Hop til indhold
Stavox

Ny map, raidforbedringer, hjulklemmer, mining og mere


Dynn

Recommended Posts

Hej med jer. Her kommer den lidt forsinkede nyhed.

Jeg ville med vilje udsætte den lidt, så jeg ikke afslørede for meget før I selv kom ind og prøvede det in-game. Pga. nogle weekendsplaner, blev det så først i dag jeg fik tid til at skrive denne nyhed, men tænker stadig den er brugbar til lige at opsummere for jer der har set tingene, men måske ikke lagt mærke til det hele, og så for jer der endnu ikke har været in-game.

 

Den største ændring, er helt klart det nye map, som @Emoyly or @empty har stået for at lave. Vi har samlet observationer igennem de mange år vi har brugt v33x og forbedret alle de ting vi følte kunne køres bedre. Allerede nu, er der endnu en version på vej. Det kommer blot til at rette op på mindre fejl og forbedringer vi har bemærket efter udgivelse. Dette nye map har, fordi vi selv har lavet det, gjort det muligt at tilpasse de til specifikke situationer vi opstiller in-game, som vi kommer ind på længere nede.

Det nye map indeholder større ændringer til nogle områder, samt mindre ændringer og rettelser til andet. Jeg har opremset nogle af dem, jeg lige husker nedenfor samt et par billeder:

 

e6vGM5O.png

8xIfd6l.jpg

XsrG6Nl.jpg

 

Ud over mapændringer, har vi foretaget, hvad vi selv føler, at drastiske ændringer til basekrav og raidmuligheder. Vi kan vist hurtigt blive enige om, at det at raide sjældent var noget man gjorde med succes. Nu raider jeg ikke selv vildt meget, men jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst vandt et raid - medmindre basen altså var efterladt. En kombination af nye regler til baseindgangen og nye værktøjer til raids har forhåbentlig gjort dette sjovt igen.

Vi har lavet ændringer til keypad crackeren der gerne skulle gøre den lettere at bruge:

XgUl40n.png

I stedet for at sidde og pege på en smart door i 30 sekunder med høj lyd og ingen mulighed for at forsvare sig selv til gengæld for 5 sekunders åben smartdoor, sætter man den nu direkte på smart dooren. Efter påsættelse, som tager et par sekunder, cracker den af sig selv i ca. 30 sekunder hvorefter døren vil være åben i op til 90 sekunder. Åbningstiden er som standard 90 sekunder, men vil lukke før, hvis du vælger at afslutte din aktive handling. Denne cracker tjekker nemlig, om man er i gang med en handling før man kan cracke en dør, så vi slipper for, at folk undlader at starte handlinger. Den nye åbningslængde gør, at man i teorien kan have alle tre smartdoors åbne, før man vælger at løbe ind.

Det skal selvfølgelig ikke være alt for let, så man kan som defender af basen vælge at skyde den af døren, hvis man har mulighed for det. Her skal man bare være opmærksom på, at smart doors kan tage skade hvis de er blevet ramt af folk der raider. De har langt fra ubegrænset liv, og når de rammer 0 bliver de aktiveret i 60 sekunder. Det er derfor noget man skal prøve at undgå, også når man bygger en indgang - altså at folk der raider har frit udsyn til alle smart doors uden at gå indenfor.

Vi har ifm. disse ændringer, også gjort, at der ikke kan sættes materials på smart doors som består af fence modeller. Fence lader alt og alle skyde igennem uden at reducere skade, og kan heller ikke tage skade af at blive skudt på. Derfor tænker vi, at det er fair at man ikke kan bruge material på dem.

Vi har forresten valgt at fjerne keypads. De er blevet erstattet af de smart doors vi har haft i noget tid nu. Til gengæld har vi forhøjet begrænsningen fra 5 til 10 og tilføjet wire support - så fading doors er også ret ligegyldige.

For at gøre det mere attraktivt at raide, forsvinder printere ikke bare når folk disconnecter. Det sker desværre lidt for tit, at folk rage-quitter når de bliver raidet, så forhåbentligt giver det lidt bedre mening nu. Uanset om de disconnecter eller dør, dropper de nu både weed og inventory ved disconnect og død.

 

Mange betjente vælger at lave store pd-baser med en stor beholdning af konfiskerede biler. Det er dog ikke alle der har færdigheder til at lave eller opsætte e2er til at kontrollere disse systemer, og de skal selvfølgelig ikke holdes ude. Vi har derfor lavet noget vi kalder hjulklemmer, som et alternativ til båse for konfiskerede biler. Samtidig hjælper det lidt dem, som ikke længere kan bruge sine båse med tilhørende keypads, der jo nu er fjernet. Hjulklemmer kan nemt påsættes konfiskerede biler, og bilejere kan betale for at få den fjernet direkte fra bilen af uden interaktion med betjenten.

gULVlK9.png

Fra i dag af, kan mekanikere også bruge dem. Når de bliver påsat af en mekaniker, som kun er muligt efter den er blevet towed, er det også mekanikeren der får pengene. Mekanikeren kan påsætte hjulklemme efter at have haft krog på, og ved at klikke F2 imens der kigges på bilen.

Politiet gør det ved at sætte sig i førersædet, og klikke F2, og derefter Hjulklemme.

 

På evocity, grundet det nye map, har vi lavet lidt om på, hvordan man er anholdt. I stedet for, at du bliver frigivet efter 200 sekunder, og sandsynligvis har stået afk hele perioden, er du nu nødt til aktivt at lave et stykke arbejde. Når du bliver anholdt, får du nu en checkliste for hvad du skal mine for at komme ud. Din anholdelse er altså ikke længere tidsbegrænset, så du kan ikke lige holde pause for at spise, og forvente, at du er løsladt når du kommer tilbage. Mining foregår ude i gården, som bevogtes af betjentene:

uhhnsvV.jpg

Pickaxen erstatter "fists", og du kan derfor ikke længere smadre løs på dine medfanger. Til gengæld kan pickaxen skade betjente voldsomt meget, som bestemt gør, at man skal passe på og holde afstand som betjent. Når du har gennemført listen, bliver du automatisk løsladt.

 

@DoktorDim har for første gang noget med i udgivelsen, som endda også er hans første "ting". På trods af et par fejl der hurtigt blev udredt, er det blevet rigtig godt:

ARTYPHE.png

Indstillinger som før var en knap til højre for Stavox-titlen er nu placeret oppe i venstre hjørne.

 

Opbevaringsbokse er nu låst, så alle ikke bare kan se indholdet. Alle på din Propadgang-liste har automatisk adgang, og adgang kan tilføjes til andre via Tool-menuen. Har man ikke adgang, kan man lockpicke den. Er man betjent, skal man blot bruge en warrant. Ved lockpicking, ser opbevaringsboksen sådanne ud:

n1SPpb8.png

Når en person med tilføjet adgang klikker E på den igen, bliver den låst.

Vi er gået væk fra de elevatorere vi havde på evocity før, og nu virker de faktisk som en elevator. I nexus er der tre elevatorer. Skyskraberen og Stavox Corp har også en hver. 1acJrTg.png

 

For at holde nyheden lidt kort, tænker jeg blot jeg opremser et par andre nævneværdige ændringer:

- Spillere der bliver downed er nu no-collided så man ikke blokerer raidindgange for andre spillere.

- Når en spiller enten selv kommer op igen fra at være downed, eller bliver hjulpet op, siger de en lyd, så du som modstander ved, at du skal forvente at de er klar til kamp igen.

- Spillere kan nu kortere efter de bliver downed blive dræbt helt.

- Efter at have været downed, eller bare mistet liv, kan du købe et medishot på Silkroad. Bare pas på med at bruge det for ofte, for det har bivirkninger ved misbrug.

- Vi har fixed fejlen hvor NLR blev ved med at vise, at en handling var i gang, selvom den var afsluttet.

- Borgmesteren har fået en USP i stedet for en deagle. Af en eller anden mærkelig grund, har deaglen det ikke så godt for tiden.

- Hvis du er eftersøgt, kan du ikke skifte til borgmester, betjent eller lignende slags job.

- Testbiler kan ikke længere køre ind i andre biler, blot fordi de har været forbi modshoppen.

- Fixed Adv Dupe 2 saving og et par fejl i modshoppen.

- Grupperet pakkeleveringer, så man slipper for at køre fra f.eks. at køre fra A til B til A.

- Destinationsvinduet for pakkelevering forbliver på skærmen efter du går ud af pakkebilen, så du stadig kan se, hvor pakken skal hen.

- Byens Love viser hvem der er borgmester.

- Hvis du crasher eller disconnecter, imens du ejer døre som andre er medejere af, bliver ejerskabet overført til dem.

- Er du eftersøgt, og forsøger at tanke, vil prisen være firdoblet.

- Gjort så man ikke længere kan spamme mouse clicks når man bliver downed af betjente, for at dø hurtigere.

- Andre bugfixes

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Sunix skrev:

Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt fan af scoreboardet, da det virker meget forvirrende at finde rundt i - Jeg kunne bedre lide det andet.

 

Ellers så er det nogle fede opdateringer.

Jeg synes det nye scoreboard at mega fedt, men det er meget upraktisk som staff når du skal lede efter fx. Hvem der er våbenhandler, da det hele bare er gråt 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

43 minutter siden, Rasmusss skrev:

Har samme mening som Mic.

 

- Syntes dog mappet er sygt lækkert, og raid systemet er blevet langt federe! Kan man evt få afvide hvor lang tid Smartdoors fader, efter kepad crackeren er "Eksploderet"?

 

 

13 timer siden, Dynn skrev:

Efter påsættelse, som tager et par sekunder, cracker den af sig selv i ca. 30 sekunder hvorefter døren vil være åben i op til 90 sekunder. Åbningstiden er som standard 90 sekunder, men vil lukke før, hvis du vælger at afslutte din aktive handling.

 

13 timer siden, Dynn skrev:

De har langt fra ubegrænset liv, og når de rammer 0 bliver de aktiveret i 60 sekunder.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Dynn skrev:

- Vi har fixed fejlen hvor NLR blev ved med at vise, at en handling var i gang, selvom den var afsluttet.

 

Meningen at den bliver ved med at vise hvis man er i case, men raided er afsluttet? Skete nemlig igår hvor det først forsvandt da jeg fik mine ting tilbage efter "rdm" selvom det var sluttet.

Link til kommentar
Del på andre sites

46 minutter siden, Kaistar skrev:

Meningen at den bliver ved med at vise hvis man er i case, men raided er afsluttet? Skete nemlig igår hvor det først forsvandt da jeg fik mine ting tilbage efter "rdm" selvom det var sluttet.

Hvordan døde du i raidet?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Hondo skrev:

han skriver han bliv RDM og så spøger du hvordan døde du XD

 

Jeg er godt bekendt med at han døde, nemlig fordi han skrev at han blev RDMet. Når jeg spørger hvordan, var det lidt mere i detaljer. F.eks. om han tidligere havde været knocked, og døde instant, om han bleedede out eller om han blev finished, eller blev knocked af dem der raidede, og så f.eks. blev ramt af en bil efterfølgende.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Dynn skrev:

Jeg er godt bekendt med at han døde, nemlig fordi han skrev at han blev RDMet. Når jeg spørger hvordan, var det lidt mere i detaljer. F.eks. om han tidligere havde været knocked, og døde instant, om han bleedede out eller om han blev finished

ok tænkte ikke lige over du mente detaljer 😄  

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Hondo skrev:

ok tænkte ikke lige over du mente detaljer 😄  

Mindes nu heller ikke det var dig jeg spurgte 😉 - og når du selv mener det er så åbenlyst, som du fik det til at lyde, at han var blev skudt, var det jo nok ikke det jeg ville have uddybet 🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Bimse👌 skrev:

Synes det kunne være fedt, hvis man kunne justere for hvilket scoreboard man ville bruge.

Det kommer ikke til at ske. Ligesom det heller ikke kommer til at være muligt at bruge det gamle HUD når vi en dag laver noget nyt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Dynn skrev:

Skyd den

 

Øhh, virkede ikke sidst jeg prøvede, derefter forsøgte jeg også at rejoine, men de var stadig tilføjet.. 

 

Dagen efter joinede jeg så serveren igen, og han kunne stadig åbne den, så jeg synes det kunne være fedt hvis i lavede en mulighed for et fjerne folk via en menu ligesom du også tilføjer folk 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

På 13/05/2019 den 10:27 PM , MRGreen skrev:

Elsker det nye map. Men hvor er mine credits for at finde på navnet Stavox Corp :saddowns:

 

Vi havde i forvejen Stavox Weapons Corp som er tilbage fra oktober 2017, så det er ikke ligefrem den dybe tallerken du har opfundet

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Metro skrev:

 

Vi havde i forvejen Stavox Weapons Corp som er tilbage fra oktober 2017, så det er ikke ligefrem den dybe tallerken du har opfundet

Vi kunne også have lyttet til mig med Stavox Inc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På 13/05/2019 den 10:15 PM , Dynn skrev:

Vi har ifm. disse ændringer, også gjort, at der ikke kan sættes materials på smart doors som består af fence modeller. Fence lader alt og alle skyde igennem uden at reducere skade, og kan heller ikke tage skade af at blive skudt på. Derfor tænker vi, at det er fair at man ikke kan bruge material på dem.

Jeg er ret overbevist om at man kan bruge advanced material til det, ellers har man kunne 😄

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, MR.B ~ MRBIG skrev:

Jeg er ret overbevist om at man kan bruge advanced material til det, ellers har man kunne 😄

De har slået de fra på alle fence modeller men ja man har kunne gøre det

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.