Hop til indhold
Stavox

Poly for dummies.


Xean -.-

Recommended Posts

Okay, jeg har forsøgt at forklare poly før, også i en video, men forsøger igen.

 

Du skal forestille dig din EGP skærm er et kordinatsystem, med 512(x) 512(y) prikker.

Spoiler

s3nvQ6T.png

I screenshot'et over er der 512 punkter fra venstre til højre og samme nedaf.

 

Så lad os sige du vil lave en trekant som fylder "det hele" af skærmen.

Så skal du bruge punkterne (256,0), (512,0), (512,512)

HUSK en vector2 skal bruge 2 punkter (x,y)

wirelink:egpPoly(N, vec2(256,0), vec2(512,0), vec2(512,512))

Spoiler

glczebH.png

 

Så kan du rykke så meget på de 3 punkter som du overhovedt vil.

Spoiler

wirelink:egpPoly(N, vec2(50,0), vec2(512,0), vec2(512,512))

LYohGbB.png

 

Du kan også tilføje flere punkter. (Tror du kan adde så mange du vil, så længe de ikke overskrider hindandene. Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det udover:)

Spoiler

Hvis du gør sådan: Vil din poly aldrig blive tegnet

SLc06pT.png

For at løse det:

I dette tilfælde skal "G" rykkes til højre side af "D"

 

Spoiler

xDJW4HA.png

Har ikke lige testet den in-game, har aldrig rigtigt brugt mere end 5 vector's da det ikke rigtigt har været nødvendigt.

 

Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det, du kan også forsøge at se min video jeg har lavet:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.