Hop til indhold
Stavox

Danske Highlight kanaler?


Kaninoz

Recommended Posts

Hey.

 

Jeg vil lige høre jeres holdning/mening omkring dette.

Jeg ejer kanalen Twitch Denmark, og på den kanal laver vi forskellige highlights fra folk der indsender klips fra diverse streamere. Vi lægger meget vægt i, at spørge streamerne før vi tager brug af klipsne og kreditere dem i beskrivelsen samt i videoen.

Formålet med den kanal var at skabe sjove øjeblikke med streamere på dansk twitch, men det tager også tid at lave - ikke at det er et krav, men selvfølgelig noget vi selv elsker at lave. Det kan bare være lidt demotiverende når man bruger så lang tid og dette så sker.

 

Måske et ligegyldigt opslag for folk, men syntes lige jeg ville dele dette. Tak for jeres tid.

Mvh Kaninoz

qa.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, Scaled skrev:

Din kanal overholder vel nok ikke vilkårene, og jeg synes dermed, at det er fair. Undskyld jeg spørger, men hvad skal du bruge det her til?

Vi har læst vilkårene igennem, og vi mener personligt selv at vi ikke har trådt på noget af det eftersom alt indhold er spurgt ind til før brug.

Og hvad jeg skal bruge det til? - jeg vil bare høre andres syn på det, så hvis det ikke har interesse for dig, så er det jo også bare fair. 😅

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Rasmusss skrev:

Jeg må give @Scaled ret.

Hvis du ikke overholder vilkårene er det vel din egen skyld, hvis du vil have svar på dit spørgsmål så ville det være smart at skrive til youtube, og ikke stavox.

- Det kommer du ihvertfald ikke langt med. 

Nu var mit opslag ikke rettet til hjælp eller lignede, men mere hvad folk tænkte om sådan nogle kanaler. Men ellers tak for det. 😄

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Kaninoz skrev:

Nu var mit opslag ikke rettet til hjælp eller lignede, men mere hvad folk tænkte om sådan nogle kanaler. Men ellers tak for det. 😄

Okay.

Min mening er, at det content andre streamers sidder og bruger tid på at lave, er deres og derfor mener jeg de skal betales.

Nu ser jeg ikke så ofte sådan nogle kanaler, men ofte syntes jeg ikke streamersne får kredit for det.

- @Polle fik fx ikke linket sin twitch da han var med i amdi's video.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Rasmusss skrev:

Okay.

Min mening er, at det content andre streamers sidder og bruger tid på at lave, er deres og derfor mener jeg de skal betales.

Nu ser jeg ikke så ofte sådan nogle kanaler, men ofte syntes jeg ikke streamersne får kredit for det.

- @Polle fik fx ikke linket sin twitch da han var med i amdi's video.

Tak for det. Det er helt forståeligt, men hvad tænker du så om, når det er streamerne selv, der ønsker at være med i videoerne?

Og angående Amdi, så er det korrekt. Amdi gav ikke credit til de klips han brugte, og mener heller ikke at han spurgte streamerne før brug. (han er først begyndt nu med det)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis streamersne selv kontakter kanalen, og selv ønsker at deltage i videoen, syntes jeg det er iorden.

Men som sagt før, har de forskellige kanaler det ofte med at "udstille" folk, frem for at vise fede klip.

Personligt syntes jeg det sjovt at se, men ved folk som Polle, finder det nederen eller ubehageligt, istedet for sjovt, hvilket jeg ikke syntes er okay.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan både se det positive ting i dit opslag her, men også nogle konsekvenser som det kan have i forhold til det content i laver.

 

Personligt synes jeg selv det lyder som en fed ide at i har en kanal med nogle sjove klips i som streameren selv har valgt og dele med jer.

@Anders Buch er begyndt at streame lidt igen hvilket jeg synes er super fedt! Han sad så og brugte lidt tid på at redigere et klip hvor jeg køre i en bil, hvorefter min bil så springer i luften hvor folk synes det var super sjovt.

Hvis vi kun kigger på de klip kunne det være super fedt og se noget content med sådan nogle sjove klip fra alle mulige spil. 

 

Derimod som blandt andet @Rasmusss skriver, så bliver det hurtigt et problem hvis fx en streamer selv bruger tid på at redigere et klip, og der så kommer nogle og "stjæler" hans klip uden at give credit for det eller spørge om lov.

En anden ting som jeg synes i skal passe meget på med, det er blandt andet hvornår ting er "sjove" og hvornår det begynder at være upassende for både seerne, men også den person som der er blevet optaget. På det punkt tænker jeg fx på Polle, men det ville jeg ikke komme så meget ned i.

 

Men hvis i kan få styr på hvornår de "klips" der bliver taget er sjove og som folk gider at se, og hvornår klipsene er upassende, så giver jeg også grønt lys.

 

Ellers kunne det være ret sjovt at se nogle sjove klips fra forskellige spil 🙃

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Polle skrev:

Det klip hvor jeg råber af min far det blev sendt ind til Amdi uden min tilladelse - @Bimse👌!!!!

Jeg har heller ikke selv været enig i, hvordan Amdi håndterede sin kanal dengang - men han har vidst ændret sig nu med credits i beskrivelsen og andet. 

Jeg mener personligt selv, at man bør spørge streameren selv, før man tager brug af deres klips - også selvfølgelig kreditere dem i videoen og beskrivelsen.

4 timer siden, Guzern skrev:

"Twitch Denmark", husker jeg forkert eller var det ik dig der tog hvem er pigen til højre klippet?

Idk @Emoyly ved det nok

Og hvad er det for noget @Polle?

Pigen til højre? evt. uddybe?

 

11 timer siden, Bob Johnson skrev:

Jeg kan både se det positive ting i dit opslag her, men også nogle konsekvenser som det kan have i forhold til det content i laver.

 

Personligt synes jeg selv det lyder som en fed ide at i har en kanal med nogle sjove klips i som streameren selv har valgt og dele med jer.

@Anders Buch er begyndt at streame lidt igen hvilket jeg synes er super fedt! Han sad så og brugte lidt tid på at redigere et klip hvor jeg køre i en bil, hvorefter min bil så springer i luften hvor folk synes det var super sjovt.

Hvis vi kun kigger på de klip kunne det være super fedt og se noget content med sådan nogle sjove klip fra alle mulige spil. 

 

Derimod som blandt andet @Rasmusss skriver, så bliver det hurtigt et problem hvis fx en streamer selv bruger tid på at redigere et klip, og der så kommer nogle og "stjæler" hans klip uden at give credit for det eller spørge om lov.

En anden ting som jeg synes i skal passe meget på med, det er blandt andet hvornår ting er "sjove" og hvornår det begynder at være upassende for både seerne, men også den person som der er blevet optaget. På det punkt tænker jeg fx på Polle, men det ville jeg ikke komme så meget ned i.

 

Men hvis i kan få styr på hvornår de "klips" der bliver taget er sjove og som folk gider at se, og hvornår klipsene er upassende, så giver jeg også grønt lys.

 

Ellers kunne det være ret sjovt at se nogle sjove klips fra forskellige spil 🙃

Jeg er forholdsvis enig med dig, udover at det ikke er folk der redigerer deres klip selv, men bare noget der sidder på deres twitch-kanal, hvor de selv indsender det og ønsker at være med i en video. 😄 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Polle skrev:

Hej @Kaninoz. Det klip som der blev sendt, blev sendt for en måned siden. Jeg sendte det ikke ind men Bimse gjorde. Jeg har ikke særlig meget lyst til at ligge på den kanal men det er jeg så alligevel..

Er confused nu. Hvilken kanal snakker vi om?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, Polle skrev:

Amdi.

Jeg ved ikke om du ved det her, men hvis der er taget et klip fra dig uden din tilladelse - så kan du sagtens rapportere videoen, og få den taget ned (eller kontakte selve kanalen om det).

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.