Hop til indhold
Stavox

[Solved] Aldrig sikkert at lave weed


I Eath You <3

Recommended Posts

Jeg skrev i et anden forslag, omkring myndighedernes mulighed for at spore ulovlige genstande i det pakker som posten levere.

For ikke at ødelægge OPs opslag, laver jeg mit eget.

 

Forslaget her er også med @Middi del i nedestående tråd fra @MRBennetsen

 

Forslaget lyder på, at servern skal bestemme om en pakke skal tages til kontrol, præcis som i virkligheden, hvor posten kontrollere mistænktsomme pakker.
Lad os antage at Posten finder en ulovlig genstand i en pakke, vil posten anmelde dette straks til politiet.
De ville så, finde frem til ejer af genstanden, spore vedkommenes base, og herefter storme stedet, samtidigt med personen evt køre ind i sin base.

Det vil styrke RP enormt meget, da ingen baser vil være "weedmåler sikre" og men derved aldrig kan føle sig sikker når man laver weed.

Man skal også som køber af den ulovlige genstand, vælge at betale mere i fragt, for at få mindre risiko for at overstående sker, men det skal ikke være 100% sikkert.

 

Læs evt de opslag som er lavet i anden tråd. 

  

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej tak, jeg har ikke lyst til at hygge i mine base med 50k weed, og så lige pludselig kommer der en warrant. Så skal man i hvert fald have muligheden for at gøre det 100% sikkert.

 

Men altså man kan jo bare have en ven der ikke er added til dørene, som køber varerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, så har du jo ingen mulighed for at lave weed hvis post mændene bare siger det til politiet?

Forstår ikke på hvilken måde det kunne være godt for rp tænk lige hvis du køber 1000 Seeds, 24 krukker og massere af andre ting og så kigger postmændene det bare og så er det lost? På den måde taber du jo kun penge på at købe weed i stedet for at tjene.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, BIGSNACK skrev:

Nej, så har du jo ingen mulighed for at lave weed hvis post mændene bare siger det til politiet?

Forstår ikke på hvilken måde det kunne være godt for rp tænk lige hvis du køber 1000 Seeds, 24 krukker og massere af andre ting og så kigger postmændene det bare og så er det lost? På den måde taber du jo kun penge på at købe weed i stedet for at tjene.

Nu ved jeg ikke hvordan 1000 weed seeds ser ud eller fylder i en lille kasse, men jeg forestiller mig at du godt kan se lidt buler, som er lidt mistænkeligt.

 

Postmændene gør deres arbejde med at aflevere pakker, ligesom i Danmark, så hvis de ser noget mistænkeligt i en pakke, må de godt ringe efter politiet og få dem til at tjekke det igennem. Jeg syntes måske lige at du skulle overveje at tænke din kommentar igennem, fordi du kan jo sagtens bestille pakker, pakkeomdelere vil gerne tjene penge, og de gør de kun ved at aflevere pakker. Så værd på god fod med postbudet, dig og dit såkaldte Molested Cows gang, kan jo bare tage hen til postmanden og sige der kommer noget han ikke skal se hvad er, ellers så skyder i ham. Ellers så køb i flere omgange, så pakkeomdeleren ikke har tid til at tjekke det, køb våben og weed på samme tid, så er vi forbi det problem, ikke sandt?

// MRBIG

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, MRBennetsen skrev:

Nu ved jeg ikke hvordan 1000 weed seeds ser ud eller fylder i en lille kasse, men jeg forestiller mig at du godt kan se lidt buler, som er lidt mistænkeligt.

 

Postmændene gør deres arbejde med at aflevere pakker, ligesom i Danmark, så hvis de ser noget mistænkeligt i en pakke, må de godt ringe efter politiet og få dem til at tjekke det igennem. Jeg syntes måske lige at du skulle overveje at tænke din kommentar igennem, fordi du kan jo sagtens bestille pakker, pakkeomdelere vil gerne tjene penge, og de gør de kun ved at aflevere pakker. Så værd på god fod med postbudet, dig og dit såkaldte Molested Cows gang, kan jo bare tage hen til postmanden og sige der kommer noget han ikke skal se hvad er, ellers så skyder i ham. Ellers så køb i flere omgange, så pakkeomdeleren ikke har tid til at tjekke det, køb våben og weed på samme tid, så er vi forbi det problem, ikke sandt?

// MRBIG

Det har du vel ret i.

Link til kommentar
Del på andre sites

@Sandfeld @BIGSNACK

Det skal ikke være sådan at hver eneste pakke skal kontrolleres.
Forstil dig dette scenarie:
Server vælger en pakke, fuldstændigt tilfældigt, med lad os sige 1 ud af 100 pakker. Er genstanden i pakken ulovlig, så bliver der gjort handling, i form at politiet kontaktes.  
Det vil yde RP'en på, at der er mere risk ved at lave weed, for man måske ender med at købe hele lortet på en gang, for at undgå at sin pakke tilfældigt bliver udvalgt. 
 

Desuden så ødelægger man RP og server økonomi ved at store gangs, kan sidde i deres store baser og lave "sikkert" weed hele dage, det ikke fair, heller ikke for the one man army. 
Med dette forslag, har politiet en mulighed, for faktisk at raide disse baser. Men det er vel ikke et problem for et stort gang, at et par betjente vil lege lidt tag fat? 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, I Eath You <3 skrev:

 

Hvad har det med forslaget at gøre? 

Du vil nok forstå mit synspunkt hvis du ofte var tyv og raidede tit. Derimod hvis du var politi eller en person der hygger med sine 4 krukker i sin base med alle vennerne, har du selvfølgelig heller ikke ligeså meget imod det.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Sandfeld skrev:

Du vil nok forstå mit synspunkt hvis du ofte var tyv og raidede tit. Derimod hvis du var politi eller en person der hygger med sine 4 krukker i sin base med alle vennerne, har du selvfølgelig heller ikke ligeså meget imod det.

 

Nej, jeg er for forslaget, lige meget hvad jeg spillede som. Det skal også være sjovt at lave weed. 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Sandfeld skrev:

Du vil nok forstå mit synspunkt hvis du ofte var tyv og raidede tit. Derimod hvis du var politi eller en person der hygger med sine 4 krukker i sin base med alle vennerne, har du selvfølgelig heller ikke ligeså meget imod det.

Grunden til at weed giver mange penge, er jo nemlig, at det er ulovligt. Når nogle gangs fjerner det element hvor de kan blive opdaget med weed, har de egentlig gjort det lovligt i deres varetægt. Så bliver det lige pludselig, som @I Eath You <3 skriver ikke til "high risk, high reward", men bare high reward. Det er jo ikke meningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Dynn skrev:

Grunden til at weed giver mange penge, er jo nemlig, at det er ulovligt. Når nogle gangs fjerner det element hvor de kan blive opdaget med weed, har de egentlig gjort det lovligt i deres varetægt. Så bliver det lige pludselig, som @I Eath You <3 skriver ikke til "high risk, high reward", men bare high reward. Det er jo ikke meningen.

Så er det jo heldigt man kan raide, hvilke også kan føre til politi warrant. Det burde give nok risk,  jeg har ikke lyst til at en uheldig pakke kan føre til at man lige pludselig bliver warranted. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Sandfeld skrev:

Så er det jo heldigt man kan raide, hvilke også kan føre til politi warrant. Det burde give nok risk,  jeg har ikke lyst til at en uheldig pakke kan føre til at man lige pludselig bliver warranted. 

Det ville ikke være nødvendigt, hvis baser ikke var weed-sikre 🙂 

Og hvis du ikke "har lyst" til at blive warranted, er det jo heldigt, at man kan lave andet end weed 😉 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, Sandfeld skrev:

Så er det jo heldigt man kan raide, hvilke også kan føre til politi warrant. Det burde give nok risk,  jeg har ikke lyst til at en uheldig pakke kan føre til at man lige pludselig bliver warranted. 

 

Så du mener, det helt i orden, at man kan have baser som er "weed sikre" som helt klart ødelægger økonomien, fordi der ingen risk er?  

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kunne måske også gøre så, at pakken er bestilt, og pakken er anmeldt til politiet at man kunne hente den i byen fx, hvor politiet får en besked som at der lige er blevet stjålet en pakke af en mand ved navn ... hvor man så skal skynde sig væk inden man bliver stoppet, for at man har en chance for at gøre det manuelt. Det vil sige at folk også kommer ud af deres sikre (hul) base, og at de har en chance for at blive arrestet. Tror bare at det tænder et lys for folk omkring denne idé. I hvert fald for folk der er i mod den.

 

(synes pakken skal kunne hentes uanset hvad) Måske at hvis man altid henter pakken, at uanset hvad får politiet en besked om en stjålet pakke, så der også er et risk selvom politiet måske ikke fik en anmeldelse fra postmanden. Så man tager et sekund lige og spørger, vil jeg tage risk med at politiet måske får den anmeldt til min base, eller om jeg vil tage det risk at køre et sted hen for at hente min pakke selv hvor at politiet vil vide den er stjålet uanset hvad.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 07/01/2020 den 4:47 PM , FleXuZ skrev:

Man kunne måske også gøre så, at pakken er bestilt, og pakken er anmeldt til politiet at man kunne hente den i byen fx, hvor politiet får en besked som at der lige er blevet stjålet en pakke af en mand ved navn ... hvor man så skal skynde sig væk inden man bliver stoppet, for at man har en chance for at gøre det manuelt. Det vil sige at folk også kommer ud af deres sikre (hul) base, og at de har en chance for at blive arrestet. Tror bare at det tænder et lys for folk omkring denne idé. I hvert fald for folk der er i mod den.

 

(synes pakken skal kunne hentes uanset hvad) Måske at hvis man altid henter pakken, at uanset hvad får politiet en besked om en stjålet pakke, så der også er et risk selvom politiet måske ikke fik en anmeldelse fra postmanden. Så man tager et sekund lige og spørger, vil jeg tage risk med at politiet måske får den anmeldt til min base, eller om jeg vil tage det risk at køre et sted hen for at hente min pakke selv hvor at politiet vil vide den er stjålet uanset hvad.

 

Det jo aldrig til at vide hvor Posten vælger at have base, så hvis dette skal være muligt, kan den kun stjæles efter den er i Politiets varetægt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
På 09/01/2020 den 12:05 PM , I Eath You skrev:

 

Det jo aldrig til at vide hvor Posten vælger at have base, så hvis dette skal være muligt, kan den kun stjæles efter den er i Politiets varetægt.

Halv gammelt post, men, politiet kunne evt. have et sted i PD hvor alle konfiskerede pakker lå?
Så ville folk der lavede PDRaid kunne få pakkerene fra politiet igen, hvis de altså er succesfulde med raidet.
Tænker dog at pakker skal ryddes en gang imellem, så at der ikke ligger alt for meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.