Hop til indhold
Stavox

Staff Ansøgninger


Vito

Recommended Posts

Vi i Head Of Staff har valgt at lave staff ansøgningerne på en anderledes måde denne gang, efter vi har lagt mærke til at mange falder fra, grundet den skriftlige ansøgning. Vi har også oplevet at nogle vi har ansat, slet ikke har haft evnerne som det ellers virkede til med deres skriftlige ansøgning. Derfor har vi valgt at prøve at lave nogle mundtlige ansøgninger. Dette er et forsøg på at kunne rette nogle små fejl der har været i vores ansøgninger førhen, og vi håber at dette vil kunne rette dem, og vi glæder os meget til at kunne få noget feedback på dette nye system.

Hvordan kommer staff ansøgningerne til at fungere nu, spørger du?
Vi har oprettet et script der tillader jer at booke en tid i vores kalender, dermed vil vi i HOS tage jer til samtale hver især. Måden I ansøger på, vil være at lave et oplæg på et par minutter, hvorefter vi i HOS vil stille jer nogle enkelte spørgsmål, og have en dialog. Der er oprettet en masse forskellige tider i kalenderen, så det er bare at vælge hvilken tid der passer jer bedst. I vælger en tid ved at trykke "deltager" på tiden i kalenderen.

 

Vi gør jer opmærksomme på, at det ikke er muligt at dobbelt booke en tid, og lad venligst være at booke flere tider på en gang, dette vil betyde at jeres ansøgninger bliver afslået med det samme, og jeres tid vil blive frigivet igen.

 

Hvordan er processen bag staff ansøgningerne så?

  1.  I spillere vil booke en tid i kalenderen, husk ikke at booke flere tider på en gang.
  2. Head Of Staff vil tage fat i jer på det gældende tidspunkt, hvor I er booket ind. Bid mærke i, at vi forventer i er på TeamSpeak på det aftalte tidspunkt, hvis i skulle være i tvivl om hvordan man joiner TeamSpeak, så følg guiden nederst i postet.
  3. Først vil vi lytte til jeres oplæg om hvorfor I præcis skal være staff. Dette vil fungere lidt ligesom det skriftlige, bare lavet som et mundtligt oplæg istedet. (brug evt. spørgsmåle fra skabelonen til at finde noget af snakke om).
  4. Vi vil føre en dialog med jer, og stille nogle enkelte spørgsmål.
  5. Når vi er gået igennem alle ansøgere, vil vi til et Head Of Staff møde diskutere alle kandidaterne til staff-stillingen.
  6. Når vi har besluttet hvem der bliver accepteret, vil vi kontakte de som klarede processen, vi vil også offentliggøre på forum, hvem der er accepteret.

 

https://stavox.dk/forums/calendar/237-staff-interviews/2019/11/

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, eksonic skrev:

Først vil vi lytte til jeres oplæg om hvorfor I præcis skal være staff. Dette vil fungere lidt ligesom det skriftlige, bare lavet som et mundtligt oplæg istedet. (brug evt. spørgsmåle fra skabelonen til at finde noget af snakke om).

Først vil i lytte til vores oplæg. 

11 timer siden, eksonic skrev:

vil føre en dialog med jer, og stille nogle enkelte spørgsmål.

Og i skal snakke med os og stille og spørgsmål

På 5 minutter? @Dynn

 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, creaMY skrev:

Det svare vel til, at du skal lave en fremlæggelse i skolen og din lære derefter stiller dig uddybende spørgsmål 😀Det kan man godt gøre på 3 minutter eller mindre 😎

Hvad med de personer som laver en rigtig grundig fremlæggelse som skal imponere. De får begrænset tid til at gøre deres bedste.

Link til kommentar
Del på andre sites

25 minutter siden, Jørgen Slaskestang skrev:

Hvad med de personer som laver en rigtig grundig fremlæggelse som skal imponere. De får begrænset tid til at gøre deres bedste.

Tid er den dårligste undskyldning 😉Man kan sagtens nå at fremlægge noget godt på 3 minutter, men det kræver at du bruger de 3 minutter på det mest vigtige 😊

Link til kommentar
Del på andre sites

39 minutter siden, Jørgen Slaskestang skrev:

Hvad med de personer som laver en rigtig grundig fremlæggelse som skal imponere. De får begrænset tid til at gøre deres bedste.

 

Det er også vigtigt at kunne finde ud af disponere sin tid korrekt. Nu ved du hvor meget tid du har. Ud fra det, er du nødsaget til at strukturere din tid. Det er ikke nødvendigvis godt med mere tid. 

Iøvrigt er det også første gang med det her system. Jeg er sikker på at man vil evaluere på forløbet, og vurdere om tiden har været tilstrækkelig til næste gang folk ansøger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lidt som Lund siger, kom med guldkorn og lad være med at tale om ligegyldige ting. Du kan have mange guldkorn med på 3 minutter, og så hvis du misser noget, kan de altid spørge ind til det. :-)) gl everyone  

Hvis du er glemsom så kan du lave en disposition fx.

- Introduktion

- Hvorfor du vil være staff, hvad kan du

- Muligheder for at være online

Osv, u get it:)

Bare ik læs op;)

 

Skrevet på mobil

Link til kommentar
Del på andre sites

15 timer siden, eksonic skrev:
  1. Head Of Staff vil tage fat i jer på det gældende tidspunkt, hvor I er booket ind. Bid mærke i, at vi forventer i er på TeamSpeak på det aftalte tidspunkt, "hvis i skulle være i tvivl om hvordan man joiner TeamSpeak, så følg guiden nederst i postet."

https://stavox.dk/forums/calendar/237-staff-interviews/2019/11/ ?

Jeg tror der mangler et link til guiden?. Bare så folk som ikke ved hvordan man joiner TS, ved det, selvom man også bare kan trykke her -

26287479_TSKnap.PNG.7c5d7f3cb47b99246ac1737c2ec52468.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Jørgen Slaskestang skrev:

Hvad med de personer som laver en rigtig grundig fremlæggelse som skal imponere. De får begrænset tid til at gøre deres bedste.

Netop at du har kort tid, gør at det bliver en udfordring. Du skal selv vurderer, hvad der er vigtigt at fortælle, og hvad du kan undlade.

 

Sådan er min tanke omkring det ihvertfald.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Dynn skrev:

Vi har nu været igennem første dag, og vi der har styret interviewprocessen synes det er gået super godt.

De fremmødte har været godt forberedt, haft godt humør, og virket meget engageret. Vi sætter meget pris på, at I har lagt arbejde i det, og ser frem til en god omgang interviews igen i morgen.

Det er første gang vi prøver denne type staffansøgninger, men synes egentlig det fungerer fint. Vi hører meget gerne feedback for det - evt når vi har afsluttet processen. 

Nu har jeg ikke selv været en del af det, men tror at det giver et helt andet indblik på de kommende staffs. Er selv fan af den nye måde 🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutter siden, Dynn skrev:

Vi har nu været igennem første dag, og vi der har styret interviewprocessen synes det er gået super godt.

De fremmødte har været godt forberedt, haft godt humør, og virket meget engageret. Vi sætter meget pris på, at I har lagt arbejde i det, og ser frem til en god omgang interviews igen i morgen.

Det er første gang vi prøver denne type staffansøgninger, men synes egentlig det fungerer fint. Vi hører meget gerne feedback for det - evt når vi har afsluttet processen. 

Jeg føler det har været bedre en den skriftlige part. Jeg kan godt lide at man taler overfor jer, og så der kommer spørgsmål. Så i også få et indblik i hvordan personen/personerne er gennem voice-chat, samt hvordan de taler. Jeg syntes det har været godt.

 

~  Beetle

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, Dynn skrev:

Vi har nu været igennem første dag, og vi der har styret interviewprocessen synes det er gået super godt.

De fremmødte har været godt forberedt, haft godt humør, og virket meget engageret. Vi sætter meget pris på, at I har lagt arbejde i det, og ser frem til en god omgang interviews igen i morgen.

Det er første gang vi prøver denne type staffansøgninger, men synes egentlig det fungerer fint. Vi hører meget gerne feedback for det - evt når vi har afsluttet processen. 

Jeg føler det har været bedre en den skriftlige part. selvom jeg også er glad for at skrive men jeg syndes man for en bedere snak med jer iforhold til sidste dag under staff ansøgninger før.

Jeg har været tilfreds med den nye metode at tage imod nye staff på, Håber dette kan forblive sådan. 😄 

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, Dynn skrev:

Vi har nu været igennem første dag, og vi der har styret interviewprocessen synes det er gået super godt.

De fremmødte har været godt forberedt, haft godt humør, og virket meget engageret. Vi sætter meget pris på, at I har lagt arbejde i det, og ser frem til en god omgang interviews igen i morgen.

Det er første gang vi prøver denne type staffansøgninger, men synes egentlig det fungerer fint. Vi hører meget gerne feedback for det - evt når vi har afsluttet processen. 

Tænker det kunne være bedre at man laver det skriftligt også vælger HOS en masse fra og dem der er tilbage tager til mundtlig samtale

Link til kommentar
Del på andre sites

32 minutter siden, Aske skrev:

Tænker det kunne være bedre at man laver det skriftligt også vælger HOS en masse fra og dem der er tilbage tager til mundtlig samtale

Der har været noget lignende det før, men jeg går ud fra, at det ikke virkede som planlagt siden det ikke længere er her.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.