Scaled Besvaret April 18, 2019 Del Besvaret April 18, 2019 19 minutter siden, Maloni skrev: Nu har jeg dog lavet en ny version, ved dog ikke hvor meget mere optimeret den er men er praktisk hvis man ønsker at hvide hvordan man gør sådan at alle kommands skal starte med fx !gunshop og også hvordan man giver et variabel et nummer via chat commands @persist Num:number if(first()) { runOnChat(1) } if(chatClk(owner())){ local S = owner():lastSaid():explode(" ") switch(S[1, string]:lower() == "!e2"){ case S[2, string]:lower() == "hej", hideChat(1) print("Hello world") break case S[2, string]:lower() == "bye", hideChat(1) Num = S[3, string]:toNumber() print("Bye world "+Num) } } Her er malonis meget professionel forklaring på koden Vi hopper bare ind i malonis stads fordi alt andet er allerede forklaret switch(S[1, string]:lower() == "!e2") Ok så nu har vi switch det er sådan set et if statement bare at det er mere optimeret og det siger Hvis det some ejeren af e2en sidst sage er !e2 så gør et eller andet sejt case S[2, string]:lower() == "hej", hideChat(1) print("Hello world") break ok så nu har vi vores første case som er sådan set et if statement der bliver spurgt om hvis switch is true og caseb spørger om hvis det som ejeren skrev efter !e2 er ligmed hej så kører den hideChat(1) som gør at folk ikke kan se hvad du har skrevet og printer i din chat Hello World derefter kører det et break som sigere hvis dette ikke er sandt så fortsæt til næste case case S[2, string]:lower() == "bye", hideChat(1) Num = S[3, string]:toNumber() print("Bye world "+Num) Dette er så anden case som spørger om hvis det som ejeren sagde efter !e2 er bye så kør hideChat (Det har jeg forklaret) så siger den at variablet Num (Som er et nummer sjovt nok) er = det tredje ting der er blevet sagt og til sidst er der et :toNumber() tinge ling som konvertere stringet til et nummer derefter printer den Bye world og nummeret Edit: nu hved jeg ikke hvor vigtigt det er at i S variablet at tilføje owner() men er maloni gør det alligevel fordi jeg er sej dog hvis i ved at man ikke skal bruge det så venligst sig det Ikke noget med at hænge mig 100% op på det her, men jeg tror altså ikke det er sådan man bruger switch og case. Den virker helle ikke ordentligt for mig. Jeg havde nok skrevet noget lignende dette: @persist Num:number if(first()) { runOnChat(1) } elseif(chatClk(owner())){ local S = lastSaid():lower():explode(" "), #lower() kan slettes - tak til bims lol if(S:string(1) == "!e2"){ switch(S:string(2)){ case "hej", hideChat(1), print("Hello world") break case "bye", hideChat(1), Num = S:string(3):toNumber(), print("Bye world "+Num) break } } } Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Maloni Besvaret April 18, 2019 Del Besvaret April 18, 2019 Jeg har dog testet det ingame og det virker 100 procent men bims rettet mig på det at man burde ikke skrive det jeg skrev i switch men self er scaled klog Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts
Arkiveret
Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar