Hop til indhold
Stavox

[Solved] Regler for visitering fra politiet


Werner

Recommended Posts

(skrev denne meget sent på en hverdag, så undskyld hvis der er stavefejl eller andre grammatiske fejl) 

Jeg kunne godt tænke mig at der generelt blev lidt mere strammere regler for hvad politiet har magt til at gøre.

Så en af de ting jeg gerne ville have lavet om er hvornår en politimand skal visitere en for våben eller stoffer. Jeg er udmærket klar over at de ikke bare må visitere en der går på gaden, men vis du nu fx bliver stoppet P.g.a du kørte 10km/t for stærkt har du ret til at visitere en. Da det at køre over 10km/t mere end man må ikke er en ting der ses for værende desideret ekstrem kriminelt eller livsfarligt ser jeg heller ingen grund til at man bare må begynde at visitere en af en så lille ting. Det virker bare rimelig mærkeligt at man skal tjekkes for smugling af stoffer eller våben fordi man kom til at køre lidt for stærkt. 

Men grunden til at jeg har et kæmpe problem med dette er fordi jeg havde en masse våben og stoffer på mig som jeg selvfølgelig ikke ville have taget. Derfor kørte jeg som en helt civilt med 50km/t på en landevej vor man ellers må køre 80km/t. Men så i et venstresving kommer der 2 betjente som mener jeg er kommet til at køre over en dobbelt op-trukket linje (allerede der kan man høre de bare andholder en for selv de mest ligegyldige ting) og begge 2 skriger at jeg bare skal køre ind til siden med det samme. Og lige så snart jeg stiger ud af bilen bliver jeg tased af en strømpistol og de giver den bare hele armen. Faktisk går det så hurtigt så jeg dårligt nok kan få et ord indført eller en ordentlig forklaring. Og så visiterer han mig og tager alle mine ting og giver mig en bøde på 20.000.kr. 

Jeg valgte så at tilkalde admin og han kunne godt se min situation, men kunne bare ikke gøre noget ved det da det står i reglerne at man godt må visitere folk så længe de bare er en del af selv det allermindste småkriminelle begivenhed. Han bad mig så om at skrive inde på det her forum om det her forslag og sagde jeg skulle gå i dybden. så det gjorde jeg.

Men jeg syndes bare det ville være mere fair og mere realistisk hvis det ikke var sådan at politiet bare kan visitere en for selv de mindste små kørefejl eller andre småting. Det giver politiet alt for meget magt og er ekstremt uretfærdigt for folk som godt kan finde ud af at køre 90% perfekt at så blive stoppet P.g.a en linje på vejen hvor max 10% af en bil var på den modsatte bane p.g.a et sving. Jeg kan jeg godt nok ikke huske hvad reglen hed, men der er en der fortæller noget om at politiet ikke bare må stoppe en for fx ikke at køre over rødt eller ikke køre helt perfekt. Den regel burde i hvert fald også gælde for streger på vejene og eller at man slingre en lille smule da der kan være en smule delay på konsolsne. 

regel 15. 23 lyder også: Du må kun tvinge folk til at vise ID, hvis de er involverede, eller på en eller anden måde er med i en kriminel handling. 
 

Et eksempel på en regel kunne fx være at bilen skal enten have kørt 30 km/t hurtigere end det tilladte, eller at man kun måtte visitere folk vis de påkøre andre eller køre ind i andres biler eller kører I andres biler.

(Dette er kun eksempler, så der er mulighed for andre regelforslag angående dette emne)  

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har delter meninger om dit post.

Du nævner det her med at politiet visitere for de mindste grunde. Det er spillernes skyld. Det ses EKSTREMT ofter at folk kører rundt udelukkende for at skyde på politiet når de kommer ud af bilen, og med det i tankerne mener jeg personligt at betjentene har ret til at tjekke for våben for deres sikkerheds skyld.

 

Nu nævner du selv weed. Den ideèle løsning på våbenvisitering ville være et "mildt" og "grundigt" tjek af personer. 

Det milde ville udelukkende tjekke for våben, hvor man med det kunne lave indskærpede regler for hvilke kriminaliteter der skal være begået for at bruge det milde, eller det grundige tjek.

Grundigt tjek ville så være til weed, og andet udstyr. Hvis det fx. Er for en 1 km/t over fartgrænsen standsning, giver det ingen mening at lave grundigt tjek.

Dog er der med den nuværende våben-checker ikke museknapper nok til at kunne understøtte funktioner som ovennævnte.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan godt se at NOGLE gange tjekker politiet om du har våben for sikkerheds skyld. Og det handler også om hvem der spiller her på serveren. Men det at politiet kan finde på selv de mindste grunde til at stoppe dig og tage alt fra dig fordi at din bil delvist var ovre på den anden side af vejen eller at du ikke lavede et perfekt sving. 

Jeg ville helt klart sige det havde været fair hvis jeg fik en bøde på 500 eller 1000kr men lige frem at konfiskere alt det man har skaffet P.g.a af en lille kørefejl syndes jeg er rimelig uretfærdigt. 

Og det handler også om at det burde tydeliggøres lidt mere for politiet at man ikke behøver at køre 100% perfekt for at de ikke må stoppe en. konsolsne i det her spil er ikke er helt responsstive hvilket fører til man en gang imellem kører en smule skævt og måske kommer til at snitte siden i den anden vej. Så P.g.a af sådan en lille fejl ville jeg ikke syndes det er helt retfærdigt at man kan miste sine ting man måske har brugt 30 min på at skaffe på Ca. 15 sekunder. 

havde man valgt at deltage eller være i nærheden af et skyderi ville det helt klart være retfærdigt at tjekke for både våben og hash.

 

Men politiet har rimelig meget magt og lige meget hvad møder man altid nogle personer som vælger at stoppe dig for de mindste grunde, så det ville i hvert fald være fedt hvis de ikke bare var nogle lidt mindre fleksible og faste regler som politiet kunne følge andgående hvornår de må bede en bil om at stoppe.     

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.