Hop til indhold
Stavox

Hvordan kan jeg få en e2 til at vise mine penge?


TheGrandOldLino

Recommended Posts

Simpelt spørgsmål er der en e2 Expert der kan løse denne gåde for mig?

 

@name Rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@outputs 
@persist Penge:number
@trigger 

 

Penge = "En mega sej formel, som kun meget kloge personer kan finde ud af at lave"                                 <----------------------------------------    Hvordan kan jeg få Penge til at være det samme som mine penge, uden jeg selv skal skrive dem ned?

 

EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har "+(Penge),vec2(256,500)) EGP:egpAlign(1,1,1) EGP:egpFont(1,"Courier New",30) EGP:egpSize(1,50)

 

 

 

Og hvis du har overskud så ville det være fedt hvis i kunne hjælpe men en timer der automatisk opdatere tallet 😄 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, rasm866c skrev:

Og hvis du har overskud så ville det være fedt hvis i kunne hjælpe men en timer der automatisk opdatere tallet 😄 

@name Rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Penge:number

if(first())
{
    Penge = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + "",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("Update", 1000)
}

if(clk("Update"))
{
      Penge = getMoney()
      EGP:egpSetText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Penge + "")
      timer("Update", 1000)
}

*Rettet

Link til kommentar
Del på andre sites

30 minutter siden, Mic (Snicker :)) skrev:

@name Rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Penge:number

if(first())
{
    Penge = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + "",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("Update", 1000)
}

if(clk("Update"))
{
      EGP:egpSetText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Penge + "")
}

 


Mangler du ikke at sætte en timer inde i timeren for at den opdatere heletiden?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Mic (Snicker :)) skrev:

*Rettet

@name Rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Penge:number

if(first())
{
    Penge = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + "",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("Update", 1000)
}

if(clk("Update"))
{
      Penge = getMoney()
      EGP:egpSetText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Penge + "")
      timer("Update", 1000)
}

Du glemte at sørge for den opdaterede pengene i timeren 🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Mic (Snicker :)) skrev:

@name Rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Penge:number

if(first())
{
    Penge = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + "",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("Update", 1000)
}

if(clk("Update"))
{
      Penge = getMoney()
      EGP:egpSetText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Penge + "")
      timer("Update", 1000)
}

*Rettet

Retarderet måde at gøre det på, spilder alt for mange server ressourcer 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 20/10/2019 den 4:56 PM , Trixx skrev:

Retarderet måde at gøre det på, spilder alt for mange server ressourcer 

Gør det bedre selv, hvis du er så smart :-))

(Tror godt du kan, men hvis man kalder andre retards så er man velkommen til at gøre det selv, eller skrive hvad der kan gøres bedre...)

Link til kommentar
Del på andre sites

På 22/10/2019 den 12:38 PM , Critz skrev:

Gør det bedre selv, hvis du er så smart :-))

(Tror godt du kan, men hvis man kalder andre retards så er man velkommen til at gøre det selv, eller skrive hvad der kan gøres bedre...)

Først og fremmest jeg kalder ikke folk retards, bare metoden at gøre det på.

Det er ikke selve koden(kinda), mere at den updatere 1x i sekundet, hvilket er dumt/retarderet. Der er ingen grund til at spilde server & spilleres ressourcer, på at updatere(sende 4800 beskeder til spillere i minuttet, hvis serveren er fuld) en værdi, som næsten aldrig bliver updateret mere end 1x i minuttet.

 

En løsning vil være at updatere det 1x i minuttet istedet for sekundet. E2 & VCMod(dafuq) er det der kræver mest for serveren og spillerne.

Så at have det med som bagtanke når man laver E2' vil være hjælpe alle.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Trixx skrev:

En løsning vil være at updatere det 1x i minuttet istedet for sekundet. E2 & VCMod(dafuq) er det der kræver mest for serveren og spillerne.

Så at have det med som bagtanke når man laver E2' vil være hjælpe alle.

Du kunne bare skrive dette. ❤️ 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Trixx skrev:

Først og fremmest jeg kalder ikke folk retards, bare metoden at gøre det på.

Det er ikke selve koden(kinda), mere at den updatere 1x i sekundet, hvilket er dumt/retarderet. Der er ingen grund til at spilde server & spilleres ressourcer, på at updatere(sende 4800 beskeder til spillere i minuttet, hvis serveren er fuld) en værdi, som næsten aldrig bliver updateret mere end 1x i minuttet.

 

En løsning vil være at updatere det 1x i minuttet istedet for sekundet. E2 & VCMod(dafuq) er det der kræver mest for serveren og spillerne.

Så at have det med som bagtanke når man laver E2' vil være hjælpe alle.

Money = getBalance() // ved ikke præcist hvad funktionen hedder og orker ikke finde ud af det

timer(60000, "update")

if(clk("update")){
	if( money == getBalance()){
		// ved ikke hvad jeg skal skrive her måske bare end eller intet idk
	}else{ E:setText(1, "uu aa jeg har dollah = "+ Money

ved ikke om koden virker men det er ca. sådan man kan gøre at den checker istedet for at bare at indsætte balance, jeg ved ikke om det her hjælper med resource forbrug men i nogle tilfælde er det nyttigt

Link til kommentar
Del på andre sites

57 minutter siden, Maloni skrev:

Money = getBalance() // ved ikke præcist hvad funktionen hedder og orker ikke finde ud af det

timer(60000, "update")

if(clk("update")){
	if( money == getBalance()){
		// ved ikke hvad jeg skal skrive her måske bare end eller intet idk
	}else{ E:setText(1, "uu aa jeg har dollah = "+ Money

ved ikke om koden virker men det er ca. sådan man kan gøre at den checker istedet for at bare at indsætte balance, jeg ved ikke om det her hjælper med resource forbrug men i nogle tilfælde er det nyttigt

@name rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Money:number

if(first())
{
    Money = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + " kr.",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("update", 1000)
}

if(clk("update")){
    if(Money == getMoney()){ }
    else {
        Money = getMoney() 
        E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
    }
    timer(60000, "update")
}

Det er din kode sat sammen med overstående 🙂 

 

Nu er jeg ikke ekspert på ops forbrug men tænker at når den gør det 1 gang i minuttet er det ligegyldigt om den tjekker if(Money == getMoney)

 

Så kunne man nøjes med

@name rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Money:number

if(first())
{
    Money = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + " kr.",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("update", 1000)
}

if(clk("update")){
    Money = getMoney() 
    E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
    timer(60000, "update")
}

Som var det oprindelige design hvor vi bare har ændret timeren til 1 gang i minuttet.

Link til kommentar
Del på andre sites

23 minutter siden, Zacchi skrev:

@name rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Money:number

if(first())
{
    Money = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + " kr.",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("update", 1000)
}

if(clk("update")){
    if(Money == getMoney()){
        E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
	}
    else {
        Money = getMoney() 
        E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
    }
    timer(60000, "update")
}

Det er din kode sat sammen med overstående 🙂 

 

Nu er jeg ikke ekspert på ops forbrug men tænker at når den gør det 1 gang i minuttet er det ligegyldigt om den tjekker if(Money == getMoney)

 

Så kunne man nøjes med


@name rig men ikke klog
@inputs EGP:wirelink
@persist Money:number

if(first())
{
    Money = getMoney()
    
    EGP:egpClear()
    EGP:egpText(1,"jeg er rig jeg har: "+ Penge + " kr.",vec2(256,500))
    EGP:egpAlign(1,1,1)
    EGP:egpFont(1,"Courier New",30)
    EGP:egpSize(1,50)
    
    timer("update", 1000)
}

if(clk("update")){
    Money = getMoney() 
    E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
    timer(60000, "update")
}

Som var det oprindelige design hvor vi bare har ændret timeren til 1 gang i minuttet.

Ja men fx i en e2 hvor at den skal outputte til chatten ville det bare spamme din chat og dermed ville det være brugbart at have det når beløbet ændre sig men ja i denne e2 tror jeg hellere ikke at man behøves at tjekke 
Edit: har lige læst din kode igennem og det ser ud til at du har indsat min kode forkert
Du har skrevet

 

if(clk("update")){
    if(Money == getMoney()){
        E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
	}
    else {
        Money = getMoney() 
        E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
    }
    timer(60000, "update")
}

dette gør så min kode er irrelevant, meningen er at If(Money == getMoney() tjekker om spillerens balance er det samme som for 1 minut siden, derefter skrev jeg intet fordi så skal den intet siden der er ingen grund til den skal noget fordi beløbet er det samme, derefter er der et else som siger hvis Money ikke er det samme som getMoney så skal den opdatere beløbet siden der er kommet en ændring

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, Maloni skrev:

Ja men fx i en e2 hvor at den skal outputte til chatten ville det bare spamme din chat og dermed ville det være brugbart at have det når beløbet ændre sig men ja i denne e2 tror jeg hellere ikke at man behøves at tjekke 
Edit: har lige læst din kode igennem og det ser ud til at du har indsat min kode forkert
Du har skrevet

 


if(clk("update")){
    if(Money == getMoney()){
        E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
	}
    else {
        Money = getMoney() 
        E:setText(1, "jeg er rig jeg har: "+ Money + " kr.")
    }
    timer(60000, "update")
}

dette gør så min kode er irrelevant, meningen er at If(Money == getMoney() tjekker om spillerens balance er det samme som for 1 minut siden, derefter skrev jeg intet fordi så skal den intet siden der er ingen grund til den skal noget fordi beløbet er det samme, derefter er der et else som siger hvis Money ikke er det samme som getMoney så skal den opdatere beløbet siden der er kommet en ændring

Det får jeg lige rettet 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.