Hop til indhold
Stavox

Studieretnings case


Middi

Recommended Posts

Hej folkens.

Jeg er så småt i opstarts-fasen til mit studieretnings-projekt/case

Eftersom jeg har idræt B og Biotech A, så er emnet en kombination af disse. Det opgivet emne er "Sundhed og livstil", hvor alle emner der passer herunder selv kan vælges.

Jeg er ikke helt blank til ideer, men det er altid en god idé også at få andre til at forslå underemner. Så undgår man at blive helt indsnævret på én ide, som man selv går og passer på som en guldklump.

 

Har allerede tiltænkt noget i retningen af mentalt helbred og dets betydning for fysisk sundhed.

Hvis i har nogen idé eller emne der kunne være interessant at arbejde med, så må i gerne skrive det herunder. Tak 🙂 

 

OBS. Helst ikke nogen emner der går over i samfundsmæssige eller sociale problemstillinger. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, creaMY skrev:

Du kunne arbejde med fitness kulturen?

 

Uddyb gerne?

Altså, er det i forhold til det sociale ved fitness kulturen, eller ift. doping mm.?

Skal helst holde mig fra noget samfund eller social-mæssige sideemner. 

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, Middi skrev:

Hej folkens.

Jeg er så småt i opstarts-fasen til mit studieretnings-projekt/case

Eftersom jeg har idræt B og Biotech A, så er emnet en kombination af disse. Det opgivet emne er "Sundhed og livstil", hvor alle emner der passer herunder selv kan vælges.

Jeg er ikke helt blank til ideer, men det er altid en god idé også at få andre til at forslå underemner. Så undgår man at blive helt indsnævret på én ide, som man selv går og passer på som en guldklump.

 

Har allerede tiltænkt noget i retningen af mentalt helbred og dets betydning for fysisk sundhed.

Hvis i har nogen idé eller emne der kunne være interessant at arbejde med, så må i gerne skrive det herunder. Tak 🙂 

 

OBS. Helst ikke nogen emner der går over i samfundsmæssige eller sociale problemstillinger. 

 

 

Som du selv nævner, kunne helbred være spændende at skrive om.

Eksempelvis kunne man undersøge den biologiske reaktion i hjernen under en depression, og hvordan at motion spiller en rolle, i forhold til at det udløser dopamin i hjernen. Så får du kombineret begge fag.

 

 

Ellers er muskelopbygning også et emne, som man nemt kan arbejde tværfagligt i, med de 2 fag.

Link til kommentar
Del på andre sites

22 minutter siden, Lund skrev:

 

 

Som du selv nævner, kunne helbred være spændende at skrive om.

Eksempelvis kunne man undersøge den biologiske reaktion i hjernen under en depression, og hvordan at motion spiller en rolle, i forhold til at det udløser dopamin i hjernen. Så får du kombineret begge fag.

 

 

Ellers er muskelopbygning også et emne, som man nemt kan arbejde tværfagligt i, med de 2 fag.

 

 

Bestemt ikke dumt. Vores præsentation til casen begyndte faktisk med en lignende situation. Dette var med en person, som ikke kunne følge med i skolen. Efter at have begyndt at være regulært fysisk aktiv kom eleven over middel niveau. Det er bestemt et godt emne, og man kan sagtens skrive en del om dopamin og endorfiner.  

 

Thank u very mucho

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.