Hop til indhold
Stavox

Combat, Revive / Bleedout, Ny Bil, Fists


Dynn

Recommended Posts

Hej!

Hvis du laver andet end at sidde inde i din base, har vi lavet noget nyt du sandsynligvis vil opleve ret hurtigt.

Ifm. ændringer til lægerne udvidede vi lidt på idéen om, at man kan blive revived. Det med at blive tvunget til at ligge død, har altid været noget vi har holdt tilbage. Ingen gider jo at ligge på jorden i mere end to sekunder, hvis det bare er for at vente på at respawne. Derfor skulle ændringer til det eksisterende system være noget man selv havde kontrol over. For ikke mere end et par dage siden, fandt vi så endelig på en idé til, hvordan vi på en god måde kunne lave et system som ikke irriterede de spillere der bare ville respawne. For at komme til sagen:

 

Når du ryger ned på 0 hp, falder du ned til jorden. Du er ikke død, men du ligger i det stadie vi kalder "bleedout". Gør du ingenting, kan du blive liggende i 30 sekunder, hvorefter du så dør.

DhzoBHE.png

Holder du Venstreklik inde, kan du holde i 100 sekunder, hvis du gør det fra starten. Er du ikke interesseret i ligge der, kan du bare holde Højreklik inde, så dør du inden for 5 sekunder.

Du ryger også ned, hvis du bliver kørt ned af en bil. Her dør du heller ikke med det samme. Der er visse scenarier der gør, at du dør med det samme. Du dør f.eks. med det samme, hvis du har været hjulpet op inden for de seneste fem minutter (og ikke været død), og ryger ned igen.

20qT4bD.png

Hvorfor skal du så ligge der på jorden? Andre spillere i nærheden, uanset job, kan hjælpe dig op igen. Hvis du bliver hjulpet op, som tager lidt over 5 sekunder, er du tilbage på benene, og har ikke ting som NLR. Du fortsætter altså hvor du røg ned fra. Du kan hjælpe folk op, ved at sætte dig ned og trykke E på dem. Du kan godt kigge rundt, men hvis du rykker dig, stopper den.

x5Kt0Fs.png

 

Har du skudt en person, som du ikke lige tænker skal hjælpes op af nogen igen, kan du selv færdiggøre ham. De første sekunder fra han ryger ned, vil du ikke kunne færdiggøre ham. Vent derfor lidt, og så færdiggør ham med et skud. Pga. Garry's Mod's måder at håndtere disse typer animationer på, kan det godt være, at du ikke helt ser hovedet der hvor serveren mener det er. Derfor anbefales det, at du bare skyder ham i maven. Han har kun 1hp, så det kræver ikke så meget, så længe du ikke skyder ham sekundet personen ryger ned.

 

Dette har ret store ændringer for skudfights med politiet. Ryger du ned ifm., at en betjent skyder dig, kan du nemlig ikke bruge Højreklik. Det giver altså betjentene mulighed for at anholde dig, når du ligger der på jorden, og er helt hjælpeløs.

Dør du med et våben fremme, vil det også blive smidt på jorden. Resten af dine ting beholder du, såfremt du bliver hjulpet op igen.

 

NYT TIL SØNDAG

Er du læge, kan du hjælpe folk op endnu hurtigere. De får også fuld liv, når de er hjulpet op. Ydermere er der ikke cooldown på at ryge ned, på dem du hjælper som læge. Dette gør, at de kan ryge ned igen inden for kort tid, uden at dø med det samme, som ellers er adfærden.

 

Vi har tilføjet en ny bil. Det er en Range Rover og den koster 5 mil. Den kan købes i en begrænset periode, som vi har fastsat indtil d. 28. Efterfølgende vil den være mulig at sælge på bilmarkedet. Vi ved godt de sidste mange biler har været limited, men det virker for os som om, at det er de eneste biler I synes er relevante.

Denne bil er også en mulighed at bruge som rigspolitichef, da Metro har været så god at tilføje bagagerum til den. Det betyder også, at den har support for vores soon to come Boom Blasters.

Pga. fejl i vcmod, kommer der ikke til at være lys på den indtil det er fixed. Vi håber det bliver fixed i løbet af søndag.

 

Vi har fixet en fejl med civiluniformen, og gjort så betjente ikke mister sin licens når de dør.

 

Når du bliver arrested, får du nu fists, så du kan slå andre fanger og betjente i tilfælde af, at du ikke bliver efterladt alene i din celle.

 

I løbet af dagen lørdag, har vi observeret nogle fejl med det nye system, som har ført til disse fixes (har i bemærket andet, bedes I kontakte en staff):

  • NLR-timeren blev ikke triggered rigtigt.
  • Downed-status var ikke synced korrekt
  • Hits gør nu, at man dør med det samme.
  • Scoreboard-værdier er ikke fucked.
  • Fixede fejl der gjorde det muligt at forblive downed, uden nogensinde at respawne.
  • Collisiongroup bliver sat rigtigt, så visse props ikke fucker spilleren.
  • Fixede heist ikke registrerede deaths
  • Fixede minijob hitjob ikke registrerede death
  • Fixede event hooks

 

Link til kommentar
Del på andre sites

14 minutter siden, Dynn skrev:

Hvem betaler det?

Delvist kommentar, og delvist idé jeg kommer med her.

 

Skat

Jeg vil mene at det ville give god ide at folk skulle begynde at betale skat, og på den måde kunne det blive gratis af få læge hjælp -Det kunne godt være at lægernes løn skulle hæves lidt så. ifølge mig så skal man kun betale skat på ens Løn, og det man modtager på mobile, da droppede penge er en slags "sorte penge".

Skattesnyd  

Det skal også kunne være muligt at lave skattesnyd. Det skal dog gøres på en speciel måde ellers bliver du opdaget. Jeg ved ikke helt hvordan det skal komme til at fungere, hvis det er. Men i er jo så gode til at finde på idéer.

 

Skat app

Selvfølgelig skal der også være en app så. Du skal kunne følge med i hvornår du betaler, og hvad du har betalt for. Det kunne måske også være der staten opdager at du måske har snydt i skat?

 

Ja, jeg ved godt der er et par forslag omkring dette, men jeg syntes lige det passede ind her, nu hvor gutten nævnte idéen med at lægerne skulle blive betalt

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Bjørnen skrev:

Delvist kommentar, og delvist idé jeg kommer med her.

 

Skat

Jeg vil mene at det ville give god ide at folk skulle begynde at betale skat, og på den måde kunne det blive gratis af få læge hjælp -Det kunne godt være at lægernes løn skulle hæves lidt så. ifølge mig så skal man kun betale skat på ens Løn, og det man modtager på mobile, da droppede penge er en slags "sorte penge".

Skattesnyd  

Det skal også kunne være muligt at lave skattesnyd. Det skal dog gøres på en speciel måde ellers bliver du opdaget. Jeg ved ikke helt hvordan det skal komme til at fungere, hvis det er. Men i er jo så gode til at finde på idéer.

 

Skat app

Selvfølgelig skal der også være en app så. Du skal kunne følge med i hvornår du betaler, og hvad du har betalt for. Det kunne måske også være der staten opdager at du måske har snydt i skat?

 

Ja, jeg ved godt der er et par forslag omkring dette, men jeg syntes lige det passede ind her, nu hvor gutten nævnte idéen med at lægerne skulle blive betalt

Jeg er frisk på din ide det er en feder måde at lave Rp på👌

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutter siden, Dynn skrev:

Ting der kommer fra i morgen, er blevet tilføjet til den originale post 🙂  - Det inkluderer bl.a. en ny bil.

Er Range Rover Politibil VIP?

Ville være glad hvis at None-VIP Vicerigs også havde mulighed for at bruge de samme features som en VIP ville kunne bruge.

Link til kommentar
Del på andre sites

aight, herre nice alt sådan noget MEN -

 

Hvad nu hvis der er læger inde og man bliver dræbt, så hvis man kunne se en tekst hvor der står "der er læger på arbejde, kald efter hjælp" hvor alle læger på arbejde vil få en besked og en prik på mappet hvor personen der har kaldt efter hjælp ligger, så lægerne faktisk kan hjælpe mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, Marcus skrev:

aight, herre nice alt sådan noget MEN -

 

Hvad nu hvis der er læger inde og man bliver dræbt, så hvis man kunne se en tekst hvor der står "der er læger på arbejde, kald efter hjælp" hvor alle læger på arbejde vil få en besked og en prik på mappet hvor personen der har kaldt efter hjælp ligger, så lægerne faktisk kan hjælpe mere.

God idé 😉 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, slaskefar skrev:

Jeg tror på en eller anden måde at lægerne skal have noget for det ellers gider de ikke køre over på den anden side af mappet for at hente en eller anden spasser der er hoppet ned fra en lygtepæl.

Man kan jo gøre som Arma 3 RP, tage 1000 kroner fra ham der bliver hevet op og giver dem til lægen.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, slaskefar skrev:

Jeg tror på en eller anden måde at lægerne skal have noget for det ellers gider de ikke køre over på den anden side af mappet for at hente en eller anden spasser der er hoppet ned fra en lygtepæl.

Der er en del services som bl.a. denne, der kunne være fed at forhøje betalingen på. Som jeg har sagt før, prøver vi så vidt muligt at gøre så der ikke laves penge ud af ingenting. Derfor skal vi finde på en måde hvor vi tager pengene fra nogen, før vi giver dem til f.eks. læger. Skat var en mulighed, som der er nævnt længere oppe.

Lige nu, Marcus skrev:

Man kan jo gøre som Arma 3 RP, tage 1000 kroner fra ham der bliver hevet op og giver dem til lægen.

Det er også en mulighed, men mon ikke nogen vil vælge bare at respawne så? 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Dynn skrev:

Det er også en mulighed, men mon ikke nogen vil vælge bare at respawne så? 

Det kommer vel fuldstændig an på hvad værdier du har på dig og hvor seriøst du tager RP, hvis jeg ligger med en M82 eller noget weed vil jeg sgu langt hellere betale et par hundrede kroner end at miste det.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Dynn skrev:

Der er en del services som bl.a. denne, der kunne være fed at forhøje betalingen på. Som jeg har sagt før, prøver vi så vidt muligt at gøre så der ikke laves penge ud af ingenting. Derfor skal vi finde på en måde hvor vi tager pengene fra nogen, før vi giver dem til f.eks. læger. Skat var en mulighed, som der er nævnt længere oppe. 

Hvad med forsikring som skal købes af lægen? Så det er gratis ellers er det ikke. Så kommer der ikke ‘nye penge’.

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Marcus skrev:

aight, herre nice alt sådan noget MEN -

 

Hvad nu hvis der er læger inde og man bliver dræbt, så hvis man kunne se en tekst hvor der står "der er læger på arbejde, kald efter hjælp" hvor alle læger på arbejde vil få en besked og en prik på mappet hvor personen der har kaldt efter hjælp ligger, så lægerne faktisk kan hjælpe mere.

Arma 3 RP ?😅 Foregår nemlig på præcist samme måde 😄

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.