Hop til indhold
Stavox

Gråzoner i E2'regler


Trixx

Recommended Posts

4.2 Hvis du gerne vil identificere en person med en E2, er det et krav at din E2 skal se personens ID-kort på en eller anden måde. F.eks ved at man klikker på en skærm, med sit ID kort fremme.
Som politi må man gerne bruge information man kan få fra KR. Dvs. at du gerne må f.eks have en ranger der scanner en nummerplade, for at se om ejeren af bilen er eftersøgt. Dog må du ikke se om føreren er eftersøgt, da du jo ikke kan opfylde kravene ovenfor.

 

Hvis jeg identificere en person, uden E2. Må jeg så godt bruge den information til at hive mere data om ham ud, med en E2?

Er det så ikke lovligt at skrive "Velkommen Kagen" i sin gunshop, uden at de har ID. Må man gemme deres User entity?

Må vi sende en pm "tak for købet" når folk køber våben? Vi ved jo ikke hvem der er logget ind, med mindre de har ID-fremme?

Må gunshops bruge moneyRequest, og spørge om penge, uden at folk logger ind med ID-fremme?

 

 

Ifølge mig, er der en masse gråzoner. Ellers er jeg bare en torsk, der tolker alt forkert?

Link til kommentar
Del på andre sites

Well, du har en pointe, dog forventer vi også at spillerne kan kende forskel på at misbruge informationerne, og bruge det i en fornuftig sammenhæng. At du får information for personer der logger ind i en gunshop, er en ret essentiel funktion, for at få det hele til at fungere, det vil være dumt at skulle vise ID kort, før man kunne købe våben.

 

Har du et forslag til, hvordan reglen ellers kunne lyde? 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

46 minutter siden, ZeNoxXi skrev:

Well, du har en pointe, dog forventer vi også at spillerne kan kende forskel på at misbruge informationerne, og bruge det i en fornuftig sammenhæng. At du får information for personer der logger ind i en gunshop, er en ret essentiel funktion, for at få det hele til at fungere, det vil være dumt at skulle vise ID kort, før man kunne købe våben.

 

Har du et forslag til, hvordan reglen ellers kunne lyde? 

 

Uddybe hvad 'identificere' en person er.

  Er det at finde ud af hvilken person der køber i din butik?

  Er det at vide hvem man skal sende en moneyrequest til?

  Må jeg bruge information om spillere jeg selv har identificeret? Eg. Bruge navnet man kan se over folks hoved.

 

Så vidt jeg forstod, må du ikke bruge information du ikke har adgang til normalt. Eg identificere hvem der passere en ranger, uden id. Da vi ikke kan se deres navn over deres hovede.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.