopbremsning / bremsede meget hård op (går ud fra, at det var du gjorde), kan han vel godt give dig en bøde for det, hvis du skaber en farlig situation. Om betjenten vil lave lidt ekstra rp ud af det, er op til ham selv, når der rent faktisk ikke er en real fare.

Desuden @Jørgen Ingenarm, kan man tydeligt se i dit klip, at han ikke er færdig med at snakke til dig, så skal du jo ikke bare løbe væk fra casen. Jeg tænker, at du har været i en del cases efterhånden, så går ud fra, at du godt ved, at casen først er færdig, når en staff har sagt det, eller har tp'et væk.

Dit jail var måske lidt for lang tid ift. at du allerede havde fået jobban for dit "jobabuse".

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Alright, hvis du ikke har været til at lave noget rp med, kan det være nødvendigt at benytte sig af sine staff rettigheder, som Taroux også har gjort i dette tilfælde. Da du dog ikke havde gjort noget forkert, skulle du jo ikke have haft jobban.

Når du løber væk fra casen flere gange, er jail en fin straf - 300s var nok at foretrække dog fik du 450s. Jeg går ud fra, at de 150s ekstra var en ekstra straf sammen med dit jobban.

Kan ikke sige så meget andet, end at vi beklager episoden, og kan se at Taroux godt kan se, hvad han har gjort forkert. 🙂

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.