Hop til indhold
Stavox

[Solved] Nyt job - Parkeringsvagt


Grønfar 🌱
 Del

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Jeg har gået og leget lidt med tanken om et nyt job, nemlig en parkeringsvagt!

Her er min ide:

 

Parkeringsvagtens opgave: Som parkeringsvagt skal man regulere parkeringsforholdene for biltrafikken og kontrollere, at bilisterne overholder reglerne. Det vil sige, at man udsteder afgifter til biler, som holder ulovligt. Desuden hjælper du bilisterne. Arbejdstiden er vekslende, da der i øget grad bliver tale om betaling og tidsbegrænset parkering i aften- og nattetimerne samt i weekender. Efter endt vagtrunde skal du rapportere om fejlskiltning, melde stjålne køretøjer og optælle antallet af kontrolafgifter.

 

Parkeringsvagtens midler: Som parkeringsvagt skal man self også have en række midler, som:

  • En bødeuddeler. Den bevirker at hvis bilen holder ulovligt, ville parkeringsvagten have muligheden for at uddele en bøde. Når ejeren af bilen, kommer hen til bilen, vil man (inden man kan køre) få muligheden for at betale bøden eller at afvise bøden. Hvis man vælger at afvise bøden, vil man blive eftersøgt, ligesom hvis man ikke har betalt sin fartbøde.
  • Politiets kriminalregister: Som parkeringsvagt, vil man også kunne have muligheden for at se om den givne bil er eftersøgt. Hvis den givne bil så er eftersøgt, ville man skulle give besked til politiet, så politiet kan konfiskere bilen. 

 

Parkeringsvagtens løn: Som parkeringsvagt ville man også skulle have løn, dette er jo hovedsageligt op til admins, hvordan dette fungere. 🙂Men tænkte umiddelbart at hvis bøden betales, ville de givne penge gå direkte ind i parkeringsvagtens pung.

 

Antallet af parkeringsvagter: Jeg tænkte at der maks skulle være 2 parkeringsvagter, således at byen ikke bare vrimlede med parkeringsvagter, og prøvede at gå rundt og fange parkeringssyndere. Dette job skulle gerne være stille og roligt, og det skal ikke være et kapløb om at finde en bil der er parkeret ulovligt.

 

Jeg håber i vil tage godt imod min idé

 

De bedste hilsner 

 

AproX

 

 

 

  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor kan politiet ikke gøre det? Da der ofte løber 5 betjente rundt i civil i byen kan de lige så godt konfiskere biler/give dem en bøde.

 

Der har hvis jeg ikke er helt forkert på den er det på To Do eller er det blevet fjernet.

 

Det er ikke helt det samme men i den stil.

 

Redigeret af Mads (ULTRA)
  • +Rep 1
  • Hat 1
  • Brugbart 2
Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, AproX skrev:

Helt enig gutter, min tanke var også at gøre politiets arbejde en smule lettere. Men kan da sagtens følge jeres tankegang. Men ellers kan man vel udvide politiets funktioner, så de vil kunne gøre parkeringsvagtens arbejde. 

 

 

Det ville faktisk være fint med en parkerings vagt. Oplever tit at politiet kun går efter parkeret biler, i stedet for en KOS base. Så med dette job kunne politiet faktisk lave "vigtige" ting

  • +Rep 1
  • -Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Schumacher skrev:

Det ville faktisk være fint med en parkerings vagt. Oplever tit at politiet kun går efter parkeret biler, i stedet for en KOS base. Så med dette job kunne politiet faktisk lave "vigtige" ting

Hvorfor tror du at de tager bil frem for at warrant en KOS base, fordi at det er rent copbait de skyder til højre og venstre, kæmpe mega skilte overalt. Og så er de ofte 4-5 mennesker i basen og har en ret god raid-indgang som meget tit er svær at komme igennem jeg mener at politiets-raid muligheder er rigtig dårlige forhold til dem der ejer basen Politiet mangler bedre våben. Og bare generelt flere ting de kan arbejde med så deres arbejde kunne blive nemmere i form af raid af baser.

  • Brugbart 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Tror ikke mange ville bruge dette job, da det hurtigt vil blive kedeligt, at gå rundt dag ind og ud, og prøve at finde biler der er parkeret ulovligt, fordi hvis dette blev et job, ville folk jo passe meget mere på med hvordan de parkere, fordi de ved der er en vagt der går rundt og holder øje. Og det vil også betyde at der er ikke er god penge i jobbet, som gør at folk ikke vil være jobbet.

Tror ikke dette er et job, som ville fungere godt på serveren, desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

39 minutter siden, xKow skrev:

Tror ikke mange ville bruge dette job, da det hurtigt vil blive kedeligt, at gå rundt dag ind og ud, og prøve at finde biler der er parkeret ulovligt, fordi hvis dette blev et job, ville folk jo passe meget mere på med hvordan de parkere, fordi de ved der er en vagt der går rundt og holder øje. Og det vil også betyde at der er ikke er god penge i jobbet, som gør at folk ikke vil være jobbet.

Tror ikke dette er et job, som ville fungere godt på serveren, desværre.

Jeg ville da gerne, når jeg alligevel bare står AFK og tager cases.

  • +Rep 1
  • Sjovt 1
Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, xKow skrev:

Tror ikke mange ville bruge dette job, da det hurtigt vil blive kedeligt, at gå rundt dag ind og ud, og prøve at finde biler der er parkeret ulovligt, fordi hvis dette blev et job, ville folk jo passe meget mere på med hvordan de parkere, fordi de ved der er en vagt der går rundt og holder øje. Og det vil også betyde at der er ikke er god penge i jobbet, som gør at folk ikke vil være jobbet.

Tror ikke dette er et job, som ville fungere godt på serveren, desværre.

 

Umiddelbart, vil der selvfølgelig være nogen (inklusiv dig), som ikke ville syntes at jobbet vil være særligt sjovt. Men du skal måske også tænkte over at bare fordi man har jobbet, vil man ikke bare...

Citat

"gå rundt dag ind og ud"

 

Det er jo netop derfor, der også er mange andre jobs man kan tage. Man behøver jo ikke at være parkeringsvagt hele sit liv. Blot ved et tryk på F4, kan du skifte job.

Redigeret af AproX
Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, AproX skrev:

 

Umiddelbart, vil der selvfølgelig være nogen (inklusiv dig), som ikke ville syntes at jobbet vil være særligt sjovt. Men du skal måske også tænkte over at bare fordi man har jobbet, vil man ikke bare...

 

Det er jo netop derfor, der også er mange andre jobs man kan tage. Man behøver jo ikke at være parkeringsvagt hele sit liv. Blot ved et tryk på F4, kan du skifte job.

Det var heller ikke ment som at være det hele dagen, men forestil at være dette job i lad os sige 1-2 timer, så bliver det jo hurtigt kedeligt.

  • Dum 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Synes det er en fed ide har også et forslag om at vagten kunne have en ting til at sætte om hjulet så bilen ikke kan flytte sig hvor efter personen skal kontakte politi eller pvagt 

 

Tænker det kunne tage samme tid som at lock picke en bil og at den sættes om hjulet

Redigeret af Aske
Stavefejl smukke😘😘
  • +Rep 1
Link til kommentar
Del på andre sites

På 10/11/2018 den 9:57 PM , aske020304 skrev:

Synes det er en fed ide har også et forslag om at vagten kunne gave en ting til at sætte om hjulet så bilen ikke kan flytte sig hvor efter personen skal kontakte politi eller pvagt 

 

Tænker det kunne tage samme tid som at lock picke en bil og at den sættes om hjulet

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ja synes det er en god ide fordi jeg kan huske da jeg sagde 5 gange på radio der var kos base ved ensom det sagde at vi skulle sætte hele styrken efter en lille bil som var parket et sted Fx der næsten vær gang en politi bil kør forbi en bil som er bliv stoppet af en anden politi betjent fordi ejeren synes sin bil holder god nok stopper det lige og siger (jeg klare den så står de der i 5-6 minutter og taler om random ting til der sker noget som en anden bil kør forbi men jeg synes sku det er en god ide om noget P politi



(måske brugte  jeg noget tid på at skrive det her)

Redigeret af christianclone10
Link til kommentar
Del på andre sites

Neutral REP

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til dette. Der er dog 2 ting der bekymre mig.

 

1. Politiet vil ikke tjene lige så mange penge, folk vil måske stoppe med at være betjente, og kriminalitet vil stige. (Kun i værste tilfælde)

 

2. Jeg er enig i at det her job sjovt nok vil være populært i starten, men efter noget tid vil det dø, og være nytteløst.

 

Kun mit syn på denne idé

 

// Monada

  • Brugbart 1
Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, Monada_ skrev:

Neutral REP

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til dette. Der er dog 2 ting der bekymre mig.

 

1. Politiet vil ikke tjene lige så mange penge, folk vil måske stoppe med at være betjente, og kriminalitet vil stige. (Kun i værste tilfælde)

 

2. Jeg er enig i at det her job sjovt nok vil være populært i starten, men efter noget tid vil det dø, og være nytteløst.

 

Kun mit syn på denne idé

 

// Monada

 

 

Så en kommentar længere oppe

18 timer siden, christianclone10 skrev:

 jeg synes sku det er en god ide om noget P politi

 

Jeg opfatter det som p(vagt)-politi

Så pengene går til bank boksen og ikke til p-vagten 

 

Nogle andre forslag er dog også at der 

 

Fx.

Går 85% af bøden til bankboksen og 15% til p-vagten men hvor p-vagten stadig får udbetalt fra bank boksen

 

---------------------

 

Fx. 

50% af bøden til bank boksen og de andre 50% går til p-vagten 

(P-vagten får dog ikke udbetalt fra bank boksen)

 

--------------------

 

Fx. 

100% procent til bank boksen også er p-vagten en del af politiets udbetaling

 

 

***

Undskyld for ultra langt post 

 

(Husk at drikke godt med H2O)

 

Redigeret af Aske
Stavefejl smukke😘😘
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 years later...
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Del

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.