Hop til indhold
Stavox

[Solved] Votekick når der ikke er nogen admins


kurt kong

Recommended Posts

Hej

 

Ved godt at det måske ikke er så stort et problem, men har oplevet et par gange nu hvor folk går helt amok på begge servere når der ingen admins er på. Ved godt at det ikke er altid at de har tid til at være online og det respektere jeg også... Men så kunne det være rart hvis resten af dem på serveren havde mulighed for at votekicke den ene nar der bare CDMer og RDMer alle og kan komme væk med det fordi der ikke er en admin der kan tage sig af ham. 

 

Et eksempel på dette kunne f.eks. være Ban requesten på Mccream, som for nogle aftener siden kørte ind i alle på serveren hvor os der var tilbage blev nød til at spære ham inde med nogle props og selv bryde en serverregel for rent faktis at kunne roleplay. Det ville have været nemere at votekicke ham. Og det er ikke den eneste gang hvor nogen har skabt sig åndsvagt fordi der ingen admins er online.

 

Jeg ved godt at man bare kan lave en ban request på personen der gør det. Men på det tidspunkt personen er lagt op på forum og blevet banned har han allerede lavet serveren om til f*cking Twisted Metal og ødelagt det for resten af dem der er online. 

 

Dog for at undgå at folk misbruger votekick systemet synes jeg at der skal indføres nogle regler. Her er nogle eksempler som jeg mener kunne være gode at have med og min grund til hvorfor:

  • Der skal være en god grund til at votekicke en person (Mener bare ikke at man skal prøve at votekicke en fordi han er irreterende f.eks. Raider ens base eller carjacker sin bil.)
  • Man bliver kicket hvis halvdelen af serveren stemmer Ja. (giver lidt sig selv. Det kan godt være at staff mener at der skal være flere der skal stemme ja før der bliver sat et kick igang, men jeg mener at halvdelen er et godt sted)
  • Hvis man bliver kicket, joiner igen og bliver kicket igen får man 1-4 timers ban (mener at hvis et kick ikke er nok til at stoppe en person med at ødelægge oplevelsen for andre må der komme ban. For ellers er det træls hvis man skal blive ved med at kicke en person der joiner igen og igen)
  • Man skal ikke kicke en person der lige er joined igen efter et votekick (Kan jo være at han så er stoppet med at være en nar)
  • Man skal ikke votekicke AFK.. Bortset fra hvis personen der er AFK har et vigitgt job såsom Indsatsleder eller Borgmester. (er sku lidt træls hvis borgmesteren eller indsatslederen er afk så man ikke kan få våbenlicense) Glemte at man blev automatisk til borger

 

hvordan jeg tænker at det skal fungere

 

 Jeg tænker bare at man skal kunne votekicke folk ligesom man voter for Jobs eller måske ville det komme frem i en kasse ligesom lottery. 

 

Jeg tænker at man skal skrive !votekick i chatten og derefter vælge en person for at kicke dem.

 

Man skal ikke kunne kicke folk hvis der er admins online... bortset fra hvis Admin er AFK

 

Hvis man lige har prøvet at votekicke en kan man ikke starte et vote efter noget tid (Jeg tænker ca. 5 - 10 min.)

 

 

Det er mine ideer i forhold til det her forslag.. Skriv gerne flere i denne tråd.

 

Tak fordi du tog dig tid til at læse mit forslag 🙂 

 

 

 

 

BARE LIGE EN TILFØJELSE:

Jeg synes selvfølgelig stadig at når en person bryder server regler at man skal lave en ban request på personen. Mit forslag ligger på grundlag af at selvom man har lavet en ban request på personen går der jo noget tid inden personen er banned og har derfor stadig rig mulighed for at gøre servern et helvede for resten. Derfor ville det være dejligt hvis man kunne VOTEkicke personen når der ingen admins er online.

 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1.  Din idé kommer til at blive misbrugt lige som demote commanden 

 

2. Forhold til det med at man godt må kicket folk med et vigtigt job behøves det ikke da hvis en person står afk i mere end 10 min bliver ens job ændret til borger 

 

3.  Hvis de tilføjer den her command skal de samtidig fikse demote commandens vore system da folk der har job votes slået fra ikke kan se når commandens vote-system kører så ikke alle spillere har mulighed for at se at de skal vote  

Link til kommentar
Del på andre sites

@Aske

 

Hej har lige rettet det der med at man automatisk bliver til borger. Det glemte jeg sku lige. 

 

Men hvordan kommer det til at blive misbrugt når det er vote ??? Når man bliver demoted er det kun 1 person der bestemmer over ens skæbne. Men når det er et votekick kan alle på serveren stemme om personen skal kickes eller ej. Så jeg forstår ikke din pointe.

 

Ved godt at demote bliver misbrugt meget... Men det burde være et andet forslag så det er derfor irrelevant for denne tråd.

 

Og hvem siger også at folk skal have mulighed for at undgå at se et votekick ?. Grunden til at man slår Jobvotes fra er fordi det er skide irreterende at se på. Men at der en enkelt gang kommer et votekick frem tror jeg ikke ligefrem er så irreterende. I følge dig skal votekicks fungere ligesom jobvotes hvilket jeg er helt uenig i. Jeg mente bare at det kunne komme fram i en boks eller kasse ligesom jobvotes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror desværre ikke folk er store nok til at bruge disse krafter hvis de kommer ind.

 

Det vil med garanti blive misbrugt fordi nogle ikke kan lide andre. Den command som allerede er der bliver misbrugt i forvejen fordi folk bliver sure uanset om de bliver arresteret på en gyldig grund eller ugyldig.

 

personligt vil jeg helst ikke have det på serveren da det vil ødelægge det. Hvis du har muligheden film hvis en person laver lort 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

@Kagen

 

Netop det som jeg skrev i mit forslag: "Jeg ved godt at man bare kan lave en ban request på personen der gør det. Men på det tidspunkt personen er lagt op på forum og blevet banned har han allerede lavet serveren om til f*cking Twisted Metal og ødelagt det for resten af dem der er online."

 

Halvdelen af alle Ban request kommer fra tidspunkter hvor der ikke har været nogle admins online. Det er sku for meget synes jeg. Ved godt at hvis der kun er 2 personer online og den ene person så vælger at votekicke den anden for sjov eller på grund af noget dumt skal det selvfølgelig straffes. Men jeg vil væde med at det ville stoppe problemet når der ingen admins er online. 

 

Og hvordan er folk ikke "store nok" Jeg tror godt at folk kan være enige om at hvis der er en der kun er på serveren for at RDMe eller noget lign. at han skal kickes og samtidig tror jeg også at folk ved at man ikke skal kicke en person bare fordi han måske har carjacket ens bil eller noget lign. Det er jo ikke kun en person der vælger at kicke en. Det er en person der starte voted hvor alle på hele serveren så stemmer om han skal kickes eller ej.

 

Kan godt være at der nogle få der bare altid stemmer ja ligemeget situationen. Men det er 2-3 stykker ud af alle dem der er på serveren. Så jeg forstår ikke din pointe med at det bliver et problem når det sagtens kan fikses nemt.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

@Noah  

 

Det jeg mener med demote er at alle folk uanset job kan blive demoted ved brug af commanden /demote <navn>  hvor efter der starter et vote system til at remote personen denne command kan ikke bruges når admins er online  

 

Og som jeg skriver kan man ikke se vote til /demote når man har jobvote fra 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Noah skrev:

Men hvordan kommer det til at blive misbrugt når det er vote ??? Når man bliver demoted er det kun 1 person der bestemmer over ens skæbne. Men når det er et votekick kan alle på serveren stemme om personen skal kickes eller ej. Så jeg forstår ikke din pointe.

Men du skal lige huske på at hvis man er i et stort gang og der er en person som man er sur på kan alle fra ganget stemme ja til og vote kicke ham, og hvis han så kommer ind igen bliver han nok bare vote kicket engang til hvor efter at han så for ban i 1 til 4 timer

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor du skal -reppe folk der kommer med feedback til dit forslag. Hvis du ikke kan tåle kritik, hvorfor så lave et forslag?

 

Anyways, jeg synes at folk skal filme pisset og lægge det op på forum. Hvis du gerne vil rp, så lad vær med at gå ind klokken lort om aftenen.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Noah skrev:

@Aske

 

Tror ikke at du har læst mit forslag ordentligt, men det er sgu lidt ligemeget nu...

Jeg Har læst dit forslag igennem og har bidt mærke i at der står specifikt den her linje 

12 timer siden, Noah skrev:

Det er mine ideer i forhold til det her forslag.. Skriv gerne flere i denne tråd. 

Du skriver at man gerne skal skrive flere ideer til dit forslag hvorefter jeg suplerer med at vi skak have fikset vote systemet på /demote

Link til kommentar
Del på andre sites

hey læste lige din ide 

 

 

 

jeg vil gætte på at det vil blive misbrugt stort 

fx en bank ejer kan blive kicked uden noget grund og bum gratis printer 

 

 

så tror dog kun det vil give mening at staff,s havde muligheden for at gøre det fordi det er jo derfor de har fået arbejdet som staff 

 

 

 

skrives på mobil så stave fejl tænk ik på det 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Noah skrev:

Fjerner sgu nok opslaget før jeg bliver bombarderet med flere -reps

Du er seriøst mere hjerneskadet end Rambo hvis at du ikke forventer -reps når du legit selv -repper at kritik mod dit forslag.

 

Ift. forslaget så ved 4-5 tiden når alle folk er gået i seng, undtagen én, så ville en person se det, og kicke ham bare fordi han havde lyst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det hænder, at store dele af vores spillerbase vil udnytte funktioner, hvis de tror på, at de kan slippe for konsekvenserne, desværre.

 

Uagtet om foreslaget i teorien er god, så er den knap så funktionel i praksis.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 11/03/2019 den 10:50 AM , Guzern skrev:

Du er seriøst mere hjerneskadet end Rambo hvis at du ikke forventer -reps når du legit selv -repper at kritik mod dit forslag.

 

Ift. forslaget så ved 4-5 tiden når alle folk er gået i seng, undtagen én, så ville en person se det, og kicke ham bare fordi han havde lyst.

@Guzern Hvem har sagt at jeg ikke forventer -rep ? 

 

Er sådan set lidt ligeglad med -rep hvilket er derfor jeg ikke har fjernet mit post alligevel. 

Jeg -repper folk som tydeligvigs ikke har læst mit forslag. haha og hvordan fuck er Rambo hjerneskadet XD. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Guzern skrev:

 

Han joker legit med at hans lillebror blev ramt af en bil?

Det var ham der fik 100 -reps på én tråd.

 

 

Jaer okay har lige læst den der tråd det er fandme fucked up 😕.. Troede du mente ham fra filmen Rambo. 

 

Men det er da lidt sygt at du sammenligner mig: "en der laver et forslag og derefter -repper folks argumenter eller meningner jeg ikke er enig i" Med en der lyver om at hans lillebror er blevet kørt ned for opmærksomhed...

 

Og forresten var sagen med Mcream en sag der foregik da der var mindst 20+ på serveren uden admins.. Det ville sku have været rart at kunne kicke ham der. Ved godt at det ikke sker så tit, men når det sker er det skide irreterende og så svært er det heller ikke at implementere en votekick funktion. Og i dit eksemple med folk der spiller stavox klokken 4-5 om natten bare kicker den ene anden virker bare som en hypotese der nok ikke kommer til at ske. Men hvis det gør kan man jo bare lave en ban request på ham der kicker en uden grund. Det er 1 ban request ud af de 10 andre der normalt ville komme hvis der ikke var votekick.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.