Hop til indhold
Stavox

STOP SCAMMING


Marcoz

Recommended Posts

Alright here we go.

Nu er jeg blevet scammet et par gange og jeg syntes det er får dårligt af folk jeg syntes vi skal have nogen regler om scamming. Folk køber enten in game penge med deres penge de selv har tjænt eller har sparet op. Hvad syntes i?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er meget muligt, at det ikke okay, men der er appen Stop Scammerne, på tabletten. Derinde kan du rapportere dem der scammer, og se hvem der er blevet taget i at scamme. Husk at tage billeder eller en video når du handler med folk, som du kan linke til når du rapportere dem. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Citerer lige Emoyly på det sidste "forslag". Som de andre også har skrevet er der flere måder at sikre sig på, ved enten at bruge en mellemmand, eller kun købe af folk, man rent faktisk kan stole på. 

Citat

Det er ikke imod reglerne at scamme.

Hvis man gør det for større beløb, kan man risikere at vi siger at det er for meget, og kræver at pengene bliver returneret til offeret.

Det er kun muligt at købe limited edition biler gennem bilmarkedet, så hvis nogen spørger direkte efter in-game penge, er det udelukkende for at scamme dig.

 

Vi kommer ikke til at lave regler imod scam, mest af den årsag at der ville være alt for meget arbejde i at løse de utallige scam sager det ville medføre. Især fordi der nærmest aldrig ville være beviser...

 

I stedet anbefaler vi at man bare tænker sig lidt om, før man giver alle sine penge til fremmede...

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, Jimmi skrev:

Det er meget muligt, at det ikke okay, men der er appen Stop Scammerne, på tabletten. Derinde kan du rapportere dem der scammer, og se hvem der er blevet taget i at scamme. Husk at tage billeder eller en video når du handler med folk, som du kan linke til når du rapportere dem. 

hvads nakker du om jimmi?

Link til kommentar
Del på andre sites

35 minutter siden, Marcoz skrev:

hvads nakker du om jimmi?

Jeg snakker om den app jeg har lavet, der hedder Stop Scammerne, og kan findes i AppStore på tabletten. Derinde kan du finde en liste over alle dem som er blevet blacklistet som scammers og du kan rapportere folk, som du mener er scammere, men du skal dog have bevis på det.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 23/11/2019 den 10:01 PM , ZeNoxXi skrev:

Citerer lige Emoyly på det sidste "forslag". Som de andre også har skrevet er der flere måder at sikre sig på, ved enten at bruge en mellemmand, eller kun købe af folk, man rent faktisk kan stole på. 

Hvad med at lave en regel imod scamming, og selvfølgelig skrive at der skal være bevis på det. Så vil staffs ikke putte den store tid i det, de skal blot se en video og straffe scammeren? 

Selvfølgelig kan man også bare bruge hjernen, men når man er virkelig desperat efter noget, begår man dumme fejl. Der vil naturligvis stadig være personer som vil tude over at blive scammet uden bevis, men så vil det ikke tage lang tid for staffen at skrive: "Hvis du ikke har noget bevis, kan vi ikke gøre noget ved det.".

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, MRBennetsen skrev:

En god idé for at undgå scams, er at købe gennem https://www.e2whitelist.com, de har blacklist og så er det bare mere sikkert, da man skal være godkendt for at sælge derinde.

Der er stadig massere af ting som du ikke kan købe derinde, hvis nu en person har en fin base som du er interesseret i, og den ikke ligger på e2whitelist hvad så?

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig i det er lidt fejt at scamme men nu har jeg aldrig blevet scammet, man kan vel prøve at tænke over disse ting når man køber

 

1. er du helt sikker på at denne person selv har lavet det de prøver at sælge dig?

2. Har du nogensinde hørt om denne person?

3. Hedder de noget lidt fjollet

 

men ellers synes jeg ikke der skal laves regler imod det fordi jeg føler det er lidt en del af spillet og ja det er nederen man måske mister 100k men sådan er det bare og du lære noget af det. Desuden hvem skal overhovedet kunne bestemme hvem der har scammet? Hvad nu hvis der bliver forfalsket bevis materialer fx at photoshoppe beskeder. Alt i alt må man bare bruge hovedet

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Maloni skrev:

Enig i det er lidt fejt at scamme men nu har jeg aldrig blevet scammet, man kan vel prøve at tænke over disse ting når man køber

 

1. er du helt sikker på at denne person selv har lavet det de prøver at sælge dig?

2. Har du nogensinde hørt om denne person?

3. Hedder de noget lidt fjollet

 

men ellers synes jeg ikke der skal laves regler imod det fordi jeg føler det er lidt en del af spillet og ja det er nederen man måske mister 100k men sådan er det bare og du lære noget af det. Desuden hvem skal overhovedet kunne bestemme hvem der har scammet? Hvad nu hvis der bliver forfalsket bevis materialer fx at photoshoppe beskeder. Alt i alt må man bare bruge hovedet

 

 

Jeg købte danske bank for 150k og han var rar.

Jeg mener ikke skevene regler. Måske uskevene relger som vi spiller burde følge det er barnligt og som sagt fejt at side og scamme folk jeg forventer mere af folk.

Link til kommentar
Del på andre sites

37 minutter siden, Marcoz skrev:

Jeg købte danske bank for 150k og han var rar.

Jeg mener ikke skevene regler. Måske uskevene relger som vi spiller burde følge det er barnligt og som sagt fejt at side og scamme folk jeg forventer mere af folk.

det burde du virkelig ikke og uskrevne regler er der for at stoppe massivt regelbrud, det er ikke accepteret men det er udbredt og kendt at man godt må scamme, uskrevne regler er ikke noget der bare bliver indført det er mere noget som størstedelen af staff teamet kan enes om er forkert og siden det er så specifik en situation så at man ikke skriver reglen fordi så vil regelbogen være større en den danske ordbog og biblen sammenlagt

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er klart dårlig stil at scamme, også selvom at det ikke direkte er i mod reglerne.

 

Der er dog også ting du selv kan gøre, for at forhindre folk i at scamme dig. En af de nemmeste løsninger ville være at bruge en "middleman", hvis du ikke et bekendt med hvad det er, så lad mig lige forklare. En middleman er en person i midten af handlen, i en typisk transaktion ville en middleman modtage pengene som du skulle købe for, og når så han har bekræftet at han har fået det korrekte beløb, så vil senderen af pengene modtage hvad end han har købt. Efter det skal køberen bekræfte at han har fået hvad han skulle købe, og så kan penge bliver givet fra middellang til sælger.

 

Dog kan du ikke stole på hvem som helst til at være middleman, det skal være nogen du kan stole på. At bruge en staff ville være optimalt da vi ikke må scamme.

 

Hvis du ser mig serveren, og skal lave en handel, så fyr gerne en besked. Jeg kan sagtens være middleman, hvis jeg ikke lige er midt i en case 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.