Hop til indhold
Stavox

Sæt drawdistance op på evocity


Metro

Recommended Posts

Hej

 

Drawdistance er blevet for kort. Det er efter min mening for dårligt at man ikke kan se mere end 50 meter frem.

 

Se blot dette eksempel, hvor man ikke engang kan se MTL fra den ene ende af industri af.

sH2wM3H.jpg

 

Eller her, hvor en bil bliver "skåret af" før den er nået igennem krydset ved hotel i evo

qEC9ovY.jpg

 

Her er der et billede fra et nyligt raid ude ved MTL hvor personer begyndte at "synke" ind i skyboxen fordi de stod nede i den anden del af grunden

05Ikn18.png

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Bimse👌 skrev:

Rip nogles fps.

Men fra min side, så kunne det være dejligt, at kunne se langt igen.

Jeg synes overhovedet ikke min fps har ændret sig i forhold til hvor langt du kan se - tværtimod har jeg kun 20-30 fps på Rockford i spawn, men det har nok ikke noget med det at gøre.

Er det overhovedet på Rockford?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Scaled skrev:

Jeg synes overhovedet ikke min fps har ændret sig i forhold til hvor langt du kan se - tværtimod har jeg kun 20-30 fps på Rockford i spawn, men det har nok ikke noget med det at gøre.

Er det overhovedet på Rockford?

Vi har ikke lavet om på rockford

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ser det ærligt udelukkende som et problem i sidste eksempel 

17 timer siden, Metro skrev:

05Ikn18.png

 

Drawdistance bliver nødt til at være lav, især i byen, da det virkeligt hjælper meget på FPS. 

Det kommer ikke til at blive ændret tilbage til hvordan det var på den originale Evocity, men vi kan sagtens kigge på at få lavet det så man i hvert fald kan se den anden ende af den base man er i.

Så vidt jeg ved, er der ingen måde at regulere det på i regioner af mappen, så vi kan altså kun ændre det på hele mappen.

At lige tilføje en smule ekstra, så vi er sikre på at man kan se ned i f.eks den anden ende af MTL, burde heldigvis ikke give meget værre FPS.

 

Så vidt jeg ellers har kunnet forstå på folk, har ændringen givet en del flere FPS til folk, men kan forstå at det ikke er alle der har den oplevelse.

Hvor meget det har hjulpet, virker til at variere ret meget fra person til person.

Jeg har før dette post ikke hørt en enkel klage omkring drawdistance (Med undtagelse af Metro i går), men tværtimod en hel del om hvordan at folk har fået bedre FPS.

Jeg tror at en stor del af grunden til at man ligger mærke til det, er fordi at det lige pludseligt ser meget anderledes ud, da man nu kan se f.eks biler der fader ud, i stedet for at alt bare forsvandte når man går tilpas langt væk.

 

Drawdistance er ret svært at balancere perfekt, da det jo handler om at balancere FPS og RP så godt som muligt.

Fra hvad vi har testet, er den nuværende et godt kompromis, men igen, det i MTL er ikke acceptabelt.

RP-mæssigt tilføjer det ikke specielt meget, at du kan se hvad der foregår i den modsatte ende af byen, da du alligevel i normalt gameplay, aldrig ville lægge mærke til det alligevel, medmindre du virkeligt kigger efter. Og selv i det tilfælde at du så ligger mærke til hvad der sker, i den anden ende af byen, ændrer det jo typisk ikke ret meget på dit RP.

 

Noget af det der kan ødelægge et spil mest for mig, er hvis man konstant har dårlig FPS.

Dog burde vi kunne tweake de "nye" våben, så de bruger færre ressourcer, da de pt. er en af de ting der tager hårdest på FPS. I så fald burde vi i hvert fald kunne skrue op for drawdistance, uden at det får alt for store konsekvenser.

VCMod er også generelt et problem, i forhold til FPS, men det er der desværre ikke så meget vi kan gøre ved på nuværende tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

21 minutter siden, Emoyly skrev:

Jeg ser det ærligt udelukkende som et problem i sidste eksempel 

 

Drawdistance bliver nødt til at være lav, især i byen, da det virkeligt hjælper meget på FPS. 

Det kommer ikke til at blive ændret tilbage til hvordan det var på den originale Evocity, men vi kan sagtens kigge på at få lavet det så man i hvert fald kan se den anden ende af den base man er i.

Så vidt jeg ved, er der ingen måde at regulere det på i regioner af mappen, så vi kan altså kun ændre det på hele mappen.

At lige tilføje en smule ekstra, så vi er sikre på at man kan se ned i f.eks den anden ende af MTL, burde heldigvis ikke give meget værre FPS.

 

Så vidt jeg ellers har kunnet forstå på folk, har ændringen givet en del flere FPS til folk, men kan forstå at det ikke er alle der har den oplevelse.

Hvor meget det har hjulpet, virker til at variere ret meget fra person til person.

 

Drawdistance er ret svært at balancere perfekt, da det jo handler om at balancere FPS og RP så godt som muligt.

Fra hvad vi har testet, er den nuværende et godt kompromis, men igen, det i MTL er ikke acceptabelt.

 

Det som de andre billeder viser, er blot hvordan at det bliver nødt til at være. RP-mæssigt tilføjer det ikke specielt meget, at du kan se hvad der foregår i den modsatte ende af byen, da du alligevel i normalt gameplay, aldrig ville lægge mærke til det alligevel, medmindre du virkeligt kigger efter. Og selv i det tilfælde at du så ligger mærke til hvad der sker, i den anden ende af byen, ændrer det jo typisk ikke ret meget på dit RP.

 

Noget af det der kan ødelægge et spil mest for mig, er hvis man konstant har dårlig FPS.

Dog burde vi kunne tweake de "nye" våben, så de bruger færre ressourcer, da de pt. er en af de ting der tager hårdest på FPS. I så fald burde vi i hvert fald kunne skrue op for drawdistance, uden at det får alt for store konsekvenser.

VCMod er også generelt et problem, i forhold til FPS, men det er der desværre ikke så meget vi kan gøre ved på nuværende tidspunkt

Kunne man lave en funktion i scoreboarded så man selv kunne vælge det? 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, MR.B ~ MRBIG skrev:

Kunne man lave en funktion i scoreboarded så man selv kunne vælge det? 

Det er hverken muligt, eller noget vi ville være interesserede i at tilføje, hvis det var muligt.

Forestil dig at hvis du nu er lejemorder, at du så bare stiller dig op i den ene ende af byen, skruer din drawdistance op, og så kan snipe folk i den modsatte ende af byen. Det ville ikke være super fedt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.