Hop til indhold
Stavox

[Solved] Politi raid pga. Et raid


WimBlim

Recommended Posts

Hej.

Jeg ku' godt tænke mig en eller anden regel som måske gør at betjent ikke med det samme må storme en base på grund af et raid.

Jeg var idag ude for at nogle raidede min gunshop og min vens bank, hvor der så kom en betjent 2 sekunder efter med hele styrken og tog alt.

Mit mål med dette forslag er at en betjent skal være sikker på at dem som fx ejer basen har det under kontrol.

Fx at jeg nu bliver raidet og har fået dem alle og siger så til betjenten at de er døde og at jeg ikke behøver hjælp, så derfor kan de godt smutte igen.

 

Håber virkeligt at i er enige da dette er meget irriterende og noget man oplever tit.

//Wimblim

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis en person bliver raided, vil politiet selvfølgelig ALTID rykke ud, og have retten til at undersøge sagen. Hvis der har været skud i en base, ville det være fail, hvis ikke de rykkede ind og undersøgte sagen.

 

I forhold til konfiskering af våben, har politiet intet grundlag for at konfiskere våbene, hvis du ikke har anvendt dem til at skyde og f.eks har våbenlicens.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Lund skrev:

Hvis en person bliver raided, vil politiet selvfølgelig ALTID rykke ud, og have retten til at undersøge sagen. Hvis der har været skud i en base, ville det være fail, hvis ikke de rykkede ind og undersøgte sagen.

 

I forhold til konfiskering af våben, har politiet intet grundlag for at konfiskere våbene, hvis du ikke har anvendt dem til at skyde og f.eks har våbenlicens.

Men nu er det jo også sådan at vi havde printere + at vi havde en bank oppe.

Problemet var jo at vi blev raided og vi fik dem, 2 sekunder efter kommer hele styrken og raider os, hvor vi så fortæller at vi har klaret det og at det er under kontrol.

Men ingen hørte efter og fortsatte.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, WimBlim skrev:

Men nu er det jo også sådan at vi havde printere + at vi havde en bank oppe.

Problemet var jo at vi blev raided og vi fik dem, 2 sekunder efter kommer hele styrken og raider os, hvor vi så fortæller at vi har klaret det og at det er under kontrol.

Men ingen hørte efter og fortsatte.

 

 

Selvfølgelig. Hvordan skal politiet forvente at "i har den under kontrol" 

Hvis i har skudt dem, har i jo brudt loven, og politiet vil rykke ind.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

@WimBlim Politiet skal altid undersøge sagen. Bliver der skudt(raid) så har de fuld ret til at ransage hele området og konfiskere alt hvad der har været med i sagen.

Så det vil jo ikke give nogen mening at politiet bare skulle stå der og se på og "vurdere" at i har sagen under kontrol. Hold dig inde for lovens rammer hvis du gerne vil undgå dette scenarie 👮‍♂️

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Anders Buch skrev:

@WimBlim Politiet skal altid undersøge sagen. Bliver der skudt(raid) så har de fuld ret til at ransage hele området og konfiskere alt hvad der har været med i sagen.

Så det vil jo ikke give nogen mening at politiet bare skulle stå der og se på og "vurdere" at i har sagen under kontrol. Hold dig inde for lovens rammer hvis du gerne vil undgå dette scenarie 👮‍♂️

Det er jo selvforsvar at beskytte sin base imod raids.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, nu er det bare sådan at regelsættet på stavox gør så det er ulovligt at bruge sit våben. Hvis vi derimod fulgte den danske straffelov. Kunne det godt være tilladt at skyde ham som bryder ind i dit hus/base HVIS han selv skyder efter dig med et våben. Men du må aldrig gøre mere skade end nødvendigt og i alle tilfælde herinde, dræber i dem der raider jer. Men lige meget hvad, må politiet gerne ransage huset hvis sådanne episoder sker.  

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Anders Buch skrev:

Ja, nu er det bare sådan at regelsættet på stavox gør så det er ulovligt at bruge sit våben. Hvis vi derimod fulgte den danske straffelov. Kunne det godt være tilladt at skyde ham som bryder ind i dit hus/base HVIS han selv skyder efter dig med et våben. Men du må aldrig gøre mere skade end nødvendigt og i alle tilfælde herinde, dræber i dem der raider jer. Men lige meget hvad, må politiet gerne ransage huset hvis sådanne episoder sker.  

Og det er jo lige præcis det jeg synes er træls da man kan miste så meget på at en eller anden raider en.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan godt følge dig i din problemstilling Wimblim. Men denne situation er bare meget svær da den altid skal vurderes efter at episoden, er sket. Så Det ville bare blive et kæmpe case clusterfuck i sidste ende, hvis staff/politiet skulle 

vurdere dit selvforsvar hver gang. Næsten alle spillere ville jo kalde staff(også dem som bare vil have hævn og dem der raidede dem) Så din efterspørgsel er nok desværre alt for besværlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, WimBlim skrev:

Og det er jo lige præcis det jeg synes er træls da man kan miste så meget på at en eller anden raider en.

 

 

3 timer siden, Anders Buch skrev:

Kan godt følge dig i din problemstilling Wimblim. Men denne situation er bare meget svær da den altid skal vurderes efter at episoden, er sket. Så Det ville bare blive et kæmpe case clusterfuck i sidste ende, hvis staff/politiet skulle 

vurdere dit selvforsvar hver gang. Næsten alle spillere ville jo kalde staff(også dem som bare vil have hævn og dem der raidede dem) Så din efterspørgsel er nok desværre alt for besværlig.

 

Vi har allerede diskuteret dette til et HoS møde, og er kommet frem til en konklussion, kan dog ikke afsløre mere end det, da der stadig er nogle ting der skal laves før det. Men vi er opmærksom på problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, ZeNoxXi skrev:

Vi har allerede diskuteret dette til et HoS møde, og er kommet frem til en konklussion, kan dog ikke afsløre mere end det, da der stadig er nogle ting der skal laves før det. Men vi er opmærksom på problemet.

Håber lidt det har noget med på at hvis ejeren af huset siger til politiet at alt er under kontrol skal de ikke rykke ind alligevel

Link til kommentar
Del på andre sites

Wimblim du skriver at man bliver raidet og dræber personerne, og politiet så kommer og du siger at de er døde. Går du så udfra at politiet ikke gør noget? 

 

Du har lige skudt nogle hvilket er ulovligt.

 

Så kan ikke se hvorfor en regel skulle hjælpe.

 

Samt der står i politiets love og rettigheder (på tabletten), kapitel 4, §9 (tror jeg nok) at politiet har lov til, "at udøve magt til at afværge fare eller skabe ro og orden." Hvilket ville sige at de har deres fulde ret til, at komme ind og lave en undersøgelse af din base. Da der er sket en kriminel handling der kan skade andre borgere, hvilket medføre til at man nok ikke kommer ud af det uden problemmer. Politiet vælger jo så at uføre det man kalder en efterforskning ved at undersøge gerningstedet, for mulig fare eller en aktuel trussel mod samfundet. Politiet sikre så samtidigt med at de sørger for at alt ulovlig indtrængen bliver stoppet, også at der ikke foregår andet kriminelt inde bag væggene som kan være skyld i denne ulovlige indtrængende tyv. Magt i denne sammenhæng er så = Tazer, Tjeneste våben samt udstyr til afspærring og åbningen af de forskellige døre.

 

Som anders buch skriver så ifølge den danske straffelov har du som f.eks 

 

Det som straffeloven §13 siger:

 

"Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt."

 

det der står her er at du har ret til at forsvare dig selv såfremt at du ikke gøre mere skade en angriberen selv. Hvis du overholder dette er det straf frit, men hvis ikke og du så laver mere skade end angriberen er det ikke straf frit. Det ville også sige at hvis du er en tynd kvinde med ingen muskler og bliver overfaldt af en stærk stor man, så har du ret til at forsvare dig hårdere og med lidt flere midler end som hvis det havde været 2 lige store mænd.

 

men lad os gå videre til stk. 2:

 

"Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse." 

 

her står der at du er straffri hvis du som f.eks er i slås kamp og på en eller anden måde slår angriberen ihjel pga. Skræk eller ophidselse. Dog bliver du straffet hvis du slog ham ihjel fordi at du følte for det. Derfor er det vigtig at man fortæller hvad man følte osv. Da du ellers så bare ville blive dømt for overtrædelse af straffeloven §13

 

Stk 3 er ikke vigtig i denne samhæng!

 

(HVIS NOGET LYDER BØVLET SÅ ER DET FORDI AT JEG ER SKRIVER PÅ MOBIL OG AT MIN STAVEKONTROL AKTIVERE SIG SELV KONSTANT OG ØDELÆGGER HVERT ORD)

 

MVH. Ongo / alt jeg nu har heddet indtil videre! 😉

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg selv været ud for hvor der var nogen der raid min base politi fik taget dem ved den første smart door de fik dem men Ca 30 sec efter lave politi et warrent med grund raid på mig og gik ind i min base og arrest mig og min venner og konfiskeret alt vi havde printer og weed som de ikke havde set har også været ud for det da jeg havde en auto gunshop i butik 4 på evo og der gik politiet også ind og arresteret mig og konfiskeret alle våben jeg havde til salg og der var grund også raid

 

så mit forslag vil nok være at politiet tager kontakt til dem der nu ejer grund før de gå ind

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.