Hop til indhold
Stavox

Ny computer - forslag


zWuiK

Recommended Posts

Hey, jeg har tænkt mig at købe en ny computer, da den jeg har lige nu er en joke.
Jeg har kigget lidt på nogen forskellige, men er i tvivl.


Hvis i har nogen gode forslag, så skriv dem endelig her.

Vil gerne have den højst koster omkring de 10 tusind :=)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej @zWuiK (og alle andre der leder efter ny pc)
 

I stedet for bare at anbefale min egen pc, vil jeg lige gøre en lille indsats for bare at være en lille smule hjælpsom. 
(Intet ondt mod folk der bare linker deres egne, det er en meget naturlig ting at gøre, men i sidste ende er det bare meget begrænset hvor meget det hjælper)
 

Først og fremmest har jeg lige et nohle spørgsmål, som kan hjælpe en hel del i, at finde ud af hvad det faktisk er du bør købe. 
Dette er spørgsmål jeg altid stiller folk (når jeg kan huske dem alle), når de ønsker at købe ny computer, da det hjælper utroligt meget at vide præcist hvad det er folk leder efter. 

1. Hvilken PC har du lige nu? Hvilke specs har den?


2. Hvad er det du faktisk vil bruge en ny computer til? Er der noget som du godt kunne tænke dig at kunne gøre, som din nuværende pc ikke kan? Vil du f.eks bare spille Gmod, eller vil du også gerne kunne spille mere krævende spil? Er du interesseret i at kunne livestreame samtidigt? Ønsker du at kunne spille VR?
 

3. Hvilken skærmopløsning og opdateringshastighed (FPS/Hz) skal den kunne opnå i det du spiller, for at passe til den skærm du har/vil købe? 
 

4. Hvordan er dine færdigheder indenfor at samle og skille computere ad? Ville du helst bare have en færdigbygget, eller er du okay med at skulle rode med det selv?

 

5. Og sidst men ikke mindst: Har du nogle krav til hvordan den skal se ud? Skal den være fuld af RGB LED lys? Skal den være nogenlunde stilren? Skal den måske være så let og lille som muligt?

 

Det er selvfølgeligt helt okay hvis der er noget du er i tvivl om, og derfor ikke kan svare på. Det her er bare for at mindske søgningen lidt, så man ikke bruger alt for meget tid på at lede efter ting der er helt irrelevante. 
 

Undskylder i øvrigt for fejl og grim formatering. Det hele er skrevet fra min mobil, da jeg lige sad og kedede mig og kiggede på forum...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey, @Emoyly

Lige nu har jeg en ROG GR6, som jeg har haft i et par år. Den er virkelig outdated, og kan næsten ikke trække nogen spil... overhovedet.
Jeg søger en ny computer til at spille på, ikke livestreame eller workstation.
Jeg har det fint med 60 fps, men 144 eller lign. ville være optimalt.
Jeg har aldrig samlet en computer selv, og ønsker heller ikke. Jeg har ikke lyst til at bøvle med alt muligt, og måske endda ende med at ødelægge noget.
Jeg er ligeglad om den er i et lukke kabinet, eller det stråler med regnbuer. Jeg kigger ikke på den når jeg spiller, så er i bund og grund lidt ligeglad.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.