Hop til indhold
Stavox

Afgangsprøver


Mr Hunt 🛴

Recommended Posts

👆 - That must be me

Det er egentlig fint nok på den måde, at vi ikke får så meget stress, hvilket nogen får. Dog ville jeg også på den anden side godt have været til eksamen, da jeg ikke fokuserede ret meget på standpunkts, men mere på, at ved eksamen skulle jeg tage mig sammen 🤔

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Bjørnen skrev:

👆 - That must be me

Det er egentlig fint nok på den måde, at vi ikke får så meget stress, hvilket nogen får. Dog ville jeg også på den anden side godt have været til eksamen, da jeg ikke fokuserede ret meget på standpunkts, men mere på, at ved eksamen skulle jeg tage mig sammen 🤔

Kan huske da jeg gik i niende reddede afgangsprøverne mig meget, gik da et par karakterer op. Men jo der er mange der bliver alt for nervøse over det, jeg synes det er øv, fordi det giver virkelig en chance for at vise hvad man faktisk kan, og få rykket ens karakter op.

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, Bjørnen skrev:

👆 - That must be me

Det er egentlig fint nok på den måde, at vi ikke får så meget stress, hvilket nogen får. Dog ville jeg også på den anden side godt have været til eksamen, da jeg ikke fokuserede ret meget på standpunkts, men mere på, at ved eksamen skulle jeg tage mig sammen 🤔

Det eneste du burde være trist over, er den erfaring du misser ved ikke at være oppe til afgangseksaminerne. Den såkalde stress, er noget du lærer af og får brug for videre i livet, om du får gode karaktere eller ej i folkeren, er den erfaring du får ved eksaminerne gylden!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu går jeg selv i 1.g, og jeg håber virkelig, at vi ikke får karakter ud fra vores nuværende standpunktskaraktere. 

Jeg har altid været lidt af en slækker, og har ikke fokuseret på at få gode standpunktskaraktere.
Jeg elsker virkelig, at forsvare mig selv til en eksamen.


Jeg gik selv på en prøve-fri skole, da jeg gik i niende, så jeg har aldrig rigtig prøvet at været til en eksamen før, at jeg gik i tiende, og der er bare noget særligt ved, at være helt alene med læren og censoren. Jeg har altid været en tryharder i skolen, dog har jeg ikke vist det til mine venner, da jeg synes det var et tabu. 
Så man får vist en hel anden person af sig selv end, hvis man sidder på skolebænken, og skal spille sej foran sine venner.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutter siden, Matti 🐐 skrev:

Nu går jeg selv i 1.g, og jeg håber virkelig, at vi ikke får karakter ud fra vores nuværende standpunktskaraktere. 

Vi skal enten op i Komm/IT eller Samfundsfag.

Vi har en gammel dement træls lærer til samfundsfag så der ved vi intet endnu, men hvis vi skal til eksamen i Komm/IT og ik kan komme op, så laver vores lærer karakter ud fra den rapport vi skriver om opgaven.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Guzern skrev:

Vi skal enten op i Komm/IT eller Samfundsfag.

Vi har en gammel dement træls lærer til samfundsfag så der ved vi intet endnu, men hvis vi skal til eksamen i Komm/IT og ik kan komme op, så laver vores lærer karakter ud fra den rapport vi skriver om opgaven.

 

Jeg skal også op i Samf og Informatik(IT).
Går du på HHX?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, Guzern skrev:

Vi skal enten op i Komm/IT eller Samfundsfag.

Vi har en gammel dement træls lærer til samfundsfag så der ved vi intet endnu, men hvis vi skal til eksamen i Komm/IT og ik kan komme op, så laver vores lærer karakter ud fra den rapport vi skriver om opgaven.

 

HTX?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Frank Hvam skrev:

Det eneste du burde være trist over, er den erfaring du misser ved ikke at være oppe til afgangseksaminerne. Den såkalde stress, er noget du lærer af og får brug for videre i livet, om du får gode karaktere eller ej i folkeren, er den erfaring du får ved eksaminerne gylden!

 

 

Helt enig. Jo mere eksamensøvelse man får, jo bedre. Der er en masse eksaminer i gymnasiet f.eks. Der er det en klar fordel, at man har fået lov til afprøve det et par gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, Lund skrev:

 

 

Helt enig. Jo mere eksamensøvelse man får, jo bedre. Der er en masse eksaminer i gymnasiet f.eks. Der er det en klar fordel, at man har fået lov til afprøve det et par gange.

Tilgengæl må de godt aflyse dem fra Gymnasiet, der er ingen forskel på niendes eller en 2.g klasse som min. Chancen for corona på begge sider er ligestor.... Boykot Gymnasielle Eksaminer 😧

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var en del nervøs på alt det eksamen der skulle komme, da jeg stadig manglet en del læring i løbet af den anden del af året her, og da alt dette Coronavirus kom, betød det jo at jeg så kom bagud på lærering til hvis vi skulle i skole igen, og alligevel have prøver. Men nu hvor det er aflyst, giver det da lidt en lettelse, da jeg selv syntes at jeg har været ret god og aktiv i timerne i løbet af året. Og så vidt jeg forstår, er der vil stadig lidt tid endnu til at forbedre det, da denne del (anden del af årskarakter) vist først kommer her til sommer, når hele skoleåret er slut?.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Frank Hvam skrev:

Tilgengæl må de godt aflyse dem fra Gymnasiet, der er ingen forskel på niendes eller en 2.g klasse som min. Chancen for corona på begge sider er ligestor.... Boykot Gymnasielle Eksaminer 😧

 

Hehe. Jeg var rigtig glad for eksaminerne i gymnasiet. Det trak helt bestemt mit samlede snit op, men sådan er man jo så forskellige 😉 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, Lund skrev:

 

Hehe. Jeg var rigtig glad for eksaminerne i gymnasiet. Det trak helt bestemt mit samlede snit op, men sådan er man jo så forskellige 😉 

Jeg satser på sin SRP, redder min røv. Hold da op mine C fag er ikke kønne.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lund skrev:

 

Hehe. Jeg var rigtig glad for eksaminerne i gymnasiet. Det trak helt bestemt mit samlede snit op, men sådan er man jo så forskellige 😉 

Nu har jeg også lige fået at vide af min rektor at 1g'erne og 2g'erne ikke skal op. Så jeg er super glad for at jeg ikke skal op i tysk og fysik, eller chancen ikke er der. Der tror jeg at jeg vil gøre det bedre i timerne end til en eksamen. Men ellers giver jeg dig ret i, at det trækker en op. Det har i hvert fald trukket mig op 😉

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har det faktisk lidt både og omkring det med at jeg ikke skal op. Jeg er meget glad for, at jeg ikke skal sidde og stresse over alt det forearbejde, men hvis jeg får lorte karaktere er jeg sikker på at jeg kunne ha' haft gjort det bedre. Jeg er lidt blandet omkring det. Men jeg er sikker på at flere fra min klasse er pisse glade for at ikke at komme op til dem, fordi de bare er de sygeste slaggere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.