Hop til indhold
Stavox

hvad syntes i om at gå i skole?


Ongo

Sjovt eller Kedeligt  

52 stemmer

  1. 1. er det Sjovt eller Kedeligt?

    • Sjovt?
      7
    • Kedeligt?
      23
    • Begge dele?
      22


Recommended Posts

Hvad er det for nogle kategorier? 

Jeg ville have tilføjet læringsfuldt eller fremtidssikrende

 

De færreste synes at folkeskole er sjovt. Personligt så sov jeg selv gennem hele 8-9. klasse. Det ledte til en afgangsnominering der lød på "årets sovetryne".

Det har bidt mig rimelig hårdt i røven når det kommer til gymnasiet. Jeg er personligt rimelig glad for at gå på HTX. Det giver lidt mening til de kedelige ting 😉

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, jeg syntes noget af det bedste ved at være i skole, er at være sammen med vennerne, hvor man for nogle sjove oplevelser.

Nogle af timerne er kedelige og nogle andre er bedre.

Jeg er ellers glad for at gå i skole, fordi jeg har nogle gode venner, og lærer.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, Jimmi skrev:

Det kommer meget an på om, du har en god lærer. Jeg synes personligt, at Tysk er sjovt grundet min lærer gør det sjovt.

1. Jeg har en lærer som ikke kan dansk

2. Vi kan altså ikke holde maskerne i timen.

3. Jeg har kun lært at sige "Hej jeg hedder Gabriel."

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Middi skrev:

Hvad er det for nogle kategorier? 

Jeg ville have tilføjet læringsfuldt eller fremtidssikrende

 

De færreste synes at folkeskole er sjovt. Personligt så sov jeg selv gennem hele 8-9. klasse. Det ledte til en afgangsnominering der lød på "årets sovetryne".

Det har bidt mig rimelig hårdt i røven når det kommer til gymnasiet. Jeg er personligt rimelig glad for at gå på HTX. Det giver lidt mening til de kedelige ting 😉

 

 

Er helt enig... Slackede hele folkeskolen og Gym er langt mere striks angående afleveringer etc. Det er ikke "svært", men når man er vant til at slacke... så...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har overordnet lært en ting eller to ved at gå på et gymnasie:

  1. Nogen gange er der bare ikke tid til at nå det hele, og det er ok. Det sker at ens afleveringer nogle gange bliver lidt sjuskede fordi man har 4-5 afleveringer til omtrent samme deadline. Bare aflevér alle dine aflevering på trods af kvaliteten. Så må skolerne snart lære at forstå at kvantitet =/= kvalitet.
  2. 3.G = skoletræt. Men det forstår lærerne ikke. De kan ikke huske dengang man havde en skolestreak på +13 år, og var kørt fast i den samme rutine med den samme kedelige teori-undervisning.

 

Held og lykke til jer der skal på gymmelym, husk at nyde venskaberne 🤙

Link til kommentar
Del på andre sites

Har egentligt ikke noget imod, at gå i skole, men den måde skemaet er lavet på, synes jeg er voldsomt forkert udført. Forstår ikke meningen i, at man skal have 2 timers pause hver dag. For mig giver det bedre mening bare, at lære noget konstant i stedet for, at holde pause 25% af dagen..

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, DoktorDim skrev:

Har egentligt ikke noget imod, at gå i skole, men den måde skemaet er lavet på, synes jeg er voldsomt forkert udført. Forstår ikke meningen i, at man skal have 2 timers pause hver dag. For mig giver det bedre mening bare, at lære noget konstant i stedet for, at holde pause 25% af dagen..

dim nu det ikke for at være nederen eller noget, men jeg tror nu at de 25% af dagen er meget godt for en. man kan jo være sammen med sine venner eller få nye venner for den sags skyld og man skal jo også have lidt mad i maven i løbet af en skoledag.

 

jeg vil helt sikkert have det stramt med ikke at have pauser da det hjælper en meget til at komme igennem en dag. I stedet for det jo bare er undervisning på undervisning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt nogle gange og andre gange er det bare kedeligt. Det har også lidt at gøre med humøret tror jeg?

 

Når man er sur eller træt gider man nok ikke så meget .

Når man er glad ville man nok lave lidt mere tror jeg. også man ville også have et bedre Humør?

Link til kommentar
Del på andre sites

På 9/1/2019 den 7:52 AM , DoktorDim skrev:

Har egentligt ikke noget imod, at gå i skole, men den måde skemaet er lavet på, synes jeg er voldsomt forkert udført. Forstår ikke meningen i, at man skal have 2 timers pause hver dag. For mig giver det bedre mening bare, at lære noget konstant i stedet for, at holde pause 25% af dagen..

 

Problematikken ligger i, at alle undersøgelser peger på at pauser er påkrævet for at sikre læring. 

Det svarer lidt til, at man lige rebooter sin computer og får cleared sin ram cache. Uden pauser, ville eleverne blive ramt af enormt koncentrationsbesvær. Man kan nemlig ikke “lære konstant” som du skriver.

 

Og lige en ekstra side bemærkning; Folkeskolen er ikke 100% faglig læring. Det er også her man lærer hvordan man begår sig socialt. Her er pauserne altså også enormt vigtige.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.