Hop til indhold
Stavox

Hvilken processor vil i anbefale?


Rusty

Recommended Posts

Hej er igang med at bygge en ny gaming pc, og ville spørge efter jeres mening hvilken processor er bedst til High-end gaming.

Lige nu, Vanshee skrev:

Hej er igang med at bygge en ny gaming pc, og ville spørge efter jeres mening hvilken processor er bedst til High-end gaming.

Ryzen eller intel? Kan vi lige starte på

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Kaistar skrev:

Kører med en I5 9500k på min "dårlige" pc og I7 8700 på min gode. Kan klart anbefale dem. I7 er dog klart bedst til highend gaming.

 

Hvis ikke der skal investeres i highend GPU'er, så er det ikke værd at bruge penge på en i7... men hey, sejt at du har en i7

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil 100% hellere købe en AMD end Intel, men hvis du gerne vil købe et dyrere produkt, bare fordi du kan, så køb da Intel.

Har selv en AMD Ryzen 5 3600X, og jeg har aldrig fået den over 60% i forbrug.

Nu har jeg heller ikke specielt meget erfaring med Intel, men har aldrig rigtigt hørt noget godt om dem, når man snakker AMD vs Intel.

 

Ellers vent på AMD Ryzen Gen. 4 kommer ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som vito skriver... hvis du ikke skal bruge en high end GPU så hold dig til en i5 eller lign. i7 kan gå hvis du ikke går aggressiv på den 🙂 

 

Meeeeeeeeen hvis alt skal være highend såå køre du bare:

 

GPU: RTX 2080 TI

CPU: i9-9900k

 

Kun hvis du virkeligt skal lave high end

Link til kommentar
Del på andre sites

Køber Ryzen næste gang jeg skal have computer, Ryzen er ikke det bedste, eller jo... Det tæsker mange I5/I7 mm. Hos AMD Routen Ryzen får du bedst Bang For The Buck, dvs. du får mest performance ud af dine penge, hvis du ingen beløbsgrænse har, så kan du vælge intel, selvom at ryzen 9 tæsker den på nogle få punkter. Hvis du vælger en lidt ældre ryzen - mener det er fra AMD Ryzen 5 2600x og ned, så skal du have hurtige ram, da de er meget ram sultne. Dette er af egen erfaring, og af nogen enkelte videoer, jeg kan tage fejl på visse punkter.

 

Mit personlige råd;

Lavt budget: AMD Ryzen 5 2600x / AMD Ryzen 5 2400g (G'et betyder integreret grafikkort.)

Højt budget: AMD Ryzen 9 3950x / Amd Ryzen 7 3700x / intel i9 9900k

 

Kom gerne med modargumenter.

 

Når vi snakker du skal have ny pc, så kan du parre dine ting sammen med:

Lavt budget: GTX 1650 Super (1300 el. lign. pris.)

Højere budget: 1660TI

Højere budget igen: RTX 2060

Højere budget igen: RTX 2080/2080TI

 

Kom igen gerne med modargumenter.

 

Når du vil have en gaming pc, så er det en god idé at købe M.2 NVME i stedet for normal M.2, NVME er hurtigere, og brug gerne en stor SATA SSD til lager.

Kom igen gerne med modargumenter.

 

Mit personlige build er lidt ældre, men kan godt anbefale det til low budget gamers, har et GTX Titan 6gb, som jeg købte brugt for 500kr, AMD Ryzen 5 2400g, Team Vulcan 16gb 2600MHZ, 1000W Chill modular power supply og et Asus B350m-K MOBO.

 

Held og lykke med at finde dit gaming build!

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.