Hop til indhold
Stavox

Skole PC


Critz

Recommended Posts

Hej.

 

Skal starte på gym her efter ferien, og er lidt i tvivl om hvilken bærbar jeg skal købe.

Jeg skal studere programmering, og tænker at det skal være en bærbar som er god til skole ting og det. Så ikke gaming.

 

Har i nogle forslag?

 

Tak på forhånd 🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

29 minutter siden, Lucas B skrev:

hvis jeg var dig ville jeg købe en macbook og nej det behøver jo ikke være den nye pro med touch bar men en air ville jo være længe fint til skole arbejde 🙂

Det er ret vigtigt hvilken slags skolearbejde man skal lave. @Critz ved du om du kommer til at skulle kompilere software selv? I så fald skal du for guds skyld ikke købe en Macbook air. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Emoyly skrev:

Det er ret vigtigt hvilken slags skolearbejde man skal lave. @Critz ved du om du kommer til at skulle kompilere software selv? I så fald skal du for guds skyld ikke købe en Macbook air. 

@Emoyly Ja, det kommer vi til.

Og skolen har også sagt at de ikke anbefaler Mac på denne linje.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nok foreslå noget i denne stil, da den ikke er mega grim, men dog har masser af cpu kraft og en god mængde ram. En rigtig numpad er også virkeligt lækker at have når man programmerer

https://www.komplett.dk/product/1126701/gaming/gaming-pc/baerbar/lenovo-ideapad-330-156-fhd-mat#technical-details

+ med det grafikkort den har kan du let spille Minecraft og Fortnite ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Rasmusss skrev:

Jeg har selv en macbook air, den er fucking fed at arbejde med i skolen, er er altid hurtig, jeg kan anbefale den, og jeg skulle mene den er til 6k atm.

Skulle mene min er fra 13 eller 15 🙂

Igen duer en Macbook Air bare ikke til det han skal lave jo... Skolearbejde kan jo være mange forskellige ting, og når det jo er programmering, især kompilering af kode, giver det simpelthen bare ingen mening at købe en MacBook Air, da den simpelthen er for langsom til det. Hvis ens skolearbejde går ud på at kigge på word dokumenter, og surfe på nettet, er en MacBook Air selvfølgeligt helt udemærket.

Selv den højest speccede MacBook Air er har kun en dual core i5 processor med en base-clock på 1.6GHz med en boost-clock på 3.6GHz...

 

Den computer jeg har linket ham har en 6-kernet i7 processor, som samtidigt har 12 threads, og en base-clock på 2.2GHz, der så booster op til 4.1GHz.

Macbooken er selvfølgeligt pænere, har en skærm med højere opløsning, og der er generelt lagt flere penge i designet. Det kan man så også se på, at den koster 14000 kroner, hvor at den jeg linkede ham til, koster 7.495 kroner...

j5zAVkg.png1x3fgyI.png

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange programmeringsprogrammer bliver ikke understøttet af MAC. Ydermere hvis du skal på uni senere, så skal du have en windows (hvis du fortsætter med programmering). Derudover sørg for minimum 8gb ram og en god processor, det er såmænd det vigtigste når det kommer til en programmeringspc. 

12 minutter siden, Guzern skrev:

Hvad med 3-4K max? 

Kan man overhovedet få noget godt for det lol

Edit: Skal bruges på HTX, INGEN MACBOOK/CHROMEBOOK FORSLAG.

 

@Guzern hvis du skal have en pc til den pris der kan trække lidt HTX stuff, altså programmering osv. Så ville det nok skulle være en Refurbished PC, altså en pc som har fået skiftet komponenter ud, men tidligere har været eget af en anden person. 

Eksempelvis denne PC:
https://www.fcomputer.dk/refurbished-lenovo-thinkpad-t450s-b-intel-core-i7-5600u-256-gb-ssd-12-gb-ram-14-fhd-1920x1080-windows-10-pro

12 GB ram, I7, 2.6 GHz med en benchmark lidt 4000 hvilket er ganske udemærket for en skole PC. 

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, GiZ skrev:

Mange programmeringsprogrammer bliver ikke understøttet af MAC. Ydermere hvis du skal på uni senere, så skal du have en windows (hvis du fortsætter med programmering). Derudover sørg for minimum 8gb ram og en god processor, det er såmænd det vigtigste når det kommer til en programmeringspc. 

 

@Guzern hvis du skal have en pc til den pris der kan trække lidt HTX stuff, altså programmering osv. Så ville det nok skulle være en Refurbished PC, altså en pc som har fået skiftet komponenter ud, men tidligere har været eget af en anden person. 

Eksempelvis denne PC:
https://www.fcomputer.dk/refurbished-lenovo-thinkpad-t450s-b-intel-core-i7-5600u-256-gb-ssd-12-gb-ram-14-fhd-1920x1080-windows-10-pro

12 GB ram, I7, 2.6 GHz med en benchmark lidt 4000 hvilket er ganske udemærket for en skole PC. 

Den ser også rigtig fin ud til den lave pris. Godt at se at der er andre der rent faktisk læser folks posts før de bare blindt foreslår hvad de selv har lmao

Link til kommentar
Del på andre sites

@Emoyly

Ja, andre pc’er kører helt klart hurtigere. Jeg personligt er mere en “Mac Person” frem for de mange andre forskellige computere, den virker som den skal, ihvertfald i mit tilfælde og alt jeg bruger den til kører perfekt.

 

Kan dog sagtens følge dig i at, andre pc’er nok er federe i hans tilfælde, men jeg er mere til en mac.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Emoyly skrev:

Den ser også rigtig fin ud til den lave pris. Godt at se at der er andre der rent faktisk læser folks posts før de bare blindt foreslår hvad de selv har lmao


Lige over, der er sgu nogle vigtige faktorer der spiller ind når man skal kunne anvende nogle forskellige programmer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Rasmusss skrev:

@Emoyly

Ja, andre pc’er kører helt klart hurtigere. Jeg personligt er mere en “Mac Person” frem for de mange andre forskellige computere, den virker som den skal, ihvertfald i mit tilfælde og alt jeg bruger den til kører perfekt.

 

Kan dog sagtens følge dig i at, andre pc’er nok er federe i hans tilfælde, men jeg er mere til en mac.

Det er meget fint at du er til macs, men det var jo ikke ligefrem det han spurgte om lol

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, Champen skrev:

Hvis du skal have en skole bærebar og måske spille lidt på den så vil jeg anbefale den her:https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/14151/acer-swift-3-pro-13-3-barbar-computer-solv Kan trække gmod og cs og mega fed god til gum/skole forbrug

Han har legit skrevet den ikke skal bruges til gaming ffs læs dog postet.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Champen skrev:

Hvis du skal have en skole bærebar og måske spille lidt på den så vil jeg anbefale den her:https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/14151/acer-swift-3-pro-13-3-barbar-computer-solv Kan trække gmod og cs og mega fed god til gum/skole forbrug


Tror simpelthen ikke på at du kan trække CS ordentligt med den der PC, må ihvertfald være med 20fps og alt på low. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.