Hop til indhold
Stavox

[Solved] Fjern Kidnap/Mug/Raid/Carjack beskeder


Sandfeld

Recommended Posts

Hvad dette forslag vil kunne gøre.

 

Raid: Det vil være så meget nemmere at raid, istedet for at andre mennesker vil være i stand til at se det og derefter vil checke deres base.

 

Kidnap: Dette vil adde så meget mere rp. Fx hvis borgmester denne besked komme fra personen tæt på ham, vil han straks vide det og være klar på det.

 

Mug: Lidt det samme som kidnap.

 

Carjack: Det samme som raid, hvor personen ikke kan se det, og derfor ikke vil tjekke bilen.

 

Løsningen: Jeg tænker på om man ikke kunne gøre ligesom pdraid, hvor ingen kan se det.

 

Andet: Måske skulle man give staffs retten til at se det, siden det vil kunne løse mange cases i forskellige situationer. 

 

Skrevet på telefon.

 

Kærlig hilsen Sandfeld.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

44 minutter siden, Maxx0758 skrev:

Allerede nu kommer der tit cases med “De har ikke skrevet PD raid”. Tanken om antal af cases hvis det bliver fjernet 😯

 

For det første vil der blive lavet en information på forum, hvis det blev godkendt, men det vil jo også bare være ligesom de nye  base defense regler. Nogle mennesker vil ikke vide det.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Maxx0758 skrev:

Allerede nu kommer der tit cases med “De har ikke skrevet PD raid”. Tanken om antal af cases hvis det bliver fjernet 😯

 

Hvad hvis at handlingen stadig kom, bare lidt delayed?

 

Så /mug /raid osv bliver vist 30 sekunder efter de er skrevet, eller lignende?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes faktisk at det er en god idé, dog er der lige nogle ulemper.

Nu hvor vi ikke har fearrp, kan man i kidnap og mug vælge at gøre modstand, men hvis personen der bliver mugget/kidnappet ikke kan se at der er lavet en handling, vil de højest sandsynligt kalde admin.

En løsning på dette kunne være, at man lod vær med at skjule det for kidnap/mug, eller man kunne pege et mug/kidnap direkte hen på personen, ved f.eks at holde C nede, højreklik på personen og tryk start handling, så det kun er personen der laver handlingen og den person der bliver mugget/kidnappet der kan se det.

 

Der er et problem angående metagaming i chatten, da folk bruger det, men ikke direkte går efter det. Det er en af de ting vi som staff aldrig ville kunne bevise, og derfor synes jeg at det vil være en god idé at skjule raids.

 

En helt anden løsning kunne være, at alle indenfor en radius, kan se handlingerne, det vil i hvert fald løse problemet med folk der kører tilbage til deres base, fordi de kan se nogle begynde at raide i chatten.

 

3 timer siden, Lund skrev:

 

Hvad vil at handlingen stadig kom, bare lidt delayed?

 

Så /mug /raid osv bliver vist 30 sekunder efter de er skrevet, eller lignende?

Vil det overhovedet løse noget? Folk vil vel stadig kigge i chatten de 30 sekunder senere, og så er dem der raider kun igennem 1 dør.

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, ZeNoxXi skrev:

Jeg synes faktisk at det er en god idé, dog er der lige nogle ulemper.

Nu hvor vi ikke har fearrp, kan man i kidnap og mug vælge at gøre modstand, men hvis personen der bliver mugget/kidnappet ikke kan se at der er lavet en handling, vil de højest sandsynligt kalde admin.

En løsning på dette kunne være, at man lod vær med at skjule det for kidnap/mug, eller man kunne pege et mug/kidnap direkte hen på personen, ved f.eks at holde C nede, højreklik på personen og tryk start handling, så det kun er personen der laver handlingen og den person der bliver mugget/kidnappet der kan se det.

 

Der er et problem angående metagaming i chatten, da folk bruger det, men ikke direkte går efter det. Det er en af de ting vi som staff aldrig ville kunne bevise, og derfor synes jeg at det vil være en god idé at skjule raids.

 

En helt anden løsning kunne være, at alle indenfor en radius, kan se handlingerne, det vil i hvert fald løse problemet med folk der kører tilbage til deres base, fordi de kan se nogle begynde at raide i chatten.

 

Vil det overhovedet løse noget? Folk vil vel stadig kigge i chatten de 30 sekunder senere, og så er dem der raider kun igennem 1 dør.

Størstedelen er jeg stor fan af, men med mug/kidnap at offeret kan se det er jo dårligt, det er jo hvad man prøver at undgå. Man kunne måske sætte en timer på 5 sekunder, så offeret ikke var bevidst men kort efter vil blive det. 

 

Dog hvis det her blev godkendt så efter noget tid vil der jo heller ikke komme flere cases ud af det, siden størstedelene ville have lært det.

Link til kommentar
Del på andre sites


På 11/06/2019 den 2:32 PM , ZeNoxXi skrev:

 

Vil det overhovedet løse noget? Folk vil vel stadig kigge i chatten de 30 sekunder senere, og så er dem der raider kun igennem 1 dør.

 

 

Jeg tror det ville løse det problem som ofte opstår, når folk skriver /mug hvor folk har meget svært ved ikke at reagere.

Det samme med raid. Hvis man ønsker at lave et surprise raid og åbne ild på samme tid, uden at modstanderen er forberedt, så tror jeg helt bestemt det ville hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Man kunne også gøre så man bliver lidt mere opmærksom på hvorfor man dør i stedet for de små bogstaver ved nlr boksen. Men måske at de første par sekunder efter man dør at der kommer en lidt større notifikation hvor der står stort og tydeligt at du døde pga fx du blev mugget.

 

Skrevet på mobil 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

Som der blev snakket om på community mødet, så var det enten @Dynn / @Emoyly der kom med en klog idé om hvorfor det ikke skulle fjernes. De havde nemlig den holdning at: "det sørgede for at man først efter man blev dræbt helt, kunne vide om det var RDM eller en Handling" ved ikke helt hvorfor det skulle gøre gavn, men ja det sagde de. Samtidigt med at hvis folk bruger chatten til at se en handling f.eks kidnap, og de så løber væk, så er det jo metagaming. (Hvilket er imod regler) så hvis man var til community mødet så ved man hvad der er blevet svaret på dette spørgsmål. Jeg mener bestemt også at der var en strawpoll med det. Der var flest der stemte nej til at handlinger skulle fjernes fra chatten. (Så vidt jeg ved) men ellers meget fint opslag.

 

KH. Ongo

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, ❤ ONGO ❤ skrev:

Som der blev snakket om på community mødet, så var det enten @Dynn / @Emoyly der kom med en klog idé om hvorfor det ikke skulle fjernes. De havde nemlig den holdning at: "det sørgede for at man først efter man blev dræbt helt, kunne vide om det var RDM eller en Handling" ved ikke helt hvorfor det skulle gøre gavn, men ja det sagde det sagde de.

 

 

FleXuz og Ragee har så løsningen på dette:

5 timer siden, Ragee skrev:

Man kan gøre sådan at beskederne kommer når man dør ligesom hits. Tænker mest dette er til mug.

 

5 timer siden, FleXuZ skrev:

Man kunne også gøre så man bliver lidt mere opmærksom på hvorfor man dør i stedet for de små bogstaver ved nlr boksen. Men måske at de første par sekunder efter man dør at der kommer en lidt større notifikation hvor der står stort og tydeligt at du døde pga fx du blev mugget.

 

Skrevet på mobil 🙂

 

Nå, men så skal vi jo bare fortsætte det dejlige metagaming.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.