Hop til indhold
Stavox

Konfirmations penge


Andreass

Recommended Posts

Hej.

Jeg er lige blevet konfirmeret, og har dermed en masse penge liggende.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal bruge mine penge på.

Jeg har leget lidt med tanken om en ny computer, men samt. virker min jo stadig fint. 

Nogle idéer til hvad der kan kastes penge efter, og evt. en god computer til en god pris? 

Budget: 25.500 kr

På forhånd tak.

 

(skrevet på mobil, da jeg selv er til konf ligenu)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Guzern skrev:

Du kunne også lade vær med at bruge dem nu og her, når du alligevel bare kan bruge dem på møbler når du flytter ud, kørekort, bil eller andet.

Det har jeg allerede lagt nogle penge til siden til. Men ja. Er bare spændt på hvad folks idéer er, og hvis der evt. er noget der kunne være fedt, men som jeg ikke har set?

Link til kommentar
Del på andre sites

38 minutter siden, Andreass skrev:

Det har jeg allerede lagt nogle penge til siden til. Men ja. Er bare spændt på hvad folks idéer er, og hvis der evt. er noget der kunne være fedt, men som jeg ikke har set?

Knallertkørekort. Knallert. Tundele til knallert. Skolebærbar. Whatevs.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, P4R4N0RM4L skrev:

Knallertkørekort. Knallert. Tundele til knallert. Skolebærbar. Whatevs.

Hmmm... Knallert er jeg for ung til tror jeg?

Og har desværre allerede en skolebærbar, ellers havde jeg købt en.

tak for dine idéer

Link til kommentar
Del på andre sites

Smid dem ind i en investeringsfond. Så har du penge til indskud til lejlighed, når den tid kommer.

 

Hmm. Kan godt se, at jeg lyder lidt steneren - Men det var hvad jeg ønskede jeg havde gjort xD

Link til kommentar
Del på andre sites

29 minutter siden, Chuck Norris skrev:

Altsåeee.. Jeg har MobilePay hvis det er? :smug

Hvad er dit nummer? Ahah 😉

11 minutter siden, Lund skrev:

Smid dem ind i en investeringsfond. Så har du penge til indskud til lejlighed, når den tid kommer.

 

Hmm. Kan godt se, at jeg lyder lidt steneren - Men det var hvad jeg ønskede jeg havde gjort xD

Men... Magter jeg? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis din computer fungere, hvad er meningen så med at købe en ny ?.. Jeg syntes du skal bruge dem, som du nu har lyst. Hvis du indsætter dem på din bankkonto, kan du have glæde af dem en dag, hvor du finder noget du med sikkerhed vil have. Det ville være lidt ærgerligt at købe noget nu, som du kommer til at fortryde, blot fordi du skulle have et eller andet for dine penge 👍

 

Men det er dit eget valg i sidste ende, og sådan skal det forblive 😉 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 11/05/2019 den 7:06 PM , Andreass skrev:

Hej.

Jeg er lige blevet konfirmeret, og har dermed en masse penge liggende.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal bruge mine penge på.

Jeg har leget lidt med tanken om en ny computer, men samt. virker min jo stadig fint. 

Nogle idéer til hvad der kan kastes penge efter, og evt. en god computer til en god pris? 

Budget: 25.500 kr

På forhånd tak.

 

(skrevet på mobil, da jeg selv er til konf ligenu)

 

Hey 🙂 Hvor gammel er du lige nu ? Mere i forhold til fremtidige køb

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Andreass skrev:

Pt. er jeg 14 år gammel. (24. nov)

Okay. Har du tænkt dig at få knallert kørekort? Fra min synsvinkel af er det en god ide af at få knallertkørekort, fordi du lære hvordan trafikken virker til du bliver 17/18 år. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, JackS skrev:

Okay. Har du tænkt dig at få knallert kørekort? Fra min synsvinkel af er det en god ide af at få knallertkørekort, fordi du lære hvordan trafikken virker til du bliver 17/18 år. 

Tak for idéen, men mit behov for en knallert lige nu, er der ikke. Jeg cykler til og fra skole og går ned til hallen. Det er sådan set mit liv.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, Andreass skrev:

Tak for idéen, men mit behov for en knallert lige nu, er der ikke. Jeg cykler til og fra skole og går ned til hallen. Det er sådan set mit liv.

Okay. Men så har jeg et råd. Gem ihvertfald halvdelen hvis ikke mere til du bliver 18. Det er det klogeste at gøre. Jeg har lavet den fejl da jeg blev konfirmeret. Jeg brugte 17 Tusind på lort og ingenting. Er virkelig ked af at jeg gjorde det idag. Så har du halvdelen af dine penge fra konfirmationen  til sjov og den anden gemmer du til du flytter hjemmefra eller til at købe bil. 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutter siden, Andreass skrev:

Tak for idéen, men mit behov for en knallert lige nu, er der ikke. Jeg cykler til og fra skole og går ned til hallen. Det er sådan set mit liv.

hvordan magter du at cykle frem for at køre på knallert;)

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, JackS skrev:

Okay. Men så har jeg et råd. Gem ihvertfald halvdelen hvis ikke mere til du bliver 18. Det er det klogeste at gøre. Jeg har lavet den fejl da jeg blev konfirmeret. Jeg brugte 17 Tusind på lort og ingenting. Er virkelig ked af at jeg gjorde det idag. Så har du halvdelen af dine penge fra konfirmationen  til sjov og den anden gemmer du til du flytter hjemmefra eller til at købe bil. 

Præcis. Når man pludselig står i situationen og skal betale for indskud til lejlighed, samt ting og sager til køkken, stue osv, er det godt at have sparet op 😉

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
1 time siden, buller12321 skrev:

hvad hvis man har fået en af skolen

Den kommer man jo sjovt nok ikke til at have, når man skal til at gå på efterskole osv. nogle skoler har jo muligheden at købe ens skolebærbar, som nogle jo gør.

Men ville selv anbefale at få egen bærbar så tidligt som muligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.