Hop til indhold
Stavox

[Accepteret] Unban [Bjerne Wong]


vikt1807

Recommended Posts

SteamID: STEAM_0:1:124507952

 

Hvorfor skal du unbannes: Jeg har sammen med min ven startet et parti inde på serveren der hedder Stram Kurs (baseret på det virkelige parti). Her talte vi om invandrepolitikken som godt kan opfattes som racistisk, men i virkeligheden forsøgte vi at tale så lidt grimt som overhovedet muligt. Det var god RP og vi havde nok omkring 10 mennesker der var med til det hele. Vi skal til at starte et nyt møde da vi bliver trukket ud af bygningen af admins, derefter modtager vi så 7 dages ban hver. Jeg spurgte admins adskillige gange hvad vi havde gjort, men uden at få svar tilbage. Efter 30 sekunder hvor jeg spørger hvad der sker får jeg pludseligt 7 dages ban hvor der står "Meget recistisk - Snakker meget grimt om udlændinge!" (ja stavefejlen var inkluderet) hvilket ikke var noget vi var blevet advaret om af admins, og vi var sådan set ikke mere end "for sjov racistiske" og lavede et par jokes omkring invandrer, men ikke noget seriøst. Jeg synes personligt ikke at jeg har gjort noget galt, og hvis jeg havde kunne det have været dejligt at blive advaret inden at man blev bannet fra serveren i en uge. Jeg synes også at det er dårligt arbjede fra staffs side af @Rasmusss der bare banner mig uden at svare på et eneste af mine uttallige spørgsmål. Derudover synes jeg også at det er tamt at de ødelægger RP for ikke kun os, men alle de andre der var en del af vores rp situation. Der bliver ikke sagt noget, men man får bare et pludseligt ban uden at have fået noget at vide. Derudover står der at jeg snakker grimt om udlændinge som ikke er noget der blev gjort udover milde racistiske jokes, som jo altså ikke er noget sjældent syn på serveren. Vi skød også på "koranen" hvilket godt kan blive opfattet som meget racistisk, men igen så var det en joke (ligesom alt det andet vi lavede) og vi fik ingen advarsler om noget af det vi havde gjort. Jeg synes heller ikke vi gjorde noget forkert, med mindre det er imod reglerne at lave god rp. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Bot

BANDETALJER - STEAM_0:1:124507952

Grund: Meget recistisk - Snakker meget grimt om udlændinge!

Navn: Bjerne Wong

AdminID: STEAM_0:0:59396358 - Rasmusss [moderator]

Unban: 19-05-19 21:51

Banned: 12-05-19 21:51


Dette er et automatisk svar. Din anmodning vil blive besvaret snarest muligt.

Kontrol af dit ban vil blive ført af: Mikk

Link til kommentar
Del på andre sites

Goddav

Når nu skal du høre. Du havde allerede fået en advarsel af @Nichlas' hvorefter i fortsætter. derfor valgte jeg ikke at uddybe det.

Du nævner selv at det var for sjov, hvilket kan være fuldstændig ligegyldigt. Både dig og din ven gik langt over stregen, samt det påvirker andre spillere til at starte det samme som i gjorde. Vi har en regel som hedder "Gør af brug af din sunde fornuft", eller noget i den stil, hvilket du ikke gjorde! I havde begge fået en advarsel, og valgte ikke at reagere på det.

- Derfor syntes jeg det din egen skyld, og mener ikke du skal unbannes.

// Rasmusss

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er flere ting i dit svar der irriterer mig. 

Først og fremmest skriver du “Vi har en regel som hedder “Gør brug af din sunde fornuft”, eller noget i den stil, hvilket du ikke gjorde!” Dette synes jeg er slap, da du ikke engang kan finde reglen og vise den professionalisme der er forventet af staff herinde. Derudover skriver du at jeg var blevet advaret, noget som ikke skete en eneste gang! Det er fandme for dårligt at du ikke engang kan tage tid til at snakke med en du skal til at banne, og komme til bunden af det hele. Jeg havde ikke talt med en admin en eneste gang hele den dag. Derfor mener jeg at jeg skal unbannes. Fordi jeg fik ingen direkte advarsler, så der er ingen måde at vide jeg gør noget galt. Det tætteste på en advarsel jeg fik var da min ven fik at vide han skulle fjerne sin textscreen, men der var ingen direkt samtale mellem mig og et staff member.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du samt din ven havde en samtale med Nichlas! Hvilket jeg har nævnt.

I fik afvide i skulle fjerne et racistisk skilt, hvorefter i forsætter med racismen bare mundtligt. Derfor står I til ansvar for det. 

Nu er det vigtigeste at jeg ved hvad reglerne er og betyder, og kan omformulere eller vider forklare reglen.

Du fik også en advarsel, om racisme da du/i blev bedt om at fjerne skiltet.

// Rasmusss

Link til kommentar
Del på andre sites

 @Mr Hunt🍍 Vi havde bogstaveligt talt sat to skilte op. Det ene stod der "Stram Kurs HQ" og det andet stod der "Klamme Sorte Svin (AKA brændte popcorn)" hvilket var ment som en joke med racistiske undertoner da "Klamme Sorte Svin" menes mod brændte popcorn, men det kan jo selvfølgeligt tolkes på forskellige måder. Derudover var vi ikke flabede mod nogen spillere overhovedet, og hvis det er noget du har oplevet vil jeg meget gerne have et eksempel.

@Rasmusss jeg havde ikke på ét eneste tidspunkt talt med @Nichlas' hele dagen i går, hvilket jeg er sikker på at han kan bekræfte. Den eneste interaktion med ham overhovedet var da jeg fortalte ham hvem der ejede skiltet inde i vores bygning. Jeg havde ikke fået en advarsel og selv hvis jeg havde er det stadigvæk dit arbejde at tale med mig, i stedet for at ignorere det jeg siger og banne mig uden at føre en samtale. 

Det hele har været en misforståelse og jeg er sikker på at det samme vil gå op for jer snart.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som du har selv har nævnt, snakkede i meget grimt om folk med en anden etnisk baggrund. Stavox er en community til alle, og det kan bliver opfatte på andre måder når folk som i, render rundt og snakker/skriver sådan.

Jeg vælger at reagere ud fra hvad jeg får af vide, af staff holdet, og sammen traf vi beslutningen om i kunne får ban for jeres uacceptable opførelse. 

Link til kommentar
Del på andre sites

@Rasmusss Jeg tror muligvis at du er lidt forvirret over den her situation. Jeg har på intet tidspunkt nævnt at vi snakkede grimt om folk med anden etnisk baggrund, hvilket vi heller ikke gjorde på noget tidspunkt. Jeg har fået hele denne straf for noget jeg ikke har gjort. Hvis jeg så havde gjort det har jeg stadigvæk ikke fået nogen advarsel. Det vil altså sige at jeg ikke har gjort det jeg er blevet bannet for, og desuden blev jeg ikke advaret om noget jeg gjorde forkert, hvilket sådan er 50% af grunden til at der overhovedet er staff på en server. 

 

Jeg synes det er ærgeligt at det bliver som om staff er mod spillerne, og at vi ikke bare kan tale sammen om tingene, og når der måske er nogen der har gjort noget forkert, hvilket er helt normalt, så kan de indrømme det. Hele denne her situation har jo været en stor misforståelse og jeg har selvfølgeligt intet imod nogen fra staff holdet selvom det godt kan virke sådan. Jeg har ærligt talt bare lyst til at spille på serveren og have det sjovt som jeg plejer og jeg synes selvfølgeligt at det er fedt at i går op i reglerne og rent faktisk håndhæver dem. I denne situation synes jeg dog ikke jeg har gjort noget forkert eller brudt nogen regler, men en række af uheldige begivenheder har været skyld i denne situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.