Hop til indhold
Stavox

[Solved] Hvidvaskning


Storm

Recommended Posts

1 time siden, Storm skrev:

Efter pd-raid skal man vaske sine penge før man får dem rigtig. Så kunne man lave en Vaske-hal hvor man skulle vente i lidt tid før man fik pengene.

Det ville ikke give mening. Politiets bankboks indeholder jo ikke sorte penge. Det er penge fra bøder og konfiskeringer. Hvis bøder er sorte penge, så er der noget galt et eller andet sted i loven, lol.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Storm skrev:

Efter pd-raid skal man vaske sine penge før man får dem rigtig. Så kunne man lave en Vaske-hal hvor man skulle vente i lidt tid før man fik pengene.

Ville ikke i gmod rp. Hvis vi tager et kig på FiveM fx. Så giver det mere mening, da tanken bag FiveM, er at du spiller den samme karakter heletiden. Det gør du jo ikke nødvendigvis i gmod.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Maxx0758 skrev:

Det ville ikke give mening. Politiets bankboks indeholder jo ikke sorte penge. Det er penge fra bøder og konfiskeringer. Hvis bøder er sorte penge, så er der noget galt et eller andet sted i loven, lol.

Det er jo stadig penge man har stjålet? Eller hvordan det lige fungerer, correct me if i'm wrong, men siden man har stjålet dem, burde man jo skulle hvidvaske dem.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

20 minutter siden, P4R4N0RM4L skrev:

Det er jo stadig penge man har stjålet? Eller hvordan det lige fungerer, correct me if i'm wrong, men siden man har stjålet dem, burde man jo skulle hvidvaske dem.

 

Systemet ville fungere med moneyprinters, meth og weed. Man kunne gøre, så man kunne sende penge over en app, hvor pengene bliver hvidvasket, og sendt tilbage til dig, hvor der er blevet taget et cut ud af det. Jeg ved at Dynn og Emoy er store fans af, at der bliver suget penge ud af serverens økonomi, dette vil kunne hjælpe på det. 

 

Det kunne også virke med pengene som bliver stålet af politet bankboks.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Maxx0758 skrev:

Det ville ikke give mening. Politiets bankboks indeholder jo ikke sorte penge. Det er penge fra bøder og konfiskeringer. Hvis bøder er sorte penge, så er der noget galt et eller andet sted i loven, lol.

Nu er "sorte penge" jo ikke nødvendigvis "sorte" når du stjæler dem. Sorte penge er vel penge du har tjent uden om staten, som du ikke har registreret eller betalt skat for.

 

I nogle andre rp spil, eg. FiveM, er sorte penge et seperat account med penge du har tjent ulovligt. Altså uden om staten/et rigtigt job. Måden det kunne fungere her, kunne være lidt ligesom når du har weed på sig, med en seperat ting i dit UI i bunden af skærmen, der siger hvor mange sorte penge du har på dig. I FiveM er der tit et sted du kan køre til, hvor du kan hvidvaske dine penge. Der tager stedet typisk en 20% for at vaske dem.

 

Ved ikke hvordan dette ville fungere på Stavox, men det er en interessant idé. 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Maxx0758 skrev:

Det ville ikke give mening. Politiets bankboks indeholder jo ikke sorte penge. Det er penge fra bøder og konfiskeringer. Hvis bøder er sorte penge, så er der noget galt et eller andet sted i loven, lol.


Præcis som Walter siger. Når jeg nu går ud og sælger 100g kokain og står med 50.000 i hånden, kan det godt være, at det eksempelvis er lønninger, som folk har fået lovligt og betalt skat af. Men for at jeg kan anvende dem uden at folk stiller spørgsmålstegn, er jeg jo nødsaget til at hvidvaske dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.