Hop til indhold
Stavox

Ny computer


Olivers Lan

Recommended Posts

1 minut siden, Zork skrev:

Hvis du kan eller nogle fra din familie/venner kan vil jeg anbefale at du laver selvbyg, her kan du bla. købe på komplett, der har jeg selv købt mine dele og bygget min det fungere super godt.

Mange tak zork det er en god ide men jeg leder efter en man ikke selv skal bygge da jeg er meget mere tryk ved det 😉 og jeg ved ikke hvordan man kan se computer delene passer

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er en del billigere at bygge din egen PC også..

Det er ikke sværere end at google, men en god start er at kigge på Motherboarded og RAM hvis dit Motherboard we DDR4 skal dine RAM også være

 

Og hvis du ikke ved hvordan du bygger en computer søg på YouTube (altså når du har delende)

Det var sådan jeg lærte at bygge en PC 

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest vil jeg gerne lige få myten om at "det altid er billigere at bygge sin egen computer" ud af verden, da det simpelthen ikke er sandt. Det er selvfølgeligt tilfælde hvor det bedre kan betale sig at gøre det selv, men det er langt oftere at man kan finde billigere færdigbyggede computere, end noget man selv kunne bygge.

Ud over det, er det selvfølgeligt også en fordel at købe en færdigbygget computer, hvis man ikke har forstand på den slags, da man jo både selv skal finde dele, samle dele, og derefter installere et styresystem. Hvis det ikke er noget man har styr på, kan man selvfølgeligt altid lære det, men hvis det ellers ikke er noget man interesserer sig for, ser jeg ikke nogen rigtig grund til at lære hvordan den slags fungerer.

En anden ting der kan være meget vigtig for mange er garanti og support. 

Hvis du bygger en computer selv, og den ikke virker, vil du lidt selv blive nødt til at løse problemet. Hvis man ved et uheld kommer til at ødelægge en af delene, eller hvis en del bare kommer beskadiget fra fabrikken, er det langt mere bøvlet at få det ordnet, når man bare køber det del for del. Hvis du derimod køber en færdigbygget computer, og den ikke virker, kontakter du et enkelt firma, som så skal løse problemet for dig. 

(Jeg er godt klar over at det er ret nemt at sende f.eks et grafikkort retur, men det kræver jo at man faktisk først og fremmest ved at det er grafikkortet den er gal med. Udover det, er der jo selvfølgeligt også en langt større risiko for selv at beskadige delene, hvis man selv samler computeren)

Så med det ude af verden, giver det ret god mening at finde ud af hvilken pc det giver mening for dig at købe. Det er jo nemlig ret vigtigt at man køber en computer der er optimeret til de ting man skal bruge den til, for at få mest ud af ens budget.

 

Så her er et par korte spørgsmål relateret til hvordan du kommer til at bruge din computer:

  1. Hvilke spil regner du med at spille?
  2. Hvad opløsning regner du med at spille spillene i? (Opløsningen på din skærm betyder en del for hvor meget dit grafikkort skal arbejde)
  3. Kommer du til at bruge computeren til andet end at spille? Skal du eventuelt lave livestreams eller Youtube videoer?

Når du har besvaret spørgsmålene, skal jeg nok lige se om jeg kan hjælpe med at mere specifikt finde en computer der passer til dine behov.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den her burde kunne tæske igennem alt du laver. i7'eren er måske endda overkill, men hvorfor ikke.

 

Udover det har den også en 1tb M.2 NBMe SSD, det gør at du også vil kunne installere op til flere spil på din SSD, og ikke skal nøjes med at bruge en standard HDD til det.

 

Jeg har dog alligevel tilføjet en 4TB harddisk med, fordi at det altid er rart at have plads. Du kan selvfølgelig også bare fjerne den, og købe en på et senere tidspunkt og sætte i. Eller bare tage en harddisk fra din nuværende computer, som jo nok bliver taget ud af tjeneste når du får din nye computer.

 

Som sædvanligt anbefaler jeg at man ikke køber computeren med et styresystem, da man selv kan gøre det for 1/8 af prisen.

 

Download Windows 10 fra Microsoft hjemmeside, og lig det ind på en USB:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

 

Køb en licens her (til 112 kr. i stedet for 799 kr. eller 999 kr.):

https://www.scdkey.com/microsoft-windows-10-pro-oem-cd-key-global_1227-20.html#pricedk

 

Du ender altså med en samlet pris på 13.504 kr.

 

Hvis du vælger at springe i7'eren over, og den ekstra harddisk ender du med en total pris på 11.405 kr.

 

Så har du en helt ny computer, med 2 års garanti på ALLE delene, og hvis der nogensinde er problemer kan du give MM-Vision skylden, fordi det er dem der har samlet den.

 

https://www.mm-vision.dk/vision-Power-gamer-pc-stationaer

hpCshGO.png

 

Fulde specs (uden at være blevet konfigureret vel og mærke!)

Tm7UcyG.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.