Hop til indhold
Stavox

Hvorfor kører min computer dårligt?


xkow

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg er ikke den klogeste indenfor computer og har brug for noget hjælp. Min bærbar computer som jeg bruger til at spille på køre virkeligt dårligt.

Min computer har egentligt ok specs, men kører alligevel meget dårligt og langsom. Derudover har jeg næsten altid 100% disk forbrug, selvom jeg ingen programmer eller noget har åbent. Min CPU plejer også gerne at ligge omkring de 70% i forbrug og det samme med hukommelse.

 ypCg7V3.png

Og her er mine specs:

 

RZE2CxB.png

CPU: I5-7300HQ 2,50GHz

RAM: 8,00

Grafikkort 1: GTX 1050

Grafikkort 2: Intel(R) HD Graphics 630

 

Jeg tænker ikke det er normalt at køre 15-30 fps i gmod med denne computer, men ved ikke helt. Jeg har prøvet at lukke baggrundsprogrammer og slå en masse startup programmer frem, men intet ser rigtigt ud til at hjælpe. Min computer crasher også rigtigt tit på vej ind på stavox. Lige pludselig tabber den ud af gmod, så går der 1-2 minutter, og så crasher den.

Så hvordan kan jeg gøre min computer hurtigere og hvordan fikser jeg mit gmod. Hvis i ved hvad problemet kan være så hjælp gerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, ZeNoxXi skrev:

Hvordan crasher din computer, kommer der en fejl eller lukker den bare ned?

 

Har du installeret flere anti virus programmer

Jeg for en blue screen error.

Og jeg har ikke rigtigt nogle, andet end det der følger med i windows 10.

Link til kommentar
Del på andre sites

Næste gang den crasher, så prøv at tage et billede af skærmen, hvis du altså kan nå det.

 

Prøv at downloade Speccy, og tjek hvad dine temperaturer er på.

Hvilken type harddisk har du (går ud fra det ikke er en SSD), hvor mange rpm kører den med (det kan du se i speccy)

Har du prøvet at scanne for virus / malware? Du kan bare bruge Windows Defender for at søge efter virus, prøv Malwarebytes for malware, sjovt nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, ZeNoxXi skrev:

Næste gang den crasher, så prøv at tage et billede af skærmen, hvis du altså kan nå det.

 

Prøv at downloade Speccy, og tjek hvad dine temperaturer er på.

Hvilken type harddisk har du (går ud fra det ikke er en SSD), hvor mange rpm kører den med (det kan du se i speccy)

Har du prøvet at scanne for virus / malware? Du kan bare bruge Windows Defender for at søge efter virus, prøv Malwarebytes for malware, sjovt nok.

Jeg har ingen virus eller malware, har tjekket. Men prøver lige det andet du skrev, her imorgen.

Tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, ViggeAnders skrev:

Det kan jo også være at hvis du har downloadet fx cracker versioner af ting så som Photoshop og diverse ting kan have lavet en fejl i din harddisk så kan det måske være fejlen?

ummm, altså han siger at der ikke er andet på den end det der medfølger i windows 10, og jeg tænker heller ikke at han henter cracket kopier af ting fra nettet.

 

eller gøre du @xKow 😉 ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor gammel er computeren?

Hvis det er din "diske" kan det godt være de er for gamle, i den forstand at Read/Write hastigheden er blevet slidt og køre dårligere?

Det er bare noget jeg har hørt noget om men er ikke sikker på om det faktisk er sådan det er.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 months later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.