Hop til indhold
Stavox

[Solved] Meld bil stjålet


Kagen
Message added by Dynn

Delvist tilføjet

Recommended Posts

Hej derude, jeg sad og tænkte en lille tank da den lille blå besked kom op omkring en person havde meldt sin bil stjålet.

Jeg tænkte så, kan man ikke lave en e2 funktion til at smide alle de bilers nummerplader ind i table/array hvis din e2 opfangede en bil med nummerpladen kunne man få den til at printe en besked 

"Nummerpladen er blevet genkendt ved fartmåler i byen" eller noget ligesom de scannere politiet har på deres biler 

 

Lidt fordele vil også komme, folk vil nok bruge "Meld din bil stjålet", lidt mere arbejde og realisme 

Kom gerne med forslag, ændring eller noget helt andet 

 

 

Tilføjelse 

@Middi ide

Tilføje automatisk nummerpladegenkendelse(ANPG)

som scanner nummerplade foran din politibil 

 

qIp49T6.png

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Scaled skrev:

Det kan jeg så godt se, men du kunne evt. gøre det manuelt ved hjælp af f.eks. chat commands - nogen ting bliver bare for automatiske.

De har brugt tid på at lave så man kan melde sin bil stjålet, så kan man lige godt udnytte den 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Kagen skrev:

De har brugt tid på at lave så man kan melde sin bil stjålet, så kan man lige godt udnytte den 

De har brugt tid på det ja, men jeg synes bare, at det muligvis bliver for automatisk, hvis politiet ikke længere har behov for at patruljere rundt og tjekke KR.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Scaled skrev:

De har brugt tid på det ja, men jeg synes bare, at det muligvis bliver for automatisk, hvis politiet ikke længere har behov for at patruljere rundt og tjekke KR.

Det kan de jo stadig?? 

E2en skriver bare at "Bilmodel: bmw m5 med nummerpladen er stjålet" fx. 

Politiet skal jo stadig fange dem 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Kagen skrev:

Det kan de jo stadig?? 

E2en skriver bare at "Bilmodel: bmw m5 med nummerpladen er stjålet" fx. 

Politiet skal jo stadig fange dem 

Siger du ikke, at E2 skal have en ny funktion, som gør, at du kan finde ud af om en bil er stjålet, som du så kan bruge til at printe en besked med om deres lokation? Det gør jo bare, som jeg siger, at politiet ikke har behov for at patruljere rundt og lede efter stjålne biler via KR. De kan selvfølgelig stadig fange dem, men jeg synes det er forkert, hvis politiet ikke har behov for at lede efter dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, Scaled skrev:

Siger du ikke, at E2 skal have en ny funktion, som gør, at du kan finde ud af om en bil er stjålet, som du så kan bruge til at printe en besked med om deres lokation? Det gør jo bare, som jeg siger, at politiet ikke har behov for at patruljere rundt og lede efter stjålne biler via KR. De kan selvfølgelig stadig fange dem, men jeg synes det er forkert, hvis politiet ikke har behov for at lede efter dem.

Det du sammenligner med et jo misbrug af E2.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kunne eventuelt lave det ind til en reel feature på politibilerne. Det kunne virke ligesom fartmåleren virker fra passagersædet, bare uden at den skal være manuelt styret. 

For ikke at gøre det alt for overpoweret kunne man også implementere en usikkerhed, så den ikke altid registrerer nummerpladen på bilen.

 

Selvfølgelig skal det ovenstående lige laves ind til en VIP feature 😉

 

 

Yderligere som en forbedring af "slå op i KR" funktionen, så kunne man lave et pop-up vindue med information på bilen, så man ikke skal ind i den skide tablet mens man kører. 

Altså, sådan et lille side vindue i enten højre eller venstre side.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Middi skrev:

Yderligere som en forbedring af "slå op i KR" funktionen, så kunne man lave et pop-up vindue med information på bilen, så man ikke skal ind i den skide tablet mens man kører. 

Altså, sådan et lille side vindue i enten højre eller venstre side.

Genial idé, det kunne være lækkert. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har tilføjet funktionen entity:isCarStolen() til e2, så I kan lave stationære ANPG-e2er til at tjekke status.

Ydermere har jeg, som jeg også skrev i et andet forslag, lavet om på KR-opslag når man sidder i en bil:

Py1UMN2.png

 

Vi kommer ikke til at gøre, så alle biler tjekkes fra politibilerne af automatisk. Man skal have en chance for at køre i en stjålen bil tænker jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.