Hop til indhold
Stavox

Lav dine egne tablet apps + Garry's Mod i 64 Bit


Emoyly

Recommended Posts

Som du måske har hørt, er udviklerene af Garry's Mod i gang med at udvikle en opdatering til Garry's Mod, der kommer til at kunne køre i 64bit.

64bit versionen kommer nok ikke til at ændre meget i forhold til performance, men det forbedrer dog et par andre ting.

For det første, bliver voice codec'et opdateret til et nyt codec, der gør at lyden vil være mindre forsinket, og lyde meget bedre. Dette er dog ikke noget vi kan teste før tid.

Hvad vi kan teste, er den nye in-game browser. Altså browseren der viser hjemmesider in-game, som f.eks regler, og Chrome appen på din tablet (Ja, Chrome appen bruger rigtige hjemmesider).

Den nye in-game browser er baseret på Chromium, og kører meget bedre end den gamle. Udover det, understøtter den også en del nyere web features.


Det gør også at vi har nogle nye muligheder, for som du måske har set, har jeg arbejdet lidt på at lave så at du kan lave dine egne apps til tabletten.

Apps du laver, vil så kunne downloades fra den helt nye AppStore app.

Det er så præcist hvad du kan teste i dag, hvis du blot opdaterer til den nyere "beta" version af Garry's Mod.

 

Så her er så hvordan du opdaterer dit Gmod

Spoiler

 

1. Åben dit Steam, højreklik på Garry's Mod, og vælg properties (Egenskaber)

00PBr.png

 

2. Vælg betas (betaer)

00Ylq.png

 

3. Tryk på menuen hvor du vælger betaversion, og vælg x86-64 - Testing 64-bit builds versionen

- BEMÆRK: Kan du ikke trykke på dropdown-menuen hvor du kan vælge version, skal du lige lukke dit spil, og starte forfra med disse steps.

00Lua.png

 

4. Luk vinduet, og se hvordan dit Steam smukt opdaterer dit Garry's Mod til 64bit betaen.

 

Vær opmærksom på at når den fulde version kommer ud, vil din 64bit beta nok ikke længere fungere, og du vil nok derfor skulle ind og framelde betaen igen.

Det gør du på samme måde som du har tilmeldt den, bortset fra at du blot skal trykke på "NONE - Opt out of all beta programs"

Der er også flere der har rapporteret at de crasher oftere med 64bit versionen, hvis det sker for dig, så hvis du oplever det, er jeg sikker på at udvilkerene af Garry's mod ville sætte pris på, hvis du sendte dem dine crashlogs. Du kan poste eventuelle problemer relateret til 64bit versionen på deres forum her https://forum.facepunch.com/gmoddev/btgwr/64-bit-Garry-s-Mod/

 

Tabletapps fungerer således

Du hente apps fra AppStore appen.

Du kan lave dine egne apps i PHP, ved at oprette en ny tabletapp i AppStore appen.

Det bliver så hostet på en af vores servere, hvor du har fuld FTP adgang til at kunne uploade filer, og generelt styre din app.

Vi har opfundet en helt ny valuta, som du betaler for din tabletapp i. Den hedder simpelthen Credits.

Credits er noget du som udvikler køber på AppStore for in-game penge, som du så også kan sælge i AppStore.

Det koster en 1000 credits at lave en app, og det koster så 100 250 credits per måned, for at din app forbliver oppe.

 

Du kan også lave køb i din app, så folk kan sende dig penge. Som bruger af en app, køber du med dine in-game penge, som så bliver konverteret til credits, og sendt til udvikleren af appen. (Der er et mindre gebyr på alle overførsler)

Så hvis du altid har drømt om at lave Minesweeper med in-app-purchases (ligesom Microsoft har gjort, wtf), så kan du nu udleve din drøm!

 

Der er et par API features til apps, så du kan få folks SteamID, navn osv.

Du har også mulighed for at oprette MySQL databaser fra web kontrolpanelet, så du kan opbevare en masse cool data.

Alt sammen er brugt i min eksempelapp, som du kan finde i AppStore. Source koden kan du finde på min GitHub profil, så du kan bruge den som en slags skabelon til din egen app.

 

Fuld guide til at lave din helt egen tablet app kommer meget snart!

 

One more thing

Jeg har også tilføjet HTTP funktioner til E2.

Folket har simpelthen efterspurgt det så mange gange, at vi har bukket under for gruppepresset, og tilføjet dem.

Som det er lige nu, bliver requests udført på serveren, og fungerer kun med GET requests. De kan også kun sendes til tabletapp sider.

Det gør dog at du nu kan forbinde din e2 til f.eks mysql, eller at du kan forbinde dem til et kontrolpanel eller noget. Mulighederne er faktisk stort set kun begrænsede af din kreativitet.

Jeg planlægger at tilføje to ekstra funktioner til HTTP modulet, så du kan lave requests fra klienten af, som både kan være GET og POST. Det vil åbne en del flere muligheder for hvad du kan gøre med det. Dog vil der stadig være mulighed for at lave GET requests fra serveren, så du f.eks kan lave et licenssystem som klienten ikke kan fucke med.

Dokumentation for HTTP funktionerne finder du på Dash.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er problemer med stacksizen i specifikke scenarier, der ikke er blevet ændret korrekt i 64bit-versionen af gmod, som forårsager en øget mængde crashes. Vi har en aktiv dialog med Facepunch om problemet, og de regner med at arbejde på en fix i morgen. Vi giver nærmere besked, når det er fixed, så det er "mere sikkert" at bruge 64bit-versionen igen uden crashes.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Dynn skrev:

Det ser ud som om at crashes kan forhindres indtil videre, ved at slå multicore fra i jeres scoreboard.

Kan ikke spille uden multicore, da det booster mine fps utroligt meget, så tror bare jeg venter til at 64bit er udviklet noget mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.