Hop til indhold
Stavox
  • 0

Fart i overhalinger


Joergen

Spørgsmål

Hvorfor må man ikke give folk bøder for at køre for hurtigt uden at have en fartmåling. Det er så tydeligt, mange gange har jeg haft min fartpilot på 50 km/t, så kommer brian i sin lille toptunede golf og kører forbi mig med 5000 km/t, det er så tydeligt at han kører for hurtigt. Men er der en grund til, at de har valgt at sige, at man ikke må?

 

 

Det er bare et spørgsmål, ikke et forslag til noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

2 timer siden, Blasterion_^ skrev:

Du har jo faktisk allerede en indbygget fartmåler i din politibil (dog er det kun passageren der kan bruge den)

 

Passageren der sidder foran kan måle de forankørendes fart ved at holde venstre-klik nede og de kan udgive bøder ved at trykke på højre-klik efter.

 

Så på den måde kan du faktisk godt måle farten på andre bilister imens du og din kollega sidder i en politibil.

 

//Blasterion//

Den måler vist ikke særligt langt. Man skal være lige op i numsen på den anden bil for at den måler. Ikke sandt? Ellers kan jeg ikke finde ud af at bruge den. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har jo faktisk allerede en indbygget fartmåler i din politibil (dog er det kun passageren der kan bruge den)

 

Passageren der sidder foran kan måle de forankørendes fart ved at holde venstre-klik nede og de kan udgive bøder ved at trykke på højre-klik efter.

 

Så på den måde kan du faktisk godt måle farten på andre bilister imens du og din kollega sidder i en politibil.

 

//Blasterion//

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Big_Mag_2 skrev:

Måske tilføje Fart-kamera på siden af en politibil?

Det har været på tale, men da det vil kræve for meget af serveren eller clienten (Kan ikke huske hvem) blev det ikke til noget dengang, og det kommer højst sandsynligt ikke til i fremtiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Jørgen Slaskestang skrev:

Hvorfor må man ikke give folk bøder for at køre for hurtigt uden at have en fartmåling. Det er så tydeligt, mange gange har jeg haft min fartpilot på 50 km/t, så kommer brian i sin lille toptunede golf og kører forbi mig med 5000 km/t, det er så tydeligt at han kører for hurtigt. Men er der en grund til, at de har valgt at sige, at man ikke må?

 

 

Det er bare et spørgsmål, ikke et forslag til noget.

 

Fordi det kræver beviser før at politiet kan udskrive bøder. Hvis det er tydeligt at Brian i sin toptunede golf kører for hurtigt, så tænker jeg også at politiet hurtigt vil lave en fartmåling på ham?

Som der er blevet nævnt, ville den simpelthen ikke gå, og blot medføre en masse unødvendige cases.

"-Nej.. Jeg kørte 30"

"- Nej, fordi jeg kørte 30 og du kørte lidt hurtigere" kinda problems. Det ville ikke fungere.

 

Jeg er i enig i, at nogle gange kører folk tydeligt for hurtigt, men der kan man oftest bonge dem for hasarderet kørsel i stedet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er et problemer i det, fx. hvordan vil du vurdere en bøde, du her jo ikke nogle fart måling?

+ i cases vil det bare blive lige som en rda case...

Peter: NEJ JEG KØRTE 30!!!

Mads: Jeg så at du kørte fra mig, jeg kørte 40.

Alså jeg syndes bare at det vil skabe flere problemer, ende det løser 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.