Hop til indhold
Stavox

[Solved] Disconnect Log til Normale spillere.


Mike Hansen

Recommended Posts

Hej!

 

Nu når jeg tidligere har været staff, så ved jeg at der er en disconnected log som Staff kan se.

 

Mit forslag går på, at normale spillere vil have noget i denne stil, hvor man ville kunne se:
Navn  |  SteamID |  Tid  |  Grund (crash eller leave)

Jeg kom på denne ide ved at jeg optager mit spil, men hvis nogen leaver efter at have gjort noget forkert, så er det ubeskriveligt bøvlet som normal spiller at finde deres steamID til en klage osv. 

 

dette vil forhåbenligt også formindske personer som måske spørg efter et steamID på en spiller som er leavet.

dette vil også være brugbart hvis der ingen staff er online, og en person gør noget forkert og derefter leaver serveren.

Man ville godt kunne kode sig ud af det i E2, men syntes en mere permanent løsning så alle spillere kan bruge det er på sin rette plads. 

//Mike

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Lund skrev:

Hvilke?

feks man vil kun holde øje med feks ham der ejer danske bank, om han crasher eller leaver uden at skulle stå og vente uden foran bygning

 

også hvis man virklige gerne vil have spillerens navn, så kan man gå ind på https://www.battlemetrics.com/servers/gmod/3719663/players?sort=-lastSeen

søge efter navnet af ham der bryder reglerne 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Hermione skrev:

feks man vil kun holde øje med feks ham der ejer danske bank, om han crasher eller leaver uden at skulle stå og vente uden foran bygning

 

også hvis man virklige gerne vil have spillerens navn, så kan man gå ind på https://www.battlemetrics.com/servers/gmod/3719663/players?sort=-lastSeen

søge efter navnet af ham der bryder regler

 

Hej Hermione.

 

Jeg kan godt se din pointe, men på den anden side heller ikke. Det med danske Bank for eksempel, jeg kan godt forstå man ville kunne gå ind og tjekke om han crasher eller leaver. Men det kræver også man vil dedikere sig selv til at stå 24/7 i den log menu, og det er der næsten ingen der vil. Det man så vil kunne gøre er ligeså godt stå foran døren og vente på at der sker noget, det ville give det samme i mine øjne. Det eneste du ville kunne gøre er at stå et andet sted og stalker den menu, og hvis du så ser at han forlader serveren, så kræver det også du når derhen inden en anden for købt dørene.

 

Det med linket har du ret i, men forslaget ligger mere i at gøre det samme bare mere permanent in game, så det er nemmere og hurtigere for diverse spillere. Det er heller ikke alle der kender til det link der, men jeg kan godt se hvad du mener med det.

 

Jeg syntes dog stadig at en menu in game med diverse informationer ikke vil skade noget, og nu når man ville kunne få det samme info på en hjemmeside, så ville man ligeså godt kunne abuse det derinde, dog kan jeg ikke se hvad de kan bruge det til.

 

1 time siden, Maloni skrev:

Jeg ser ikke pointen i det og hvad mener du med at kode sig ud af det i E2?

Hej Maloni

 

Pointen er at hvis du har en video på en spiller som har gjort noget forkert men leaver inden du kan få hans steamid, så ville det være meget nemmere at have en menu hvor du har minimal data omkring spillere som forlader eller crasher på serveren.

 

Omkring dit spørgsmål om E2 så mener jeg bare at man ville kunne kode noget som repræsenterer mit forslag rimelig godt, ønsker dog en mulighed for alle spillere har adgang til denne data, fordi det er ikke alle som kan finde ud af at kode sådan noget i E2. (Se mics opslag, ham har allerede lavet noget i den stil)

15 minutter siden, Mic skrev:

Det er lidt nederen at skuille have spawnet en E2 for det.

Men:

steamid_saver.txt 1 KB · 1 download

 

~beklager stavefejl sidder med min telefon ligenu

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt forslag!

 

Ser klart flere gode muligheder med det, end dårlige. Hvis vi går ud fra hvad Hermione siger, så tænker jeg da at det ville være hurtigere for dig, at "stalke" bygningen, end at skulle have et UI åbent, som du først skal lukke? Så jeg tænker ikke ligefrem at det ville være det store abuse, at kigge på den liste for det. Som Mike også nævner, så hvis du holder øje med den fra din base, så kræver det jo at du når derhen før andre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.