Hop til indhold
Stavox

[Solved] Alarm central til politiet


mathiashoeg

Recommended Posts

Jeg synes det burde være sådan at alle de som er nødopkald skal så komme ind på politi app'en under noget der nok så kommer til at hedde Nødopkald hvor betjenten så skal 

have 2 muligheder den ene en grøn knap hvor der "står Join opkald". og en rød hvor der står Afslå og så nok også et nyt job der hedder alarm central eller noget i den stil.

(Sådan vil jeg mene det skulle være hvis det overhovedet bliver til noget)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Nikolaj skrev:

Jeg synes det burde være sådan at alle de som er nødopkald skal så komme ind på politi app'en under noget der nok så kommer til at hedde Nødopkald hvor betjenten så skal 

have 2 muligheder den ene en grøn knap hvor der "står Join opkald". og en rød hvor der står Afslå og så nok også et nyt job der hedder alarm central eller noget i den stil.

(Sådan vil jeg mene det skulle være hvis det overhovedet bliver til noget)

præcis det er en god ide!

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, mathiashoeg skrev:

kunne være ret fedt hvis der var en alarm central så politiet kunne få opgaver igennem det kunne være lidt federe og blive lidt bedre rp 🙂

 

Ikke for at lyde dum men der er jo en politi app for borgere hvor man kan lave en sag som politiet kan løse er det ikke lidt det samme som en opgave?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 18/12/2018 den 12:09 AM , BørnepsykologenJane skrev:

Altså så borgere ringer til politiet for hjælp? Hvis det er det du mener, synes jeg det kunne være en fed tilføjelse til rp

 

Det er jo præcis det samme som endten

 

-   /112 jeg skal bruge hjælp...

-   Borger politi app oprette sager

 

Det er noget der er i forevejen det der med at tilkalde politiet

 

Men hvis i mender det med at man snakker med en eller anden gut i i stedet for at skrive så kommer det jo også til at tage længere tid for så skal gutten skrive eller til at sige til politiet hvad der sker og hvor de skal hen. Men ellers fed idé hvis det var det du mendte. 

 

Det kunne være fedt med sådan en som tager og snakker med en. Det er der også i virkeligheden. Der ringer man op til 112 hvor du bliver spurgt om hvad nødsigtvationen og hvor man befinder sig og hvad der er sket.

 

Mvh. Pinky

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså lyder som et meget fedt forslag, men. Teknisk set kan det lade sig gøre i form af de nuværende systemer for politiet.

 

En selvskabt måde kunne f.eks. virke sådan her -

  1. En person opretter en sang under borger-politi appen om at de fx bliver røvet ved hospitalet.
  2. En politibetjent finder et fint lille sted at lave et kontor "eller bare bruger de kontor som der er", og sætter sig så og kigger på politi-appen om der er nogle aktive sager,
    hvis der er kan den betjent så lave en forespørgsel til alle politi på radioen/group chat omkring at nogle skal bruge hjælp ved "stad/hvad der sker osv".
  3. En patrulje kan så svarere tilbage at de tager sig af sagen ved hjælp af et sejt kode sprog, og kører ud og undersøgere det.

 

Så er det jeg lige har beskrevet et alarm central for borgere/vagtcentral for politiet, som kan laves i ud fra det vi allerede har tilgængelig som borgere og politi.

Så det er en cool nok idè som du har kommet med, men man kan enlig godt gøre det samme uden at tilføje noget. ? 🙂

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Sekondløjtnant Sand skrev:

Altså lyder som et meget fedt forslag, men. Teknisk set kan det lade sig gøre i form af de nuværende systemer for politiet.

 

En selvskabt måde kunne f.eks. virke sådan her -

  1. En person opretter en sang under borger-politi appen om at de fx bliver røvet ved hospitalet.
  2. En politibetjent finder et fint lille sted at lave et kontor "eller bare bruger de kontor som der er", og sætter sig så og kigger på politi-appen om der er nogle aktive sager,
    hvis der er kan den betjent så lave en forespørgsel til alle politi på radioen/group chat omkring at nogle skal bruge hjælp ved "stad/hvad der sker osv".
  3. En patrulje kan så svarere tilbage at de tager sig af sagen ved hjælp af et sejt kode sprog, og kører ud og undersøgere det.

 

Så er det jeg lige har beskrevet et alarm central for borgere/vagtcentral for politiet, som kan laves i ud fra det vi allerede har tilgængelig som borgere og politi.

Så det er en cool nok idè som du har kommet med, men man kan enlig godt gøre det samme uden at tilføje noget. ? 🙂

kan godt se hvad du mener men hvis det skulle køre sådan burde betjentene og få en notifikation på der er kommet en sag fordi der er ikke ret mange der kikker inde under aktive sager. men så at man gør så den første der tager sagen får den

Link til kommentar
Del på andre sites

@mathiashoeg Ja jeg ved godt at "Aktiv sag" systemet desværre ikke bliver brugt så meget, men ville bare lige forklarer en måde man teknisk set kunne gøre det på.

Men jeg er enig i at hvis man bare lavet, så der kom en simpel notifikation på at der var en ny aktiv sag, så ville det nok hjælpe lidt. Og hvis borgerene så husker at bruge det tilstrækkelig når de faktisk har en sag, og i stedet for at skrive til 112 hvor det ikke kommer ind i systemet.

 

Men nu må vi jo se hvad folk og udviklerne siger til det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
På 17/12/2018 den 5:51 PM , mathiashoeg skrev:

kunne være ret fedt hvis der var en alarm central så politiet kunne få opgaver igennem det kunne være lidt federe og blive lidt bedre rp 🙂

Hey du. 

Kan gost se hvor du vil hen. 

Jeg mener, hvis det bliver til noget, at man så skulle få en notification vedr. det opkald der er blevet lavet. 

Jeg er jo vicerigspolitichef, så jeg arbejdet faktisk på en ‘hjemmeside’, som alt politi kan starter op via shift tab, i den ingame browser der er. Den bygger på, at jeg, eller en anden, kan sende opkald ind, og I, politiet, kan så vælge om i vil tage det, eller ej. Og det bliver sådan, at når i så vælger at I køre derud, kan jeg se det og behøver derfor ikke at snakke så meget over radioen hele tiden. Det giver mere rum til vigtigere opgaver. 

 

Mvh. 

Noah

(skrevet på mobil)

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.