Hop til indhold
Stavox

Særbehandling på højeste plan.


Polle

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Oprettet
  • Seneste svar

Hvad er grænsen så helt præcist ?
Siden jeg har været spiller på Stavox, har der altid været drillerier mellem de spillere jeg spiller med, hvilket er fint, det gør de fleste venner mod hinanden - Så kan man også sige til @Taroux at han skal vokse et par cm 😉
Jokes...
 

Kan godt se man ikke skal gå rundt og svine hinanden til, men synes personligt selv det her læbe hejs, bliver tager ALT for seriøst, og forstår fandme ikke hvordan er par læber kan skabe så mange problemer! Jeg har også nogle fat ass lips hvis i vil se 😶
Flere og flere spillere er begyndt at komme med "drillerier" mod mig (som jeg ikke normalt snakkede med), da jeg er begyndt at snakke med en del flere, og de høre lidt fra andre omkring mine bryn ovs...
Nu skal jeg ikke begynde og tude her og sige mit liv er hårdt, mest fordi jeg faktisk har gigantiske skovsnegle af øjenbryn, og jeg ved godt at folk "forhåbentligt" mener det på en venlig måde 🙉
 

Men! Vil det sige at jeg simpelthen kan klage over bestemte spillerer og regne med de får en straf hvis jeg ikke føler vi er "tætte" nok venner til at jeg syntes det er okay ?

Vil det også sige at jeg kan lave en case hvis jeg stammer (som jeg nogle gange gør) og en spiller laver sjov med det?  Hvad ville straffen så være?

Har man ikke lyst til at folk kommentere på ens udseende, så må man lade være med at være så offentlig som man er.
 


Ikke fordi jeg ville blande mig, ville bare gerne vide grænsen.

 

Undskylder også til @Polle hvis du har følt jeg har været efter dig, eller lavet sjov.

+1 Polle

#FreeTheEyebrow (pun intended) 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Dynn skrev:

Der bliver nævnt at vi er meget dobbeltmoralske af flere, og det tænker jeg er relevant at klargøre, og få uddybning fra jer, hvis I mener, at det faktisk er en ting.

Jeg tror ikke at nogen af os, synes det er fedt, hvis vi taler om decideret mobning. Selvfølgelig skal folk have mulighed for at spille på serveren, uden at få ondt i maven over andres svinestreger. Det er vi allesammen med på. Det der virker underligt for mig, og sikkert også en del andre, er at den "officielle politik" omkring dette så længe jeg har kunne huske har været: "Lægger du noget op på nettet så er du selv ansvarlig for det. Skulle det dog ske, at det går dig for meget på, så skal vi nok hjælpe med at sætte en stopper for det. Lad vær' med at være et offer, når du ikke er det." Det tror jeg ikke, at nogen kan være modstandere af.

 

Jeg sætter bare gigantisk spørgsmålstegn ved hele situationen med Nickolai P. Han har selv plastret sin Steam- og Forumprofil til med billeder af sig selv. Jeg har svært ved overhovedet at tro, han kan føle sig angrebet, mobbet eller generelt dårligt tilpas ved at blive kaldt gorillalæbe. Han ved godt selv, at han har fyldige læber. Som andre har pointeret så er det hele paradokset, hver gang vi taler om Nickolai P. Fordi han nyder selv at tale lort til andre, men så snart han får noget tilbage, så forsøger han HVER GANG at få andre spillere i fedtefadet. Jeg havde selv en oplevelse, hvor Nickolai CDMede mig på græsset, jeg siger så "Flot CDM din spasser", og det kalder han case på? Du må forstå, at han bruger hver chance han har. Og ærligt talt så er gorillalæbe kraftedeme ikke noget at brokke sig over. Øgenavne er en så cementeret del af hele Stavox-fællesskabet. Stort set alle har et eller flere - og jeg vil gætte på, at størstedelen af de øgenavne er negative. Nickolai P er bare så generelt upopulært, at han ingen kvaler har med at forsøge at få enhver anden spiller straffet, hvis de kalder ham noget som reelt er imod reglerne. 

 

Hele problematikken handler om Nickolai P og hvordan han ved at brokke sig lidt, kan få folk banned i måneder for at sige noget der ifølge mig ikke er værre end at bede folk om at holde deres kæft.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis han misbruger at kalde cases, og kalder på alt som en lille tøs, burde han (Nickolai P) modtage case ban/case straf, idk what ever det hedder.
Enig med dig @Houston Måske mor tjulle ikke skal tage hans cases, da vi alle ved hvad den ender med. De to rotter sig sammen og pumper hinanden op, indtil en eller anden modtager en alt for høj straf.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Houston skrev:

Hele problematikken handler om Nickolai P og hvordan han ved at brokke sig lidt, kan få folk banned i måneder for at sige noget der ifølge mig ikke er værre end at bede folk om at holde deres kæft.

Kunne ikke være mere enig.

 

Personligt ved en del spillere nok godt, at jeg spiller musik, og hvilket mega gigantisk seje instrument jeg spiller på... 🎺

 

Efter folk begynder at kende til de her "personlige" ting omkring mig, så kan folk også godt lide at lave sjov med det. Det kunne f.eks. være at give mig sjove navne som man kunne kalde mig.

 

Alt det her med at jeg hører folk sige "Eyyy det jo trumpet bob" eller "får du truttet lidt trompet" (ment som i, får jeg suttet lidt pik, hvis folk skulle være så dumme ikke at fange den), har jeg det ikke så slemt med at skulle gå at høre på. Jeg lader mig selvfølgelig løbe med på den for at få så meget positivt ud af det som jeg gjorde ved f.eks at kalde mig "bobby blowjob" eller sådan noget in-game.

 

Folk sagde de her ting til mig, i en positiv forstand, det er jeg godt klar over, men kort tid efter begyndte folk så småt at kalde mig bøsse osv... Det er som sådan ikke noget jeg tager så personligt, men det er selvfølgelig pisse irriterende og høre på. Det var ikke dem som sagde "Eyyy det jo trumpet bob" osv der begyndte at kalde mig bøsse, det var folk som ikke var "en del af joken".

 

Da folk begyndte at gøre det, var jeg (som mange andre også ville være i sådan en situation), bange for, at hele joken ville tage overhånd. Jeg valgte bare at gøre én ting, som også ville mene ville være oplagt at gøre, og det var at bede dem som ikke forstod joken, om at holde deres kæft, hvilket jeg også gjorde. Jeg valgte at fortælle dem som det var, at det ikke var sjovt at blive kaldt bøsse, og bestemt ikke hos folk jeg "normalt" ikke snakker med.

 

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om Nickolai P har sagt til Marcus aka ristet toast at det var krænkende og at han følte sig mobbet da Marcus kaldte ham gorillalæbe i hans video, eller om han f.eks. også har haft sagt det til Scaled før Scaled blev banned. Det er også okay at Nickolai P går til Head of Staff og siger at det går ham på, og Head of Staff så siger det til spillerne, men det ville jo selvfølgelig altid være en god start, at "mobbeofferet" lige tager en snak med dem som "sviner" en til. 

 

Det skal lige siges jeg ikke skriver det her fordi jeg føler at jeg bliver svinet til på nogen måde, men for at vise, at der er andre løsninger hos "mobbeofferet" end at gå til mor tjulle eller Head of Staff.

Hvis folk føler, at de bliver svinet til over min lille besked eller hvis jeg har fået formuleret mig dumt, så send mig lige en privatbesked. Ville helts ikke træde nogen over tæerne...

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Bob Johnson skrev:

Kunne ikke være mere enig.

 

Personligt ved en del spillere nok godt, at jeg spiller musik, og hvilket mega gigantisk seje instrument jeg spiller på... 🎺

 

Efter folk begynder at kende til de her "personlige" ting omkring mig, så kan folk også godt lide at lave sjov med det. Det kunne f.eks. være at give mig sjove navne som man kunne kalde mig.

 

Alt det her med at jeg hører folk sige "Eyyy det jo trumpet bob" eller "får du truttet lidt trompet" (ment som i, får jeg suttet lidt pik, hvis folk skulle være så dumme ikke at fange den), har jeg det ikke så slemt med at skulle gå at høre på. Jeg lader mig selvfølgelig løbe med på den for at få så meget positivt ud af det som jeg gjorde ved f.eks at kalde mig "bobby blowjob" eller sådan noget in-game.

 

Folk sagde de her ting til mig, i en positiv forstand, det er jeg godt klar over, men kort tid efter begyndte folk så småt at kalde mig bøsse osv... Det er som sådan ikke noget jeg tager så personligt, men det er selvfølgelig pisse irriterende og høre på. Det var ikke dem som sagde "Eyyy det jo trumpet bob" osv der begyndte at kalde mig bøsse, det var folk som ikke var "en del af joken".

 

Da folk begyndte at gøre det, var jeg (som mange andre også ville være i sådan en situation), bange for, at hele joken ville tage overhånd. Jeg valgte bare at gøre én ting, som også ville mene ville være oplagt at gøre, og det var at bede dem som ikke forstod joken, om at holde deres kæft, hvilket jeg også gjorde. Jeg valgte at fortælle dem som det var, at det ikke var sjovt at blive kaldt bøsse, og bestemt ikke hos folk jeg "normalt" ikke snakker med.

 

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om Nickolai P har sagt til Marcus aka ristet toast at det var krænkende og at han følte sig mobbet da Marcus kaldte ham gorillalæbe i hans video, eller om han f.eks. også har haft sagt det til Scaled før Scaled blev banned. Det er også okay at Nickolai P går til Head of Staff og siger at det går ham på, og Head of Staff så siger det til spillerne, men det ville jo selvfølgelig altid være en god start, at "mobbeofferet" lige tager en snak med dem som "sviner" en til. 

 

Det skal lige siges jeg ikke skriver det her fordi jeg føler mig krænket på nogen måde, men for at vise, at der er andre løsninger hos "mobbeofferet" end at gå til mor tjulle eller Head of Staff.

Hvis folk føler sig krænket over min lille besked eller hvis jeg har fået formuleret mig dumt, så send mig lige en privatbesked. Ville helts ikke træde nogen over tæerne...

Jeg har ALDRIG hørt Nickolai P, sige stop til nogen. Han tager den ALTID, med Tjulle, Tjulle straffer uden varsel.

At kalde folk gorillalæbe(facts) er vel ikke helt i orden i guess. Men hvorfor tager man den ikke selv? Beder folk om at stoppe? Istedet for, at få mor tjulle til at straffe instant?

 

Derimod bryder Nickolai P selv langt flere server regler end de fleste. Det får han dog kun varsel for.

Giver latterlige bøder som betjent, kan ikke argumentere for sin sag.

Lige så snart det ikke går efter hans hoved kalder han staff... En fact. vi har ikke lavet ET raid på 12-year uden de har kaldt case. De har aldrig vundet casen btw

Har desværre ikke video på så meget andet end Tjulle's elendige cases.

Eksempel på at han brokker sig over alt: Jeg havde en PD-base der fulgte server reglerne. Nickolai P brokkede sig til Tjulle(eller en anden staff, kan ikke helt huske det). De fik det fjernet, selvom at det ikke var imod server reglerne. PD-Raidede lige efter.

 

Alle der synes at Nickolai P er en cool-gut, bare giv mig et -rep. Men som statistikkerne nok vil vise, er det langt de fleste der synes han er en idiot.

 

Edit: Hvorfor må en tilfældig hedde "Frank Vam" men @Frank Hvam må ikke hedde "tjuller"? @Tjulle

Link til kommentar
Del på andre sites

Respekt til dig, @Polle derfor et +1 fra mig af 🙂 

Jeg har gennem min opvækst også blevet mobbet i min folkeskole, fordi jeg var overvægtig, hvilket aldrig var en sjov ting. Jeg valgte at tage et forløb og tabte herefter 20 kg. Her vil jeg tilføje at det altid har været svært at tale om, men et godt råd fra mig af er at du bare skal ignorere dem. Jeg er kommet videre, fordi jeg har talt ud som dig og simpelthen bare ignoreret dem. Jeg er stolt af at du vælger at tage dette emne op her på platformen, tak

 

Hilsen, Henrik.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

58 minutter siden, Rusty skrev:

Skriver ret sent men stor respekt til dig Polle, det kræver fandme nosser at sige det sådan der! Syntes ikke det er fair for dig! Igen altså det bare tis, det er ikke slemmere!

//Rusty

umuligt du ikke synes at det er slemt at drikke pis

men ja, det godt at polle får sagt det

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, SimoN skrev:

umuligt du ikke synes at det er slemt at drikke pis

men ja, det godt at polle får sagt det

Ja det slemt men du er over det på 30 min. hvis du har nogle gode venner der ikke driller dig med det. Det havde Polle ikke i dette tilfælde desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har nogle fået svar på hvorfor jeg ikke må hede tjulu eller tjuller, når staff som @creaMY giver en person lov til at hede frank vam, som er næsten identisk til mit?

 

 

Har da været med i det her community i en god sjat tid, forstår ikke lige hvorfor der er ingen relevans i det. Om det er flabet eller ej, er det jo særbehandling :)) 

 

 

Hovsa, burde vide hvorfor min attitude har været påvirket 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Frank Hvam skrev:

Har nogle fået svar på hvorfor jeg ikke må hede tjulu eller tjuller, når staff som @creaMY giver en person lov til at hede frank vam, som er næsten identisk til mit?

 

Har da været med i det her community i en god sjat tid, forstår ikke lige hvorfor der er ingen relevans i det. Om det er flabet eller ej, er det jo særbehandling :)) 

Hovsa, burde vide hvorfor min attitude har været påvirket 🙂

Øhmm Der var også en person som havde navnet Trix, dog blev han banndet 10 min efter dog ike får navnet Trix 😉

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Frank Hvam skrev:

Har nogle fået svar på hvorfor jeg ikke må hede tjulu eller tjuller, når staff som @creaMY giver en person lov til at hede frank vam, som er næsten identisk til mit?

 

 

Har da været med i det her community i en god sjat tid, forstår ikke lige hvorfor der er ingen relevans i det. Om det er flabet eller ej, er det jo særbehandling :)) 

 

 

Hovsa, burde vide hvorfor min attitude har været påvirket 🙂

Hvad er det helt præcist du prøver at sige her? At der er forskel på at hedde noget tæt på en staff's navn og noget tæt på en spillers navn? Ja, der er forskel. Det har intet med særbehandling at gøre, men blot om det er relevant at forhindre forveksling eller ej. I dit tilfælde, er det jo ligegyldigt, om folk tror I er den samme person. 

 

Men det er da selvfølgelig nemt at trække offerkortet, og tro, at man bliver behandlet uretfærdigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Dynn skrev:

Hvad er det helt præcist du prøver at sige her? At der er forskel på at hedde noget tæt på en staff's navn og noget tæt på en spillers navn? Ja, der er forskel. Det har intet med særbehandling at gøre, men blot om det er relevant at forhindre forveksling eller ej. I dit tilfælde, er det jo ligegyldigt, om folk tror I er den samme person. 

 

Men det er da selvfølgelig nemt at trække offerkortet, og tro, at man bliver behandlet uretfærdigt.

Mhm, intet med et offerkort at køre blot et spørgsmål jeg aldrig fik klart svar på. Intet kan gøres ved det, men man kan tydeligt se hvordan "casual spillere" får af behandling.

 

En person, som ødelægger folks rp, beskytter sit gange. Med en halv server der afskyer hende, og det gir mig ikke lov til at hede "tjullu" eller "tjuller", men en spiller får lov til at lalle rundt og hede "Frank Vam". (Modtog gang på gang forvekslinger med andre spillere som tror jeg er den anden Frank igennem pm's og in-game, blev stadig afvist på mine request om at han burde ændre sit navn efter at havde spurgt ham.)

 

Kan igen ik gøre det store selvom jeg ønskede jeg kunne host... væk med tjulle host..., men nu har jeg et godt indblik på hvordan og hvorledes spillere der medhjælper dit community får af behandling. Godt nok krænkende, men det jo irrelevant han er den eneste "frank" på serveren. Møs møs smukke ❤️ 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Frank Hvam skrev:

Kan igen ik gøre det store selvom jeg ønskede jeg kunne host... væk med tjulle host..., men nu har jeg et godt indblik på hvordan og hvorledes spillere der medhjælper dit community får af behandling. Godt nok krænkende, men det jo irrelevant han er den eneste "frank" på serveren. Møs møs smukke ❤️ 

Krænkende?? Hvilket?

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan først kommenterer på det her nu grundet et ban jeg fik, for at skrive "gorillalæbe" i chatboksen... Nice.


Jeg kan starte med læg det sådan her, aldrig før har jeg nogensinde udvekslet ord med Nicolai P, jeg har kørt forbi ham og sagt "ey, du har gorillalæbe" totalt ude for kontekst og ren og skær i morskab, hvilket jeg synes var sjovt men kære Tjulle mente bestemt ikke det var passende, hvilket egentlig er fair, men så kan Nicolai da selv klage over det?

Jeg blev udelukket grundet mobning, og så vidt jeg har forstået er mobning noget der køre over længere tid, men "aldrig før har jeg nogensinde udvekslet ord med Nicolai P" Så kan ikke rigtig følge hende.
At tilkoble mig til resten af spillere på Stavox som decideret har mobbet Nicolai P ved at gøre grin med hans læber, er forkert. Ja, jeg har kendskab til dem der har startet det her, men jeg har aldrig spillet med dem samtidig med de har haft det her fis kørende. Jeg lagde en video op i #detkreativehjørne men den blev åbenbart lukket ned og derefter fik jeg ban? Er det forkert at lægge en video op med en admincase lige pludselig?

Et par dage efter joinede jeg serveren igen og lavede et gang med det helt normalle ord "gorillalæbe" og det må jeg lige pludselig heller ikke? Har stadigvæk ikke snakket med ham der Nikolai P eller noget andet, men nu er det åbenbart blevet et banlyst ord at bruge på serveren?

 

Som Houston også siger så er manden jo for fanden selv skyld i situationen, lad være med at læg billeder op af dig selv hvis du ikke vil have folk kommenterer på dig? Jeg vil selv mene det er selvforskyldt.

I kan se video med admincasen som der ikke burde være problemer med at lægge op, her.

Men I må da vældig gerne forklare mig hvordan det er blevet er forkert ord at bruge, når man ikke kommenterer negativt på nogen eller noget, som mit gang gjorde.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, Marcus skrev:

 

Som Houston også siger så er manden jo for fanden selv skyld i situationen, lad være med at læg billeder op af dig selv hvis du ikke vil have folk kommenterer på dig?

Folk som Brizzle og Hermi fandt også min facebook-profil og har, sammen med mange andre, irriteret mig med mit udseende(og is-spisningsevner) i lang tid.

Men når man er en uønsket person af langt størstedelen af communitiet, så ville det nok ik hjælpe noget for mig anyway, netop fordi jeg ik er 'gode venner' med en Staff.

 

Så jeg er egentligt fucking ligeglad nu, lever bare med at der er dumme mennesker på serveren, og så længe jeg ik laver en overreaktion som Nickolai P så bliver det nærmest aldrig nævnt mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, Guzern skrev:

Folk som Brizzle og Hermi fandt også min facebook-profil og har, sammen med mange andre, irriteret mig med mit udseende(og is-spisningsevner) i lang tid.

Men når man er en uønsket person af langt størstedelen af communitiet, så ville det nok ik hjælpe noget for mig anyway, netop fordi jeg ik er 'gode venner' med en Staff.

 

Så jeg er egentligt fucking ligeglad nu, lever bare med at der er dumme mennesker på serveren, og så længe jeg ik laver en overreaktion som Nickolai P så bliver det nærmest aldrig nævnt mere.

Du siger at Stavox er "dumme mennesker", og at du er uønsket. Prøv nu at lade være med at skyde skylden på Stavox, og se på dig selv. 

Link til kommentar
Del på andre sites

20 minutter siden, Guzern skrev:

Folk som Brizzle og Hermi fandt også min facebook-profil og har, sammen med mange andre, irriteret mig med mit udseende(og is-spisningsevner) i lang tid.

Men når man er en uønsket person af langt størstedelen af communitiet, så ville det nok ik hjælpe noget for mig anyway, netop fordi jeg ik er 'gode venner' med en Staff.

 

Så jeg er egentligt fucking ligeglad nu, lever bare med at der er dumme mennesker på serveren, og så længe jeg ik laver en overreaktion som Nickolai P så bliver det nærmest aldrig nævnt mere.

Som jeg selv skriver har jeg intet med de andre gutter fra "piratganget" som Tjulle hentyder til at gøre. Igen, har aldrig snakket med Niggali P men alligevel bliver jeg dømt for mobning?77934e8b4063b3ec6e260e3c02f31a6a.png

"længerevarende"

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, DEAGLEMEISTER skrev:

Du siger at Stavox er "dumme mennesker", og at du er uønsket. Prøv nu at lade være med at skyde skylden på Stavox, og se på dig selv. 

Jeg hentydede til de personer som jeg nævnte øverst i beskeden.

Men faktisk ikke alligevel - Tænker mere på de 'nyere' medlemmer af GamesenSSSe

Link til kommentar
Del på andre sites

Når, det her er satme en lang tråd.

Jeg havde i projektuge i 8 klasse omkring mobning, hvor jeg snakkede med Helle Rabøl Hansen (forsker i børn og unge, ph.d i lærerliv og elevmobning, jurist osv.)

Hendes udtryk for mobning er "Mobning er gruppens systematiske forfølgelse eller udelukkelse af en enkelt person på et sted, hvor denne person er tvunget til at være."

Nu er det der er forgået her så digital mobning/drillerier, hvor man ikke er tvunget til at være her, men mange kan se Stavox som et fristed hvor de kan være dem selv og have det sjovt med andre venner.

Det synes jeg er personligt er det vigtigste, om det så har været mobning eller drillerier skal jeg ikke kunne sige, da jeg har ikke har været en del af nogle af situationerne. Men behandl andre som du selv vil blive behandlet, ikke? Ellers sig fra, det er det første skridt fremad! Fordi man skal ikke føle sig mobbet, eller trådt på, så er det også godt at komme ud med så man kan få hjælp. Mobning burde ikke være en del af skolelivet, eller onlinelivet for nogen sags skyld.

 

Hvis nogle dog er interesseret i høre hvorfor folk mobber, har jeg stadig et interview med hende (dog meget omtalt omkring i skolen)

Hvis folk søger efter flere informationer omkring dette emne, har jeg en hjemmeside med digital mobning også: https://rummelighed.org

 

Ellers må alle have en god dag.

Hilsen

Onkel Hans Jørgen

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Onkel Hans Jørgen skrev:

Når, det her er satme en lang tråd.

Jeg havde i projektuge i 8 klasse omkring mobning, hvor jeg snakkede med Helle Rabøl Hansen (forsker i børn og unge, ph.d i lærerliv og elevmobning, jurist osv.)

Hendes udtryk for mobning er "Mobning er gruppens systematiske forfølgelse eller udelukkelse af en enkelt person på et sted, hvor denne person er tvunget til at være."

Nu er det der er forgået her så digital mobning/drillerier, hvor man ikke er tvunget til at være her, men mange kan se Stavox som et fristed hvor de kan være dem selv og have det sjovt med andre venner.

Det synes jeg er personligt er det vigtigste, om det så har været mobning eller drillerier skal jeg ikke kunne sige, da jeg har ikke har været en del af nogle af situationerne. Men behandl andre som du selv vil blive behandlet, ikke? Ellers sig fra, det er det første skridt fremad! Fordi man skal ikke føle sig mobbet, eller trådt på, så er det også godt at komme ud med så man kan få hjælp. Mobning burde ikke være en del af skolelivet, eller onlinelivet for nogen sags skyld.

 

Hvis nogle dog er interesseret i høre hvorfor folk mobber, har jeg stadig et interview med hende (dog meget omtalt omkring i skolen)

Hvis folk søger efter flere informationer omkring dette emne, har jeg en hjemmeside med digital mobning også: https://rummelighed.org

 

Ellers må alle have en god dag.

Hilsen

Onkel Hans Jørgen

 

 

 

 

Jeg stiller mig dog lidt uforstående over for den definition af mobning.

I hvert fald den sidste del. "Hvor denne person er tvunget til at være" - I så fald, vil der aldrig være tale om mobning. Ingen person er tvunget til at blive i skolen. Ingen person er tvunget til at tage i fritidsklubben. Medmindre du er i fængsel og fysisk ikke kan forlade stedet, så er det ikke mobning?

 

Det handler i bund og grund om, at man gerne VIL være i skolen. VIL hygge med gutterne i klubben, VIL spille på Stavox, men oplever en udelukkelse af de fællesskaber. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Lund skrev:

 

Jeg stiller mig dog lidt uforstående over for den definition af mobning.

I hvert fald den sidste del. "Hvor denne person er tvunget til at være" - I så fald, vil der aldrig være tale om mobning. Ingen person er tvunget til at blive i skolen. Ingen person er tvunget til at tage i fritidsklubben. Medmindre du er i fængsel og fysisk ikke kan forlade stedet, så er det ikke mobning?

 

Det handler i bund og grund om, at man gerne VIL være i skolen. VIL hygge med gutterne i klubben, VIL spille på Stavox, men oplever en udelukkelse af de fællesskaber. 

Ja, lige efter skrev jeg også at det her var digitalt mobning/drillerier. Skolen bliver mange børn tvunget til at tage i, pga. at deres uvidende forældre ikke ved hvad der foregår, ikke for at skyde skylden på forældrene, men at børn bare har det svært med at sige det eller at opsøge hjælp.

En måde dog at skabe disse fællesskaber er at mobbe, hvis der er mangel på sammenhold så er en måde at skabe et fællesskab ved at sige f.eks. "Du er inde, du er ude", så er man sammen om at gøre ondt. Uvidende dog at personen ikke kan lide det, fordi man har det "sjovt".

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.