Hop til indhold
Stavox

Skal bruge hjælp til E2 EGP touchscreen.


Schvenrik

Recommended Posts

Ok så, jeg har en egp skærm, og en E2 chip, jeg har en knap på min egp skærm og nu vil jeg have at når jeg trykker på knappen går et value op. (en number variable)

Først prøvede jeg at skrive 

if(C:egpButton(5,User)) {D++}

Men jeg fandt ud af at det kun satte tallet op i meget lidt tid, og bagefter gik det ned på 0 igen, men det er ikke det jeg vil have den til at gøre.

Når jeg trykker skal den gå op på 1, hvis jeg trykker igen, op på to osv.  Hvad skal jeg gøre? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man ikke sætter en variable ind i persist, så gemmer den ikke den værdi man giver variablen, men kun mellem den nærmeste curly bracket. Fx.

@name Sej kode
@persist D:number

if(first()){
	D=14
	print("Variablen er: "+D) #Printer "Variablen er: 14"
}
print(Variablen er: "+D) #Printer "Variablen er: 14"

Dette gælder også for Strings, Arrays, Tables og alle de andre ting

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, texas dog skrev:

Tak! nu virker det, men hvad gør "@persist"

Alt hvad der er i persist, er en global variable, det vil sige en variable du kan bruge overalt i E2'en., tjek Dims eksempel.

3 minutter siden, DoktorDim skrev:

Hvis man ikke sætter en variable ind i persist, så gemmer den ikke den værdi man giver variablen, men kun mellem den nærmeste curly bracket. Fx.


@name Sej kode
@persist D:number

if(first()){
	D=14
	print("Variablen er: "+D) #Printer "Variablen er: 14"
}
print(Variablen er: "+D) #Printer "Variablen er: 0"

 

Du mener vel #Printer "Variablen er: 14"

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, texas dog skrev:

Hvad skal jeg skrive hvis jeg vil gøre så at D starter på fx. 10 i stedet for 0?

En variable vil ALTID starte fra 0 som standard, du skal bare skrive D = dittal hvis du vil have at den skal have en anden værdi, som også er skrevet i Dims eksempel

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.