Hop til indhold
Stavox

[Solved] Ændring af udbetaling til betjente.


Metro

Recommended Posts

Jeg er stærkt imod hele bankboks systemet, da det er en latterlig tanke at en politikreds nogensinde ville opbevare alle deres penge i kontanter i en boks der kan åbnes med et koben.

 

Boksen er selvfølgelig aldrig særlig godt bevogtet, og der er selvfølgelig heller ikke farvepatroner i der ødelægger pengene hvis den bliver forsøgt brudt op, så eventuelle tyve kan løbe væk uden konsekvenser.

 

Men...

 

Men..

 

Men.

 

Det er ikke det mit forslag handler om.

 

Jeg synes at det er dybt urimeligt at man som betjent ej får udbetalt flere penge for at gøre et godt stykke arbejde. Jeg er med på at man som betjent ikke skal have 10000 kr. udbetalt, når man giver en bøde på 10000 kr.

Men det virker da unfair på flere niveauer at dovne Lars der bliver en del af politiholdet klokken 20:59, får lige så mange penge som alle andre betjente, når der bliver udbetalt penge klokken 21:05. Og hvis du har bragt over 100000 kr. ind i bøder til politiet, og så bliver fyret/forlader jobbet klokken 21:04:59, så får du helt præcist 0 kr. (eller 0%) af de bøder du har hevet ind.

 

Mit forslag er at man som betjent skal have 50% af hvad end bøde man giver, udbetalt til sig selv med det samme. De resterende 50% kan så ryge direkte i bankboksen. Hvis penge modtages via en E2 (f.eks. konfiskerede biler), så skal 100% gå direkte i bankboksen, da det er sjældent at personen der spawner en PD, også står for 100% af de konfiskerede biler.

Link til kommentar
Del på andre sites

57 minutter siden, Mads (ULTRA) skrev:

Jeg er dog ret sikker på at hvis man bliver betjent 08:55 og der er udbetaling 09:05 får man ikke udbetaling før du har været betjent i 20 minutter

(Lad vær at hæng mig op på det)

 

Men ellers fin ide.

 

Det kan selvfølgelig være jeg tager fejl. Men det er ikke forkert at antage at en der har været aktiv betjent i 1 time, i gennemsnit har indbragt flere penge i bøder, end en der har været det i 20 minutter (eller hvor meget det minimum kræver før man kan få noget udbetalt).

Link til kommentar
Del på andre sites

Politiets økonomi fungerede nogenlunde sådan på de gode gamle PERP servers. 
Der fik man 100% af bøden, dog resulterede dette i, at mange lavede for store bøder, når det kom stykket. Der blev ændret meget hurtigt, ved at nogle servers lavede et sæt bøde takster, hvor at priserne for de forskellige ting, allerede var regnet ud. 

Så man skulle blot vælge, hvad der var blevet brudt af love, og så regnede den automatisk bøden ud, og gav den. 
Hvis det nuværende system skal ændres til noget lign. PERP systemet, syntes jeg også at der burde kigges på, at lave et sæt bøde takster. 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Vito skrev:

Politiets økonomi fungerede nogenlunde sådan på de gode gamle PERP servers. 
Der fik man 100% af bøden, dog resulterede dette i, at mange lavede for store bøder, når det kom stykket. Der blev ændret meget hurtigt, ved at nogle servers lavede et sæt bøde takster, hvor at priserne for de forskellige ting, allerede var regnet ud. 

Så man skulle blot vælge, hvad der var blevet brudt af love, og så regnede den automatisk bøden ud, og gav den. 
Hvis det nuværende system skal ændres til noget lign. PERP systemet, syntes jeg også at der burde kigges på, at lave et sæt bøde takster. 

En bødeblok står allerede på to do. Faste bøder er planlagt, men nogen som man så selv kan lave lidt om på.

 

17 timer siden, Metro skrev:

 

Det kan selvfølgelig være jeg tager fejl. Men det er ikke forkert at antage at en der har været aktiv betjent i 1 time, i gennemsnit har indbragt flere penge i bøder, end en der har været det i 20 minutter (eller hvor meget det minimum kræver før man kan få noget udbetalt).

15 minutter er minimum for udbetaling.

 

 

Hele systemet med udbetaling syntes jeg selv virker helt fint som det er nu. Som i selv nævner er det måske ikke fair at nogen ikke har lavet lige så meget som andre, og får det samme i udbetaling. Dog mener jeg stadig det er den bedste måde at gøre det på, da jeg helst ikke vil have folk modtager penge med det samme. Vi har planer om at gøre så rigspolitichefen kan vælge hvad han vil bruge pengene på. Han vil fx kunne opgradere politiets våben, ekstra sikkerhed i PD, og andre spændende. Det vil dog gøre udbetalingen endnu mindre, og måske ikke eksisterende.

 

Vil give jer lidt ret i det måske ikke er helt fair, men tror ikke denne løsning er den rigtige

Link til kommentar
Del på andre sites

40 minutter siden, DetBareMads skrev:

En bødeblok står allerede på to do. Faste bøder er planlagt, men nogen som man så selv kan lave lidt om på.

 

15 minutter er minimum for udbetaling.

 

 

Hele systemet med udbetaling syntes jeg selv virker helt fint som det er nu. Som i selv nævner er det måske ikke fair at nogen ikke har lavet lige så meget som andre, og får det samme i udbetaling. Dog mener jeg stadig det er den bedste måde at gøre det på, da jeg helst ikke vil have folk modtager penge med det samme. Vi har planer om at gøre så rigspolitichefen kan vælge hvad han vil bruge pengene på. Han vil fx kunne opgradere politiets våben, ekstra sikkerhed i PD, og andre spændende. Det vil dog gøre udbetalingen endnu mindre, og måske ikke eksisterende.

 

Vil give jer lidt ret i det måske ikke er helt fair, men tror ikke denne løsning er den rigtige

 

Jeg synes tværtimod idéen er god, da dem der giver flest bøder får mest. Mit eneste problem med det er dog, at bare fordi man er den der giver flest bøder, betyder det ikke, at man er den der laver mest. Der findes andre politiopgaver end at stå med en fartmåler. Det vil ydermere skabe splid imellem betjente ifm. et stop, idet nogen vil begynde at diskutere hvem af dem der skal give bøde, fordi det lige var den person der stoppede dem først.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Dynn skrev:

diskutere hvem af dem der skal give bøde, fordi det lige var den person der stoppede dem først.

Alle betjente i nærheden får en % del af bøden, delt lige ud så det ingen fordel har for ham som giver bøden?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Dynn skrev:

 

Jeg synes tværtimod idéen er god, da dem der giver flest bøder får mest. Mit eneste problem med det er dog, at bare fordi man er den der giver flest bøder, betyder det ikke, at man er den der laver mest. Der findes andre politiopgaver end at stå med en fartmåler. Det vil ydermere skabe splid imellem betjente ifm. et stop, idet nogen vil begynde at diskutere hvem af dem der skal give bøde, fordi det lige var den person der stoppede dem først.

 

Det er derfor de kun får 50%. Så er det op til vicerigspolitichefen at uddele opgaverne. F.eks. at sige "Nu har du været fartkontrol nok, lav noget andet".

 

Jeg oplevede ikke nogen splid mellem betjentene før hele dette system blev indført?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hvad med %deling af bøderne, så de tog alle bøderne og fordelte det lige ud så dem der lavede mest fik mest? Også at alle E2penge(fartmåler/PD) ville blive delt lige som det gør nu oveni bødepengene?

 

På 16/06/2018 den 3:43 PM , Dynn skrev:

 Det vil ydermere skabe splid imellem betjente ifm. et stop, idet nogen vil begynde at diskutere hvem af dem der skal give bøde, fordi det lige var den person der stoppede dem først.

Det er nemt fikset ved en Vicerigspolitichef, eller en nogenlunde kompetent Indsatsleder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det med 50% kom så bliver der bare kamp om hvem der skal give bøden... Man skal finde en god måde hvor alt kommer ind i bankboksen og så bliver det delt ud efter 20 minutter. Dem som har tjent flest penge får mere end dem som ikke har tjent så mange penge ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 timer siden, Martus skrev:

Hvis det med 50% kom så bliver der bare kamp om hvem der skal give bøden... Man skal finde en god måde hvor alt kommer ind i bankboksen og så bliver det delt ud efter 20 minutter. Dem som har tjent flest penge får mere end dem som ikke har tjent så mange penge ind.

Hvorfor kunne man så ikke ligeså godt få de 50% til at starte med?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.